Krimml zaterdag via kufstein of kitzbuhl

Wij vertrekken aanstaande vrijdag richting Krimml(zillertal) Zaterdagochtend laatste stuk vanaf kufstein. Gezien de verwachtte sneeuwval/drukte op de weg, is het handiger om via de pas bij Gerlos richting krimml te rijden of bij Kufstein de route via Westendorf/Kitzbuhel? Wij zitten niet in hochkrimml maar in t dorp beneden

Ik kan mij zo voorstellen dat de route door het Zillertal en over de Gerlospas nogal druk is op een wisselslag met sneeuwval…

Maar via Kitzbühel rij je ook over pass thurn en volgens mij kan het daar ook zeer druk zijn. Ik moet over die kant naar Neukirchen dus zaterdag kan ik je meer vertellen 😉

🏂

Doe maar niet via Kitzbühel, niet te doen daar zo druk😇
Ofwel ik heb geen zin om in de file te staan, wij gaan naar Mittersill zaterdag🙃

Ik zou rond Kufstein even kijken waar de meeste rode stukken te zien zijn op google maps. Wel even “verkeer” aanzetten :)

Gang is alles

Waar is de kans op sneeuwkettingen het grootste? Gerlospas of pass thurn?

Gerlospas vanaf Gerlos heeft een veel grotere kans op sneeuwkettingen leggen. Maar bij 5cm sneeuw is dat niet aan de orde.

Het is haast om het even. Krimml dorp ligt in het dal van Mittersill. Normaal gesproken is het iets sneller via de Gerlospas. Zit je in Hoch Krimml bij de Gerlosplatte dan zou ik sowieso via de Gerlospas rijden. Alles hangt af van de drukte. Wij noemen de route via Kitzbühl de toerischtische route. Hij is iets langer. Voordeel is dat je tot aan Kufstein Süd geen vignet hoeft te kopen. Maar Kitzbühl in de spits is ook niet fijn, zoals Suzanna al schreef. Bij sneeuwval moet je eerder kettingen gebruiken op de Gerlospas. Pass Thurn blijft lang goed te bereiden. Valt er veel sneeuw dan is de weg vanuit Krimml naar de Gerlospas e/o HochKrimml ook alleen met kettingen te doen, maar die route is dan wel heel mooi!

Plaats een reactie