Gezellige skiërs/boarders, Ski Amadé 4 t/m 11 maart 2023

Met een wisselende groep, gezellige wintersporters, gaan we 4 maart weer de sneeuw opzoeken in Oostenrijk. We gaan weer naar het skigebied Ski Amadé met 760km aan pistes en hebben we een huisje in St Johann im Pongau, met sauna, houtkachel en plaats voor maximaal 14 personen.

De gemeenschappelijke kosten delen we en ik vraag vooraf 425 euro pp (voor o.a. accommodatie en boodschappen), dit kan achteraf iets hoger of (meestal) lager uitvallen, dus je krijgt mogelijk wat terug of je moet iets bijbetalen. Mocht je zelf geen vervoer hebben, het is vaak wel mogelijk met iemand van ons mee te rijden en de kosten te delen, wel zo gezellig ook.

Zelf hou van de gezelligheid in de accommodatie, een bordspelletje op zijn tijd, leuke gesprekken, doorskiën tot de laatste lift gaat, maar ook de après-ski. Ik ben gevorderd wat betreft skiën (soms ook op de big foots) en red me wel op elke piste, maar ook met wat minder ervaring, kun je ook aansluiten. Eten doen we wisselend in de accommodatie (zelf koken) en af en toe uit eten.

Spreekt het je aan of wil je wat meer weten, let me know.

*bericht bewerkt door Roderik op 06 feb 2023 14:24

De accommodatie:

null

Hi Roderik, hier SkiDees lijkt me top om mee te gaan naar Ski Amadé Amadé en het huisje in St Johan im Pongau van 4 t/m 11 maart a.s.
Ben een gevorderde sportieve ski-ster van 51uit midden Nedeland met wilde haren en aardig wat berg ervaring en houd van gezelligheid, een dansje, Katan sauna een goed gesprek en gezellig vuurtje stoken naast klimmen en mtb. tijdens de aprèsski klim ik jook graag op een tafel om te feesten ;-)
In de buitensport heb ik voor grotere groepen gekookt en vind het leuk om samen een lekkere maaltijd te maken. Heb een rijbewijs maar mijn auto is mini, dus meerijden zou top zijn en anders heb ik plek voor 1 extra persoon met niet te lange benen.
Graag krijg ik wat meer informatie via mijn maildres desireeverlinden@gmail.com, mijn messenger werkt helaas niet voor berichten.
Ik hoop iets van je jullie te horen.
groetjes SkiDees

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 20 feb 2023 15:57

Hey SkiDees, misschien is het beter om echt persoonlijke data (tel nummer en volledig email adres) via PM te versturen ipv het openbaar te maken ;-)

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn, met phising, spam en internet fraude tegenwoordig.

Hi roderik hoever ligt het huisje van het centrum af?

Als je de straat uit loopt (600m) begint het dorp, dan nog enkele honderden meters afhankelijk van waar je wil zijn.

Dag Roderik,
Klinkt gezellig en afhankelijk van hoe de banenzoekerij zich ontwikkelt kan ik aansluiten. Wat zijn de leeftijden tot nu toe? Zelf ben ik een gevorderde skiër van 55 en ik houd van een feestje op zn tijd. Daardoor sta ik niet altijd als eerste op de piste… beetje rustig opstarten heeft mijn voorkeur 😉
Hoe zit het met het rookbeleid in het huisje? Ik ben een echte niet-rookster.
Twee weken geleden trouwens in Zell am Ziller geweest en met corona terug gekomen…hopelijk dit keer een week zonder virussen😇

Hoor wel eventjes
Gr Yvonne

In het huis wordt niet gerookt (behalve door de open haard) (ik kan me ook niet echt herinneren dat er vorige jaren behoefte aan was, maar dat zou dan buiten moeten, evt. op een balkon). Ik ben zelf nog Coronavrij en wil dat ook graag zo houden, ik zal ergens in de komende weken nog even een herhaalprik gaan halen, maar ja met après-ski en liftcabines weet je het natuurlijk nooit. Jij bent voorlopig even resistent iig.

De accommodatie:

null

Roderik op 06 feb 2023 14:15

Dit lijkt mij wel een leuke reis. Ben net terug uit Les Menuires maar de was is nog amper droog of het kriebelt al weer.

Hoever is dit huisje van de lift verwijderd? Ben gevorderde skieer,van 46, Ski al 15 jaar in Frankrijk waar apres ski nauwelijks te vinden is maar aan het einde van de dag een drankje en dansje is zeer leuk, maar in de avond daar geen behoefte meer aan.

Beetje hetzelfde als bij Guido1976 hier. Ben nog maar net terug en zit al constant te denken van zou ik nog een weekje…Maar is de sneeuwkwaliteit daar in maart nog te doen? Het ganse gebied ligt vrij laag en als ik zie welke temperaturen er de volgende week al voorspeld worden, dan vrees ik daar toch een beetje voor. Indien nog plaatse vrij verneem ik het graag!

Zeker, ik heb ook al een weekje wintersporten achter de rug en meestal laat ik het wel bij 1 week per jaar, maar het smaakt zeker naar meer. Met ruim 4000 sneeuwkanonnen is Ski Amadé in ieder geval best wel sneeuwzeker, hoe de sneeuwkwaliteit in het dal is durf ik niet te voorspellen, maar de laatste keer, ook in maart was het volgens mij prima.

