Arabba in de Krokus - Restaurants/brakke liften/

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arabba

Goedemorgen,

Over een ruime week vertrekken wij met een aantal gezinnen naar Arabba in de Dolomieten.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Wat zijn de lunchplekken waar je echt heen moet. Waar kan je gezellig en met een mooie view drankjes drinken. De Sella Ronda gaan wij uiteraard ook Skiën, dus het hoeft niet in Arabba te liggen!

Tevens zijn wij erg fan van brakke liften. iemand hier nog goeie tips voor in het gebied?

Alvast veel dank,

Ruurd

De Vizza lift is niet echt heel brak, maar wel minder modern en lekker langzaam, lang en tussen de bomen. Prima om eventjes lekker tot rust te komen :)

Ik ben er zelf nog niet geweest maar volgens mij is de Padon 1 uit 1982 wel een leuke. Een tweepersoons stoeltjeslift.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

"Brakke’ liften die me zomaar te binnen schieten:
TRAMANS /lift 21 --> om terug te komen van Monte Seura naar Sasslong
VAL/lift 25 --> Helemaal links onderaan de Cir bij Dantercepies. Ook zeer rustig en stiekem best leuk dat stukje vaker te doen
SASS DE LA VEGLA --> Boven Arabba richting Marmolada
ANTERCRËP --> Boven Arabba richting Marmolada
En wat langzame liftjes rond MONTE CHERZ

Old school: Antercep richting Marmolada.

Een pizza op het balkon bij Brac de Roces. Restaurant op de 1e verdieping en kijken of er een plaatsje op het Balkon is.Lekker uitzicht op de piste en in het zonnetje. Binnen zitten is niet de moeite.
Porto Vescovo en Marmolada: Niet vanwege het eten, maar wel vanwege het uitzicht,

Mooiste piste uit het gebied is de afdaling van de Lagazuoi. De tour zelf is ook een beleving: Busje pakken vanuit Armentarola en terug met een touw achter de paarden.

Als je vanuit Alta Badia richting Arabba gaat heb je ook zo’n eeuwig durende 2 zitten nodig. Cherz denk ik?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je vanuit Alta Badia richting Arabba gaat heb je ook zo’n eeuwig durende 2 zitten nodig. Cherz denk ik?

Roy83 op 16 feb 2023 20:44

Dat is denk ik de Vizza lift die ik noemde. Die komt uit boven bij Cherz.

Je hebt gelijk @franksplinter! De lift ken ik, de naam deed geen belletje rinkelen maar dat is hem inderdaad wel :).

Grappig overigens; die lift komt uit 2003. Da’s dus helemaal niet zo oud. Doet er 12 minuten over :).

*bericht bewerkt door Roy83 op 16 feb 2023 21:37

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Burz is leuk hutje in Arraba. En voor brakke liften moet je snel zijn want het vernieuwt daar zo snel! Naast die ene tweezitter (de vierzitter ernaast is soms nog trager!) moet je het zoeken in sleepliftjes. Probeer die vanuit Corvara (een van de Pralongia’s): duurt eindeloos en eruit ben je nergens en moet je eerst paar minuten omhoog klunen om bij een andere lift te komen.

Vandaag in de Vizza gezeten. Bij aankomst Cherz in gevlucht want zonder zo en met wind en +/- min 10*C waren we echt helemaal verkleumd. Met beter weer zou ik ook fan van de lift zijn.
Bij Cherz kwam de tafel in de “serre” net vrij en hadden we erg lekkere chocolademelk, prima cheesecake, en een prachtig uitzicht.

Ik heb gisteren die trage tweezitter genomen bij -10. Wat een heerlijk ding!

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Gisteren stond hij rond lunchtijd stil. Weet iemand hoelang dat geduurd heeft?

Gelukkig hadden we hem in de ochtend al genomen.

null

die oude tweezitter (ANTERCRËP) van plastic bij Marmolada was ook prachtig! Heerlijke lift.

Die piepte ook zo lekker en je krijgt een houten kont van de keiharde plastieken zittingen.

Verder is die gondel naar de paardenlift toe ook behoorlijk brak!

*bericht bewerkt door havana op 06 mrt 2023 13:44

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie