Type snowboard

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met snowboarden bij snowworld en ik ga volgend jaar op wintersport. Ik ben op zoek naar een snowboard maar er is super veel keus in alle vormen en maten.
Ik ben een ervaren kitesurfer en ben dus gewend om 2 richtingen te varen/rijden. Ik heb ook gemerkt tijdens het snowboarden dat ik graag afwissel tijdens de afdaling van de piste. Een twin tip dus zou je zeggen. Maar krijg je nog de flex van het board, de rocker en niet te vergeten de camber. heel ingewikkeld allemaal.
Ik ben dus opzoek naar een snowboard voor beginners, waar ik 2 richtingen mee kan rijden van de piste. Bij welk snowboard kom ik dan een beetje uit?

Gevalletje “welke auto raden jullie mij aan” ;)

Maar goed, onderstaand een aantal boards voor de beginnende snowboarder. Dit zijn allemaal tenmiste intermediate boards, aangezen je al kitesurft en met een absoluut instapboardje misschien snel tegen de grens van je materiaal aanloopt.

All Mountain intermediate

Capita Outerspace living
Yes Typo
Burton Process Flying V
Lib Tech Terrain Wrecker (Als je echt 50/50 switch wil rijden mss niet jouw board)

Meer freestyle georiënteerd zou je eens kunnen kijken naar:

Yes the Greats (intermediate - expert)
GNU Riders choice (zeer waarschijnlijk iets pittiger dan de Yes)

Voor bindingen kun je eigenlijk niet misgaan met de Union Flight Pro of de Ride C2. Deze zijn qua prijs ook nog leuk voor de beginnende snowboarder. Wil je iets meer stijfheid (en meer euro’s stukslaan): Union Strata of de Burton Genesis.

Freestyle bindingen: Union Ultra (medium geprijsd) of de Burton Malavita (vrij duur)

Misschien nog het allerbeste advies is om naar bijv. Duyvestein in Zoetermeer te gaan en een aantal boards die ze ‘Test&Try’ in de shop hebben staan uit te proberen om te kijken wat goed voelt.

*bericht bewerkt door rcpk op 08 feb 2023 13:16

Bedankt voor je reactie,

Ik snap wat je bedoeld dat het lastig is om iets aan te raden maar dan weet ik een beetje in welke hoek ik het moet zoeken. Ik zie dat de all-mountain boards die je aanraad een hybrid camber hebeben, dat geeft me al meer richting in het zoeken naar een geschikt snowboard voor mij.

Hybride camber zegt ook nog niet zoveel. Misschien goed om deze even door te lezen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932

Het is al een wat ouder artikel, maar nog steeds relevant.

Er zijn testavonden bij snowworld met vele diverse merken bij elkaar, je kunt dan advies inwinnen en vanalles uitproberen.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

In landgraaf kun je bij duijvestein een aantal ( ik kon 5 boards testen ) snowboards testen voor een x bedrag ( ik heb 25euro betaald ). Je kan aangeven wat je niveau is en wat je zoekt en dan helpen ze jou verder met duidelijke uitleg over het board en wat de verschillen zijn tussen de boards. Ticket van 4u gekocht en ben ze alle 5 gaan testen, was aan het twijfelen tussen 2 boards en mocht zelfs deze 2 nog een keertje testen. Je merkt gelijk welk board je fijn vind of niet. Moet er wel bij zeggen dat het een doordeweekse dag was en vrij rustig in de winkel en op de piste.
Ik heb zo mijn board gevonden en gekocht. Helaas nog niet op wintersport geweest maar wel een aantal keer in snowworld.

Plaats een reactie