Waarschuwing voor 'Johnny' van Marktplaats (Goed gekomen)

Graag wil ik een slechte ervaring delen. Mijn eerste keer ooit dat ik dit doe op internet.
Johnny van Marktplaats, die behoorlijk wat ski’s verkoopt via de site, heeft mij niet tijdig de beloofde ski’s en stokken geleverd, dik twee weken voor de wintersport ski’s bij hem gekocht. Vond de ski’s te duur en heb er stokken bij onderhandeld (winkelwaarde 50 Euro, aldus ‘Johnny’).

Ik ontving de ski’s tijdig per post. Zonder stokken. Gelijk laten weten. Hij kon het niet gelijk doen ivm vakantie, maar zou het direct daarna doen. Meerdere malen aan herinnerd. Hij stuurde mij (2 dagen voor vertrek) na lang aandringen een Post NL afschrift (zonder datum) als ‘bewijs’ dat hij gedaan had wat ie had beloofd. Niet dus.

Lang verhaal kort: te dure ski’s, geen stokken (in elk geval niet voor de vakantie binnen) door zijn fout. Heb hem meerdere malen de kans geboden tot een nette oplossing te komen (restitutie van de prijs die de stokken waard zouden zijn, zodat ik zelf wat kon regelen).

Hij werd agressief en onbehoorlijk via WhatsApp. Ik overweeg aangifte. Maar dat is een hoop gedoe.

Kijk uit met deze man (?). Vraagteken omdat ik uit zijn teksten opmaak dat hij niet de man is die horen bij zijn naam/profielfoto.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Volgende keer weer gewoon naar een winkel of een betrouwbare particulier thuis.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 08 mrt 2024 10:55

Ik kan beamen dat deze man niet jofel is. Wel eens contact gehad over skis. De meeste ski’s zijn niet op voorraad en vervolgens bied hij alternatieven aan zonder foto. Zijn manier van communiceren is niet bevorderlijk voor het vertrouwen en wekt de illusie dat hij enkel een handelaar is zonder enig verstand van ski’s.

Marktplaats biedt ook “Kopersbescherming aan om deze gevallen te verminderen of uit te sluiten. Maar neemt niet weg dat dit een hele vervelende ervaring is om je skivakantie mee te starten. Kwam deze meneer ook tegen op Marktplaats; zag er wel redelijk betrouwbaar uit met ruim 300 positieve kopers-beoordelingen (maar weet niet in hoeverre dat een 100% betrouwbare indicatie is).

Ja, kopersbescherming. Verdienmodel van Marktplaats. Best een goede optie wellicht. Maar weer een tientje. Achteraf had ik het moeten doen. Maar van iemand die zoveel handelt op MP en in eerste contacten erg responsief overkomt en zo’n straightforward product biedt, had ik wel wat redelijkheid verwacht. Meestal gaat het goed, deze persoon echter is niet zo van eerlijk zakendoen en denkt nogal ‘win-verlies’.

Ja, was al wel eens wat van zijn aanbod tegengekomen. Hij lijkt oud materiaal van met name particulieren op te kopen en dit weer door te verkopen. Veel oud materiaal voor behoorlijk straffe prijzen. Precies op de grens waarop je over gehaald kan worden.

Afzetmarkt lijkt de minder geïnformeerde consument die een goedkope gevorderdenski zoekt.
Iig heb je wel je ski’s gekregen.

Marktplaats biedt ook “Kopersbescherming aan om deze gevallen te verminderen of uit te sluiten. Maar neemt niet weg dat dit een hele vervelende ervaring is om je skivakantie mee te starten. Kwam deze meneer ook tegen op Marktplaats; zag er wel redelijk betrouwbaar uit met ruim 300 positieve kopers-beoordelingen (maar weet niet in hoeverre dat een 100% betrouwbare indicatie is).

Mzzl op 25 feb 2023 09:17

Ik vraag me af of kopersbescherming werkt. Wij hebben keer gehad dat iemand dat bij ons had aangevinkt. Wij hebben pakketje opgestuurd. Zodra pakket bij die persoon aankwam (dat kan je volgen via verzendabel dat je via MP krijgt). Kregen we het bedrag gestort.

Ik vroeg me later dus af, wat als in een pakket iets anders zit…krijgt verkoper altijd geld zodra (een) pakket is afgeleverd?

