sint johann in tirol

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Johann in Tirol

ik vertrek zaterdag 11/02 weekje nr sint johann in tirol.
Benieuwd welke condities ik zal aantreffen

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 feb 2023 21:52

iemand ervaring in dit skigebied ?

O je had een specifieke vraag!

Gaat gewoon een topweekje worden joh!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik hoop het zo……ben daar altijd geweest in mijn jeugd. Nu 25 jaar later terug. Hopelijk genoeg sneeuw

Ik hoop het zo……ben daar altijd geweest in mijn jeugd. Nu 25 jaar later terug. Hopelijk genoeg sneeuw

dominique.verscheure op 07 feb 2023 18:47

Geniet er maar van, gaat allemaal goed komen. 😉

Bla, bla, bla.

Zijn er afgelopen weekend geweest . Zaten in hotel cooee. Dr is sneeeuw zat . Hebben ook nog dag in kitbuhl en brixental westendorf geskied. Pistes perfect .

Bedankt voor je reactie rudi100.

Moet zeggen dat kitbuhl ook echt een onderbelicht toppertje is. Hoor je nooit iemand over.

Moet zeggen dat kitbuhl ook echt een onderbelicht toppertje is. Hoor je nooit iemand over.

MiKeZZa op 08 feb 2023 13:51

Ja. We rijden zeker eens tot daar. Ligt vlak bij Sint johann dacht ik

Super leuk gebiedje. Ik vind zelf de meest linker en meest rechter piste het leukst om te skieën. Bij beide zit er onderaan een leuke hut voor de lunch. Vanuit Sint Johan ben je inderdaad zo in Kitzbühl of Brixen. Je kan ook de anderkant uit naar Fieberbrunn (en dus het gebied van Saalbach/Hinterglemm etc). Ik raad je aan om een Tilolersuperskipas te nemen dan kan je overal in de buurt terecht.
Have fun.

☹️☹️ we vertrekken 02/02 nr Sint Johann in Tirol. Ik zie alleen maar regen en warme temperaturen. Hopelijk toch beetje goede sneeuw.

Pffff sneeuwcondities zijn hier elkendig, mensen doen het best om pistes open te houden maar happy wordt je er niet van. Weet iemand waarom ze de sneeuwkanonnen niet aanleggen snachts? Het vriest nochtans snachts

@dominique.verscheure Kunstsneeuwproductie kent wat meer voorwaarden dan alleen vorst. Daarnaast kan het lokaal verordend zijn dat er na datum x niet meer geproduceerd mag worden.
Als laatste: Er ligt genoeg, bijna alles is open. Mijn ski/werkreis vorige week in het central massif heb ik maar afgeblazen wegens een compleet gebrek aan sneeuw. Paar oefenpistes met 30cm kunstsneeuw; Winterberg had meer. Ergo, maak je niet druk.

@dominique.verscheure het vriest niet op de bergen boven de inversie. Alleen in de dalen zakt het kwik tot onder het vriespunt, maar die onderste laag van de atmosfeer waarin het vriest is erg dun en bovendien wordt het ook niet echt koud genoeg. Een paar honderd meter hoger liggen de temperaturen alweer boven het vriespunt. Zelfs op de nabijgelegen Hahnenkamm op 1764 meter hoogte vriest het al ruim 4 dagen niet meer:

null

Zijn er afgelopen weekend geweest . Zaten in hotel cooee. Dr is sneeeuw zat . Hebben ook nog dag in kitbuhl en brixental westendorf geskied. Pistes perfect .

Rudi100 op 07 feb 2023 21:46

hoe heb je dat gedaan qua skipas?

Ik zit daar voor volgend jaar naar te kijken om dan een 3-lander pas te nemen voor St. Johan, Lofer en waidring; maar het liefste ga ik dan ook nog 1 dag skieen in Kitz en/of skiwelt. Maar door de dure dagpassen in die gebieden is dan het voordeel van de goedkope skipas van de andere dagen als sneeuw voor de zon verdwenen.

@Rudi100 – hoe kun ik iemand taggen zoals hierboven?

*bericht bewerkt door Daffie op 07 feb 2024 17:19

Plaats een reactie