Skitracks, slopes of wat anders?

Er is al eens een topic over geweest, maar is inmiddels gesloten. Welke app werkt het fijnste? Zelf Skitracks gebruikt, dat werkt prima. Maar is deze app misschien nu ingehaald door een ander? Slopes misschien? Of nog iets anders?

Als je geld over hebt, Carv

Als je geld over hebt, Carv

Bierdopje op 15 feb 2023 23:18

Ja, maar beetje overkill, als je alleen een tra kende app zoekt.

Inmiddels ook aan de carv, @bierdopje? Dacht dat ik je in de carv fb groep voorbij zag komen laatst?

Edwin van Riel

Het gaat mij inderdaad alleen om tracken en niet om mijn skiniveau bij te houden of te verbeteren.

Als ik het niet vergeet (en dat doe ik meestal wel) zet ik de iski app op.
Wel leuk maar voor mij niet meer dan een speeltje, ik ben niet zo’n freak. :p

Bla, bla, bla.

null

Ik gebruik de Strava (gratis gedeelte) voor wielrennen, mountainbiken, wandelen maar ook dus skieën. Vind het het wel grappig om het een en ander te zien, aantal skiliften, totaal aantalkm. GPS werkt niet altijd even goed in de bergen, maar dat nemen we maar voor lief.

*bericht bewerkt door ducatif1 op 16 feb 2023 09:16

Ik gebruik soms Maps 3D Pro (€5). Ik zeg soms omdat ik niet de hele dag alles hoef vast te leggen.
Waarom ik dan toch die €5 heb betaald omdat het een app is die het hele jaar door goed kan gebruiken. Je kan een deel van de kaart downloaden voor offline gebruik, wat in de bergen erg fijn is.
De naam zegt het al, het zijn 3d kaarten, waarin je hoogtes kan bekijken. Erg makkelijk of een bepaalde wandeling leuk is of msschien wel een vreselijk klim.
Je kan er dus zowel alleen naar kijken voor informatie als je tracks vastleggen.

Sport horloge met GPS. Loopt je telefoon ook niet leeg.

In heel wat apps kan je via je sporthorloge / smartwatch je prestatie registeren en dan exporten naar je telefoon. Blijft inderdaad de batterij van je telefoon wat voller.

Ik heb m’n skipas in skyline maar die geeft alleen de liften weer.
Ik heb een fitbit sensor maar ben er nog niet uit of die skieen bij kan houden

Ik gebruik Slopes op de Apple Watch en die gaat meestal wel een volle skidag mee als het niet bizar koud is.

Het werkt redelijk goed maar zorg wel altijd voor een groene GPS lock voor het aanzetten. Het fijne van Slopes is dat de app de lifttijden en het stilstaan voor de lift goed registreerd waardoor je het daadwerkelijke aantal geskiede km’s en minuten ziet en de gemiddelde snelheid van het daadwerkelijke skiën. Als je details wil zien zoals het snelheids en hoogteverloop op een specifieke piste dan heb je een abonnement nodig.

Ik hoop op een superapp die alle voordelen van de nu bestaande apps kan combineren. Misschien dat Strava zoiets kan maken nu ze Fatmap hebben overgenomen. Op dit moment is er nog geen scheiding van ski- en liftkilometers in Strava voor zover ik weet.

null
uploading: 8D9A5D27-F03D-4863-8EB5-0F3EFB078301.jpeg
null

*bericht bewerkt door KrisWeer op 16 feb 2023 10:52

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Wij gebruiken ook Slopes, ik krijg hem zelf op mijn watch niet werkend (watch 3) maar mijn man wel op de zijne (watch 6). Ik activeer hem dan op mijn telefoon die in de binnenzak zit.

Omdat wij onze accounts verbonden hebben kunnen we ook einde dag vergelijken wie waar geweest is (op momenten dat we niet samen afdalen) erg leuk en werkt erg goed.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Sport horloge met GPS. Loopt je telefoon ook niet leeg.

bram82 op 16 feb 2023 09:25

Hetzelfde Garmin horloge --> Garmin Connect.
Garmin connect exporteert het dan naar mijn Strava account.

Wat ik wel apart vind is dat er tussen Garmin Connect en Strava een klein verschil zit in topsnelheden en geskiede afstand.
Terwijl ze allebei dezelfde brondata hebben namelijk van het horloge er is dus een verschil van interpertatie van data, overigens zie ik dit alleen met skieen niet met fietsen of lopen.

Als je geld over hebt, Carv

Bierdopje op 15 feb 2023 23:18

Ja, maar beetje overkill, als je alleen een tra kende app zoekt.

Inmiddels ook aan de carv, @bierdopje? Dacht dat ik je in de carv fb groep voorbij zag komen laatst?

evr66 op 16 feb 2023 07:57

Ik zit niet op fb dus dat denk ik niet. Maar wel aan de carv ja sinds dit seizoen. Je hebt gelijk, behoorlijke overkill inderdaad als je alleen wilt tracken. Aan de andere kant, al die extra data / feedback en functies zijn wel heel nice. Denk dat veel mensen die het leuk vinden zichzelf te tracken carv best kunnen waarderen :P

Ik denk dat we ze de eerste dag maar allemaal naast elkaar laten lopen, Slopes, Skitracks, Strava via het sporthorloge, Dolomitisuperski (tegenwoordig ook met gps), iSki en dan kijken welke het beste is en de leukste analyses geeft 😄🙃.

Neem dan ook wel powerbankje mee om de batterijduur te verlengen 😅

Ik gebruik al jaren Ski Tracker. Ook niet gratis, maar eenmalig 1.3 euro zal nu ook niet zo zwaar doorwegen op het vakantiebudget. Op mijn Android telefoon gaat dat zonder probleem de ganse dag (kom terug binnen met meer dan 30% accu, incl wat foto’s nemen gedurende de dag)… mijn snowboardmaat zei dat de batterij van zijn iPhone heel snel daalde.

Hier ook Ski Tracker. Heeft weinig invloed op de batterij van mijn Samsung telefoon, en als dat wel zou zijn, telefoon gewoon op vliegstand zetten. GPS blijft werken maar je verbruikt VEEL minder batterij omdat de tel niet constant verbinding aan 't zoeken is. Doe ik ook in de zomer zo (bergwandelingen etc).

Ik gebruik Sportler. Voldoet aardig. Snelheid, afstand, mapping, gewoon wat leuke data over je skidag dus.

Voorheen Trace/Alpinereplay, die was completer maar die app is sinds een aantal jaar overleden.

Plaats een reactie