Ideaal kinderland (voor ons)?!

Wie o wie kan ons helpen?

Ik begrijp dat er geen generiek ideaal kinderland bestaat omdat iedereen zo zijn eigen wensen heeft. Ik zou graag al jullie ervaring gebruiken om een kinderland te vinden die bij onze wensen past…

Wij zoeken een gezellig kinderland in het dal waar een hut/restaurant bij is zodat de thuisblijver(s) kunnen kijken. Graag in het dal omdat er ook een dreumes mee gaat die tussendoor moet slapen en het gesjouw met alle spullen de berg op dan best veel werk is.

We zijn net terug uit Brixen im Tal en de school en uitrusting van kinderland, op de berg, was super. Maar de hut ernaast had geen zicht en weinig ruimte om de dreumes te laten spelen.

We zijn overigens gebonden aan Oostenrijk / DLD omdat onze lieve en trouwe viervoeter in Frankrijk gezien wordt als bloeddorstige vechthond.

We gaan met de familie, meestal 2 weken, waarbij een stukje rijden naar een lift geen probleem is. Afgelopen jaren meerdere gebieden gezien maar nog niet echt wat we nu zoeken voor volgend jaar…

Wie wilt zijn ervaringen delen?

Wellicht Dorfgastein? Leuk kinderland, direct naast het dalstation van de gondel en daar zit ook enige horeca.

En als je echt een groter gebied wil: Fiss? Dan moet je wel 2 minuten met de gondel om bij het Kinderland te komen, maar verder zijn alle voorzieningen daar ideaal aangelegd.

Thanks voor je reactie, ik ga eens inlezen!

In Fiss kun je ook lopen naar het kinderland. Dat is wel een weg omhoog. Overigens kan de kinderwagen ook in de gondel.
Er is volgens mij alleen geen hut direct aan het kinderland. Het restaurant naast het kinderland is alleen voor kinderen.

Hmmm het kinderland Fiss ziet er wel super uit overigens! Wel jammer dat er dus geen hut direct naast zit.

Bij Bertas Kinderland in Fiss is er wel een groot restaurant. Vanop het terras kan je heel goed naar de skiënde kids kijken.

Bij Bertas Kinderland in Fiss is er wel een groot restaurant. Vanop het terras kan je heel goed naar de skiënde kids kijken.

Blitz1990 op 18 feb 2023 18:32

Klopt inderdaad, Sonnenberg zie ik dat ie heette: https://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/Winterurlaub/Familien/B…

Hmmm het kinderland Fiss ziet er wel super uit overigens! Wel jammer dat er dus geen hut direct naast zit.

Svenzvt op 18 feb 2023 17:43

Sonnenberg zit er naast. En bovenin is een groot speelgedeelte voor de kinderen. Achterin de trap op. Een veel beter restaurant langs een kinderland ga je niet vinden.

DorfGastein, aan de andere kant Grossarl en in Kleinarl doen ze ook veel voor kids. Ook Werfenweng alleen is het skigebied niet echt groot, het hoort bij Ski Amade dus je kan ook een dagje naar Alpendorf/Skt Johan, Flachau en Hochkönig gaan als je dat wil. Maria Alm heeft skischool boven op de berg en beneden bij het dorp.

*bericht bewerkt door Elly3 op 18 feb 2023 19:51

Dienten Die Alte schule

Dank voor de reacties! Nu al 2x Dorfgastein en Fiss… nu al meerwaarde want beiden stonden niet in mijn lijst!

Heeft iemand een google maps locatie van het kinderland DG? Kan ik even rondkijken naar accommodaties

Dank alvast

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bij de ehrwalder alm maak je de gondelrit naar boven, zitten er meteen 2 terassen met zicht op de skischool en bij het restaurant van het tirolerhaus zit ook een binnen speelruimte voor de dreumes.
https://maps.app.goo.gl/bzyc6QLErYpu3kqj8

Thanks, dat is inderdaad een goeie. Paar jaar geleden geweest, maar stond niet meer vers in mijn gedachten!

Plaats een reactie