Handschoen reparatie

Hallo mede wintersporters,

In 2016 heb ik handschoenen gekocht waar ik tot op de dag van vandaag nog heel tevreden mee ben (POW M Royal GTX). Sinds twee jaar geleden begint de stof boven op de duim, o.a. voor het afvegen van de skibril, los te laten. De skihandschoen is verder nog in bijna perfecte staat dus ik zou het zonde vinden om ze alleen hiervoor niet meer te gebruiken. Ik heb hierover 2 vragen:

  1. Weet iemand of het mogelijk is dit te laten repareren door een nieuw stukje stof er op te naaien en zo ja waar ze dit repareren?
  2. Is dit door specifiek onderhoud in de toekomst of bij nieuwe handschoenen te voorkomen?

null

Stay frosty

Je zou het eens bij een schoenmaker kunnen proberen.

Met naaien ga je door je gtx laag heen… (Voor zover die t nog goed doet).

Je kan er misschien wat stof opplakken?

De bever heeft soms reparatie acties. Kan je gratis reparaties laten doen. Wellicht de moeite waard

kjiratsiekoedel op 11 feb 2023 12:29 et naaien ga je door je gtx laag heen.... § kjiratsiekoedel op 11 feb 2023 12:29

Goretex in handschoenen is een aparte, losse, ‘handschoen’ tussen de voering en buitenlaag. Zolang je dus alleen door de buitenstof naait heeft het dus geen invloed op de waterdichtheid van de Goretex laag.

Maar inderdaad, Gear-Aid plakker lijkt mij makkelijker.

*bericht bewerkt door Slim op 12 feb 2023 01:27

Dank voor de tips, ik zal eens zien of Gear-Aid geschikt is hiervoor.

Stay frosty

Ik gebruik zwarte ductape om handschoenen ,nog wat levensverlenging te geven .Toegegeven niet het mooiste ,maar dan moet je nieuw kopen.

Duct tape is niet ideaal om je skibril mee schoon te vegen…
Recent heb ik een paar handschoenen definitief afgeschreven omdat de staalkanten de duimen compleet tot op de binnenstof hebben doorgesneden. Dan zie je dat tussen binnen- en buitenstof een (los) membraan zit. Je zou dus over de buitenstof prima een lapje kunnen naaien. Plakken is iets lastiger gezien de vorm van de duim en naadvorming die je dan krijgt.
Je zou ook kunnen volstaan met een dik reepje zwart vilt (of in ieder geval een stofje dat zacht maar waterafstotend is, weet niet of het vilt was) plakken. Dat werkt dan als een wisser voor je skibril. Mijn afgeschreven handschoenen hadden dat als ingebouwde feature op beide duimen.

zie;

Ik gebruik zwarte ductape om handschoenen ,nog wat levensverlenging te geven .Toegegeven niet het mooiste ,maar dan moet je nieuw kopen.

ruudsan op 13 feb 2023 16:04

Ik heb ducttape overwogen ook al, maar zoals @Hessel ook aangeeft leek mij dat niet het beste materiaal. Als noodoplossing zou het prima zijn maar in dit geval niet de beste oplossing.

Recent heb ik een paar handschoenen definitief afgeschreven omdat de staalkanten de duimen compleet tot op de binnenstof hebben doorgesneden. Dan zie je dat tussen binnen- en buitenstof een (los) membraan zit. Je zou dus over de buitenstof prima een lapje kunnen naaien. Plakken is iets lastiger gezien de vorm van de duim en naadvorming die je dan krijgt.
Je zou ook kunnen volstaan met een dik reepje zwart vilt (of in ieder geval een stofje dat zacht maar waterafstotend is, weet niet of het vilt was) plakken. Dat werkt dan als een wisser voor je skibril. Mijn afgeschreven handschoenen hadden dat als ingebouwde feature op beide duimen.

Hessel op 13 feb 2023 16:16

Ik zie nog niet helemaal voor me hoe ik door maar één laag kan naaien, maar dat zal aan het gebrek van mijn kunsten hiervan liggen. Ik ga inderdaad proberen om er wat op te plakken. Mocht dat niet werken is het niet anders dan nieuwe handschoenen te kopen en deze als te bewaren voor in nood.

Stay frosty

Heb je een resultaat van je plakwerk @Siard? Of toch maar nieuwe gekocht? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem…

*bericht bewerkt door Yani op 20 mrt 2023 23:57

Heb je een resultaat van je plakwerk @Siard? Of toch maar nieuwe gekocht? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem…

Yani op 20 mrt 2023 23:56

Ik heb het geprobeerd, maar kon het niet goed er op krijgen. Ook waren de gekochte stukken net niet groot genoeg om het hele vlak op te vullen. Uiteindelijk heb ik dus gekozen om toch maar nieuwe handschoenen te halen.

Stay frosty

Met een boel geduld en dit oubollige maar geniale toestelletje zou je zoiets misschien wel kunnen oplossen. https://www.kuipersnautic.nl/speedy-stitcher-sewing-awl-kit…

Plaats een reactie