Welk relatief laaggelegen gebied met Pasen?

Geen idee of t bestaat, maar…
Ik zoek een relatief laaggelegen gebied waar met Pasen (6-10 april 2023) nog te skiën is. Dit ivm baby’s die meegaan. De richtlijnen wisselen een beetje, maar eigenlijk wordt gezegd niet boven de 2000m te gaan ivm hoogteziekte.

De baby’s gaan uiteraard niet skiën. Dus t gaat in die zin meer om dorpshoogte. Maar ivm nog halverwege wisselen zou t fijn zijn als t niet een afgelegen gletsjer is waar je al naartoe moet rijden.

Kuhtai is de beste waar ik nu op kan komen. Stubai vind ik te afgelegen. Andere gebieden in de Alpen weet ik niet goed of ze handig liggen. Geen idee of er in Polen of Tsjechië nog iets mogelijk zou kunnen zijn.

Begin april zijn er nog opties zat. Ischgl of Solden is dan normaal ook zeer goed te doen. In Frankrijk kan je bijna overal nog goed heen. Je kan zelfs naar een echt lagergelegen gebied met wat kans op papsneeuw en gesloten dalafdaling.

Hoi kJ…. , zou ook even naar Sölden kijken dan. Heb daar tot in mei echt super omstandigheden gehad. Dorp ligt op acceptabele hoogte (<1400) en je kunt efficiënt snel “even” naar boven. Zit t qua sneeuw tegen, heb je alsnog de gletsjer als backup.

Veel plezier, hopelijk lukt t nog even voor een paar dagen!

Gr
Edwin

Edwin van Riel

Je zou niet alleen moeten focussen op hoogte maar ook op de aanwezigheid van noord hellingen

Totales Vollidiot

Dank!

Frankrijk wat ver rijden overigens voor maar paar dagen skiën.

Papsneeuw niet erg. Heeft ook zijn charme

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 13 feb 2023 07:28

Ben afgelopen pasen nog in damüls geweest. Werd redelijk snel pap, maar meeste was nog open en goed te doen (alleen dalafdaling mellau was dicht).
Zillertal kun je ook nog aan denken. Boven op de berg vaak nog prima pistes, dalafdalingen zijn dan wel een stuk minder.

Papsneeuw niet erg. Heeft ook zijn charme

kjiratsiekoedel op 13 feb 2023 07:28

Denk niet alleen aan pap–> teveel dagen pap= geen sneeuw meer:) Vandaar dat noord hellingen in april veruit de beste omstandigheden behouden.

Schladming vind ik nou echt een voorbeeld van een gebied die ondanks de lage ligging laat in het seizoen prima sneeuw heeft. Met Sölden kun je vanwege de hoogte en backup gletsjer ook nooit verkeerd zitten.

*bericht bewerkt door Amelm op 13 feb 2023 07:48

Laaggelegen skigebieden met voldoende sneeuw met Pasen: opteren voor bijvoorbeeld Damüls of Schladming.

Mijn ervaringen met Damüls in de paasvakantie lopen gelijk met die van @Tiny-M. Meer dan genoeg gevallen tijdens het seizoen, de papsneeuw deerde niet al te veel.

Ik snap de specifieke vraagstelling niet helemaal….

Baby’s gaan niet mee skiën dus waarom zoek je een laaggelegen gebied? Baby’s gaan hooguit de eerste ligt mee omhoog en verblijven dan bij het middenstation. Vaak is dat ook het begin en eindpunt in deze gevraagde periode omdat de dalafdaling of niet fijn meer is of gesloten is.

De accomodaties zijn dan allemaal in het dal en laag genoeg voor de baby’s. Zillertal is bijvoorbeeld een dal waar je boven op de berg vaak nog prima kan skiën en de mensen die beneden bij de kleintjes blijven, kunnen genoeg ondernemen in het dal zelf: trein, zwembaden etc etc.

Nauders/Schöneben. Is dan wel eind seizoen maar, normaal gezien(!), is het er nog prima skiën, zeker in de voormiddag.

Bla, bla, bla.

Ik snap de specifieke vraagstelling niet helemaal….

Baby’s gaan niet mee skiën dus waarom zoek je een laaggelegen gebied? Baby’s gaan hooguit de eerste ligt mee omhoog en verblijven dan bij het middenstation. Vaak is dat ook het begin en eindpunt in deze gevraagde periode omdat de dalafdaling of niet fijn meer is of gesloten is.

De accomodaties zijn dan allemaal in het dal en laag genoeg voor de baby’s. Zillertal is bijvoorbeeld een dal waar je boven op de berg vaak nog prima kan skiën en de mensen die beneden bij de kleintjes blijven, kunnen genoeg ondernemen in het dal zelf: trein, zwembaden etc etc.

Nemrah op 13 feb 2023 10:37

Meest ideaal is ski in ski out. Dat wisselt makkelijk halverwege/makkelijk samen lunchen.

Ik ben nu in ehrwald: ski in ski out, huisje met balkon praktisch aan de piste. En lift voor de deur. Ideaal!

Maar zoiets zoek ik ook met pasen

Livigno is een mooie optie voor je, ligt op 1800 meter en is goed einde seizoen.

Nog niet genoemd in Oostenrijk, maar wellicht een mogelijkheid: Obertauern.
Ski-in ski-out, wel hoog gelegen maar niet té hoog voor jou.

Veel skigebieden in Frankrijk zijn te ver weg volgens jouw normen, Avoriaz ligt nog wel vooraan in de Alpen én op een sneeuwzekere hoogte (1800 meter). Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie