Skigenoten gezocht (ca. 18-25 jaar)

Hoi, wil jij ook nog graag op wintersport?

Ik wil graag in de voorjaarsvakantie noord (ergens tussen 25 feb en 5 maart) nog op wintersport maar helaas lukt het dit jaar niet met familie of vrienden. Vandaar dat ik op internet op zoek ben naar mensen die mee willen gaan. Ik ben 21 jaar in de week v.d. vakantie en daarom zoek ik mensen ook zo rond de 18-25 jaar. Verder ben ik een gemiddelde skiër die met de meeste blauwe en rode pistes niet veel moeite heeft.
Lijkt het jou nou ook leuk? Stuur me dan even een berichtje of reageer hier onder en dan kunnen we kijken of het mogelijk is!

*bericht bewerkt door Jeroen02 op 08 feb 2023 16:47

Hoi. Ik wil deze sport echt proberen. Het is interessant, maar ik weet niet waar ik het materiaal kan kopen.

Schoenen, belangrijk, dat ze goed passen en comfortabel zijn, koop je in de betere sportwinkel. Voor de regio Utrecht weet ik er wel een. Ski’s kun je het beste ter plaatse huren. Je kunt ze dan uitproberen en omruilen, zodat je steeds de meest geschikte ski’s hebt. Kleren kun je in de sportzaak of online kopen. Onderschat het belang van goede kleding (warm, wind- en waterdicht) niet. Ook de helm kun je, vanwege de ruime keuze) het beste online kopen, zeker als je brildrager bent, want dan raad ik je sterk een helm met vizier aan.
Skiën is een technische sport. Belangrijk om goed te leren. Ik wil je best een halve dag de basisbeginselen leren, maar zo gauw je met de lift kunt, zou ik me bij de ski-school melden. Als het een beetje wil, kun je na 2/3 dagen zelfstandig verder om het geleerde te oefenen door kilometers te maken, al of niet in gezelschap van een ski-ster, die van wanten weet.
Succes en vooral veel plezier gewenst.

Huub

Zijn jullie inmiddels al op Wintersport??

Plaats een reactie