Nieuwe ski‘s

Hallo,

Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe ski. Heb momenteel een Head supershape i.rally uit 2016/17 164 lang, ben waanzinnig tevreden met deze ski. Langzaam skiën of verspoorde pistes vergen me veel kracht. Nu heb ik geen idee of ik weer een damen ski zal kopen of weer unisex. Ben 1.75 en weeg 75 kilo en 30 jaar, heb ongeveer 20 skidagen per jaar. Level 6-7 schat ik. Alvast bedankt

Cassandra

https://www.wintersport.nl/forum/topic/528802
https://www.wintersport.nl/forum/topic/528821

Deze 2 topics worden diverse damesski’s besproken. Misschien kan je daar al wat interessants in vinden.
Succes

Best gewoon de nieuwe variant kopen, de supershape e.rally, zoveel verschillen die niet met de oude die jij hebt. Prima ski.

Waarom wil je überhaupt dan een nieuwe ski, als deze nog erg goed bevalt?

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Waarom wil je überhaupt dan een nieuwe ski, als deze nog erg goed bevalt?

dennisdennis12 op 07 feb 2023 19:37

Dat vraag ik mij ook af. Want zo oud zijn mijn GS ski’s. Die hebben meer actie gezien en zijn nog steeds niet aan vervanging toe.

Als het gaat omdat het veel kracht vergt om langzaam te skiën of op verstoorde pistes, dan zou ik het geld uitgeven aan lessen. Want dat is een techniek kwestie.

Waarom wil je überhaupt dan een nieuwe ski, als deze nog erg goed bevalt?

dennisdennis12 op 07 feb 2023 19:37

Kanten kunnen niet meer geslepen worden, dus aan vervanging toe

Waarom wil je überhaupt dan een nieuwe ski, als deze nog erg goed bevalt?

dennisdennis12 op 07 feb 2023 19:37

Kanten kunnen niet meer geslepen worden, dus aan vervanging toe

Cassandra op 07 feb 2023 20:04

Ok duidelijk. makkelijker draaien bij lagere snelheid/ in de slush kan ook door een minder race georiënteerde ski te kopen.

Waarom wil je überhaupt dan een nieuwe ski, als deze nog erg goed bevalt?

dennisdennis12 op 07 feb 2023 19:37

Kanten kunnen niet meer geslepen worden, dus aan vervanging toe

Cassandra op 07 feb 2023 20:04

Ok duidelijk. makkelijker draaien bij lagere snelheid/ in de slush kan ook door een minder race georiënteerde ski te kopen.

yoguido op 07 feb 2023 20:55

Weet jij toevallig een ski wat daar goed zou passen? Ik heb de Head supershape e.titan in overweging omdat deze wat breder is. De flexibiliteit in het carven in korte en lange bochten is wat ik super aan deze ski vindt.

Ik zou zelf een ski nemen zonder Titannial. Hoe stijver de ski hoe moeilijker op lagere snelheid te draaien. Is de Fischer F18 niks voor jou? Die is wel wat minder breed en piste georiënteerd maar dat maakt voor verspoorde pistes op zich niet uit. Ik heb zelf niet de F18 maar wel iets vergelijkbaars. Dit soort ski’s die draait makkelijk op lage snelheid en is ook heel sportief te skiën, zeker voor een dame

*bericht bewerkt door yoguido op 07 feb 2023 21:39

Ik zou zelf een ski nemen zonder Titannial. Hoe stijver de ski hoe moeilijker op lagere snelheid te draaien. Is de Fischer F18 niks voor jou? Die is wel wat minder breed en piste georiënteerd maar dat maakt voor verspoorde pistes op zich niet uit. Ik heb zelf niet de F18 maar wel iets vergelijkbaars. Dit soort ski’s die draait makkelijk op lage snelheid ik en is ook heel sportief te skiën, zeker voor een dame

yoguido op 07 feb 2023 21:17

Ga eens kijken of ik deze kan huren om te proberen. Langzaam skiën doe ik eigenlijk alleen als een bevriend paar op bezoek komt. Daarom is langzaam skiën niet het belangrijkste. Verder ski ik 2-3 keer per week de Dalafdaling naar Aschau im Zillertal, deze is niet altijd mooi geprepareerd(skiroute) en daar merk ik dat ik meer kracht nodig heb tegenover een geprepareerde piste. Wat vindt je van de K2 DISRUPTION 78TI ?

geen idee hoor. ik heb verstand van algemene principes, maar ben geen ski tester ;-) In moeilijker sneeuw skiet men over het algemeen wat langzamer en is een wat minder stijve ski en/of bredere ski ook een voordeel

*bericht bewerkt door yoguido op 07 feb 2023 21:45

Als je de Heads fijn vind skiën, zijn de Disruptions misschien wat traag qua pick-up in de bochten. Ik vond het zelf iig fijn dat ik aan een bocht dacht en ze al gingen.
Is iets als een Rossignol Hero Elite Multi-turn (Ca of Ti) een idee? Of een leuke Salomon zonder al te veel rocker erin?
Misschien dat een Atomic Q9 ook wel eens zou kunnen werken. Of de aloude X9WB. Die vond ik qua karakter wel een beetje met de Supershapes overeen komen, maar dan met een wat zachtere punt die je in de verspoorde sneeuw kan helpen.

Kanten kunnen niet meer geslepen worden, dus aan vervanging toe

Cassandra op 07 feb 2023 20:04

Nu al? Hoe dan?

Kanten kunnen niet meer geslepen worden, dus aan vervanging toe

Cassandra op 07 feb 2023 20:04

Nu al? Hoe dan?

DSvier op 07 feb 2023 22:14

Geen idee, heb ze na ieder seizoen weggebracht voor service. Waarom verder kan ik niet zeggen

Kanten kunnen niet meer geslepen worden, dus aan vervanging toe

Cassandra op 07 feb 2023 20:04

Nu al? Hoe dan?

DSvier op 07 feb 2023 22:14

De vraag was ook niet waarom ik mijn oude ski niet behoud maar wat een goede nieuwe ski zou kunnen zijn, vandaar graag tips voor een nieuwe ski☺️

*bericht bewerkt door Cassandra op 08 feb 2023 18:33

Plaats een reactie