Legendarische Salomon Race GS Shot 170 toegankelijke pro ski

Salomon Race GS Shot 170 R16

Een legende onder de kenners, want het is een uitzonderlijk toegankelijke professionele ski om de hele dag op te knallen én ontspannen op te cruisen, op de pistes of aan de randen ervan. Hij staat bekend om zijn combinatie van zeer lichte gewicht, wendbaarheid, stijfheid en zekerheid waardoor hij heel toegankelijk is voor zowel gemiddelde als gevorderde skiers.

Deze ski’s zijn werkelijk in uitmuntende staat en gewaxt en geslepen. Klaar voor nog vele jaren ski plezier.

Ik doe ze weg omdat ik ondertussen te veel ski’s heb en de collectie moet uitdunnen.
(Ze hebben daarom ook weinig kilometers gezien)

Ik hoop er vooral een liefhebber blij mee te maken.

Prijs 235 euro. Op te halen in Eindhoven of eventueel te versturen tegen 15 euro extra verzendkosten.

Desgewenst kan de betaling via Marktplaats kopersbescherming voor extra zekerheid bij opsturen.

Tel of whatsapp op: +31 652803722
Groet
Sam

De review van Gearlimits:

Uit de Salomon “Son of a Blast” lijn is de Salomon S/Race de ski (naast de S/Force en de S/Max die we ook reviewden) die het meest piste en performance georiënteerd is. Met een fel blauwe dek met gele en witte accenten is het een fraaie verschijning.

Omstandigheden

We skieden twee keer met de Salomon S/Race : de eerste dag met erg veel sneeuwval en dus veel sneeuw op de piste. De tweede dag bij heel mooi weer, goed geprepareerde maar zachte pistes door de verse sneeuwval.

De Salomon S/Race Shot

De S/Race is er in verschillende types en lengtes. Onze reviewer Stijn van Oss, zelf 178cm lang en 86 kilo, skiede op de 175 cm Shot versie van de ski met een radius van 17 meter. De S/Race Shot is er ook in 170 centimeter met een radius van 16. Die radius, in combinatie met het lage gewicht van de ski zorgde er voor dat S/Race toch ook erg wendbaar was.

En dat voor een ski die, zoals de naam al doet vermoeden, excelleert op snelheid. De ski is dan uitermate stabiel en geeft je het gevoel van veiligheid waarmee je ook dan durft te spelen met de krachten die loskomen. Adrenaline verzekerd en toch makkelijk te skiën.

Stijn voelde duidelijk de Edge Amplifier technologie die is toegepast en die ervoor zorgt dat je optimale krachtoverbrenging hebt via de binding naar je ski.

Zoals gezegd, een echt piste ski, maar het rijden in de zachte sneeuw op de eerste dag toonde ook aan dat als je even buiten de paaltjes gaat, dat de ski je niet in de steek laat. De S/Race is dan niet te dwingend op de kanten. Maar als je het maximale uit de S/Race wilt halen, neem je de eerste lift in de ochtend naar boven en ros je over vers geprepareerd ribstof sneeuw naar beneden.

Doelgroep

Het is een echte sportieve piste ski voor sportieve carvers die op de kant willen knallen en willen van genieten van het spelen op snelheid. Die van de kick houden van echt rippen en graag de adrenaline door het lijf voelen stromen. Doordat de ski licht aanvoelt en toch makkelijk stuurt, kon Stijn zich ook voorstellen dat minder ervaren skiërs die ambitie hebben om beter te worden heel lang vooruit kunnen met deze ski.

Koop de Salomon S/Race GS Shot (incl. Z12 binding) – Adviesprijs: € 699,95

null
null
null
null
null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door samhelmer op 03 feb 2023 16:53

Voor degenen die het willen weten: De Shot is het mildere broertje van de veelgeprezen S/Race Rush. De shot heeft dezelfde geometrie maar doet het het zonder (consumenten)raceplaat.

Iets voor iemand van 182cm boven zeeniveau of net te kort? 🤔

Bla, bla, bla.

Iets voor iemand van 182cm boven zeeniveau of net te kort? 🤔

bartvwg op 03 feb 2023 18:01

Ik ben 183cm/74kg en heb de s max blast in 170. Kan prima. 175 had ook gekund, en misschien meer ‘zoals t hoort’ qua lengte.

Wat is er professioneel aan deze ski? Is toch gewoon een consumenten lat?

Wat is er professioneel aan deze ski? Is toch gewoon een consumenten lat?

DSvier op 03 feb 2023 23:11

Niet alleen pro, ze zijn ook nog eens legendarisch…
Nu is het een publiek geheim dat ik een fan van Salomon ben, maar zelfs ik vind het wat overdreven voor een lichtere versie cheater GS…
Desalnietemin een leuk latje voor de intermediate piste racer.

Mooi aangeprezen toch ;)

Maar zonder gekheid. Het is een mooie ski voor een schappelijke prijs. Iemand moet gauw zn slag slaan …

Mooi aangeprezen toch ;)

Maar zonder gekheid. Het is een mooie ski voor een schappelijke prijs. Iemand moet gauw zn slag slaan …

toetersenbellen op 04 feb 2023 11:38

Superlatieven gebruiken is prima. Zeggen dat een ski professioneel is, terwijl dat overduidelijk niet het geval is, is (naar mijn nimmer bescheiden mening) niet ok.

Jongelui,

Dank allen, voor jullie interactie op deze post.
Inmiddels zijn de Salomons verhuisd naar een nieuwe eigenaar die er veel plezier mee gaat beleven.

Plaats een reactie