Eind van de week waarschijnlijk weer wat verse sneeuw in Salzburger Sportwelt: https://www.wintersport.nl/skigebieden/salzburgersportwelt/w…

We zijn inmiddels met een aardige groep, maar nog niet iedereen heeft vervoer, dus idealiter zou er nog iemand aanhaken die ook wil rijden.

Kan ik nog aanhaken Roderik?
Ben een diehard snowboarder op leeftijd (65 jaar), maar nog erg fit al zeg ik het zelf. Hou erg van wintersport, van apres-ski wat minder. Ik beschik over eigen vervoer, alleen vertrek ik vanwege een afspraak in Zell am See op 2 maart al. En op 11 maart reis ik door naar de Dolomieten.

Hoi @Addict, leuk dat je interesse hebt, maar ik zoek toch liever wat jongere deelnemers (40j +/- 10) en de eerdere vertrekdag en doorreizen zou ook niet echt helpen qua carpoolen. Veel plezier in Zell am See (zijn we vorig jaar geweest met de groep) en de Dolomieten.

Begrijp het.
Wel jammer. Jullie ook veel plezier.

Interessante voorstel. Mischien kom ik hier nog op terug.

Ha Roderik,

Ik heb wel interesse in een lekker weekje skiën. Ik ben een redelijk ervaren skiër van 51 (zou je niet zeggen hoor, ha, ha), en kan genieten van blauwe pistes, maar sla de uitdaging zwarte pistes niet over. Ik vind het allemaal prima. :-) Ik heb al vaker meegedaan met een dergelijke groeps-ski-vakantie zoals dit, en dat is prima bevallen.

Als ik gedwongen moet kiezen tussen een bordspelletje met een glaasje wijn en nootjes of naar de après-ski, wordt het waarschijnlijk het toch eerste. Ik hou beslist van een feestje, maar noem mijzelf geen feestbeest.

Ik heb een ruime auto, en ik begreep dat je daar nog naar zocht.

Ben benieuwd hoe het vordert met het samenstellen van de groep. Laat maar weten wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,
Jos van de Werken

Met een wisselende groep, gezellige wintersporters, gaan we 4 maart weer de sneeuw opzoeken in Oostenrijk. We gaan weer naar het skigebied Ski Amadé met 760km aan pistes en hebben we een huisje in St Johann im Pongau, met sauna, houtkachel en plaats voor maximaal 14 personen.

De gemeenschappelijke kosten delen we en ik vraag vooraf 425 euro pp (voor o.a. accommodatie en boodschappen), dit kan achteraf iets hoger of (meestal) lager uitvallen, dus je krijgt mogelijk wat terug of je moet iets bijbetalen. Mocht je zelf geen vervoer hebben, het is vaak wel mogelijk met iemand van ons mee te rijden en de kosten te delen, wel zo gezellig ook.

Zelf hou van de gezelligheid in de accommodatie, een bordspelletje op zijn tijd, leuke gesprekken, doorskiën tot de laatste lift gaat, maar ook de après-ski. Ik ben gevorderd wat betreft skiën (soms ook op de big foots) en red me wel op elke piste, maar ook met wat minder ervaring, kun je ook aansluiten. Eten doen we wisselend in de accommodatie (zelf koken) en af en toe uit eten.

Spreekt het je aan of wil je wat meer weten, let me know.

Roderik op 06 feb 2023 14:10

Weet iemand hier hoe ik de moderator van dit forum kan bereiken?

Met een wisselende groep, gezellige wintersporters, gaan we 4 maart weer de sneeuw opzoeken in Oostenrijk. We gaan weer naar het skigebied Ski Amadé met 760km aan pistes en hebben we een huisje in St Johann im Pongau, met sauna, houtkachel en plaats voor maximaal 14 personen.

De gemeenschappelijke kosten delen we en ik vraag vooraf 425 euro pp (voor o.a. accommodatie en boodschappen), dit kan achteraf iets hoger of (meestal) lager uitvallen, dus je krijgt mogelijk wat terug of je moet iets bijbetalen. Mocht je zelf geen vervoer hebben, het is vaak wel mogelijk met iemand van ons mee te rijden en de kosten te delen, wel zo gezellig ook.

Zelf hou van de gezelligheid in de accommodatie, een bordspelletje op zijn tijd, leuke gesprekken, doorskiën tot de laatste lift gaat, maar ook de après-ski. Ik ben gevorderd wat betreft skiën (soms ook op de big foots) en red me wel op elke piste, maar ook met wat minder ervaring, kun je ook aansluiten. Eten doen we wisselend in de accommodatie (zelf koken) en af en toe uit eten.

Spreekt het je aan of wil je wat meer weten, let me know.

Roderik op 06 feb 2023 14:10

Weet iemand hier hoe ik de moderator van dit forum kan bereiken?

SkiDees op 20 feb 2023 13:31

Hoi, ik heb je een berichtje gestuurd, zou in je in-box moeten staan ;)

Edwin van Riel

Goedemiddag,
Is het reisgezelschap inmiddels compleet of…. is er nog een plek in zowel auto als accommodatie?vrij#durftevragen#uitmijncomfortzone

@NicAcqua zie pb

Plaats een reactie