Voor een duiveltje op de eerste rang willen zitten. Goedkoop is duurkoop.Oud Hollandse uitdrukkingen die nog steeds gelden.

Als je geen verstand hebt van ski’s en ski schoenen koop dan niet op marktplaats of particulier maar bij een officiële handelaar. Of bij een webshop nieuw model van jaar ervoor.

@ Hooykaas: beetje een dooddoener. Ik heb wèl verstand van ski’s. Maar deze sjappie kwam zijn afspraken niet na.

Dat wilde ik delen als waarschuwing in deze app.

‘Oost west, thuis best’ is net zo goed een tegeltje, maar het ging hier niet om goed- duurkoop of verstand van ski’s maar een onbetrouwbare adverteerder op MP. Dat was het punt van waarschuwing.

:-) goeie tip. Net op tijd! Dank.

Ik vroeg me later dus af, wat als in een pakket iets anders zit…krijgt verkoper altijd geld zodra (een) pakket is afgeleverd?

Ik heb het even nagekeken op Marktplaats. Als je gebruik maakt van Kopersbescherming (wat overigens 5% van de koopsom kost), dan wordt het bedrag, wat in depot staat, pas naar je overgemaakt als de koper de juiste ontvangst van je spullen aangeeft in Berichten.

Kopersbescherming is een wassen neus op marktplaats.
Ik heb eens een dure fietsketting gekocht op mp met kopers bescherming.
De verkoper pretendeerde dat het een nieuwe ketting was met een foto van een nieuwe verpakking.

Pakketje aangekomen bleek het een gebruikte ketting te zijn er zaten ook losse schakels bij.

Marktplaats wilde de transactie niet terugdraaien, ze zeiden dat ik de bestelde ketting had ontvangen of deze 2e hands was maakte niet uit.

Hoi .
VAN JOHNNY_NO1.
MIJ LIVE KLANTEN
Ik heb deze bericht net gezien 02.2024
Mij excuses als bij 1 van pakken warren niet stokken bijgevoegd
natuurlijk deze klant was beetje boos gelijk omdat zijn niet geleverd maar natuurlijk dat is mij fout does hij heeft recht op

MAAR IK HEB OOK RECHT OM TE MIJ KANT VERTELLEN
Omdat deze klant was geprobeerd goedkoper deal met mij doen waar ik heb atijd vaste prijzen hij was gekregen korting op.skis en extra nieuwe gratis skistokken bij in deal met skis welke warren 47 euro in winkel en bij kosten 15 euro toen .

Does dat was 15 euro te vinnig gestuurd
En omdat was korting voor skis + skistokken met waarde in mij advertenties 15 euro

"DAT IS NOG STEETDS TE ZIEN IN BESCHRIJVING VAN MIJ ADVERTENTIES 15EURO SKISTOKKEN "

DEZE KLANT VERWACHT WEER MEER KORTING EN GEPROBEERD VAN 15 EURO 50 MAKEN

maar dat ken elke person welke heeft its op Marktplaats verkocht op welke manieren mensen gaan proberen u producten kopen voor 10% van u prijs en hoe agressief is dat techniek

Ik verkoop veel skis en ik krijgen in sezon rond 60 berichten per dag en elke klant denkt dat ik ik ben gelijk beschikbaar.
NOGMAALS MIJ EXCUSES DAT STOKKEN ZITTEN NIET IN PAKKET
DAT WAS NATUURLIJK AFGESPROKEN
EN IK HEB GELIJK ANGEBODEN 15 EURO TERUG STORTEN MAAR KLANT WERWACHT 50 EURO
EN DAT WAS ONEERLIJK .
JAMMER DAT HEB IK DIT BERICHT GEZIEN JAAR LAATER.
EN VOOR REST KLANTEN GRAAG FF VRAGEN VRINDEN ZEKER 1 VAN ITS GEKOCHT BIJ MIJ
OMDAT IK HEB MEER DAT 5000 TEVREDEN KLANTEN
Ik wens iedereen fijne skivakantie en tot volgende keer bij mij
En misschien als een van klanten welke was bij mij geweest ff eigen gevoel schrijven als dat is moglijk omdat natuurlijk positie klanten doen geen beoordelingen 😉
En graag ff kijken mij waardering op marktplaats omdat ik heb van allemaal ski handelaren beste waardering. En natuurlijk ik verkoop 2 hands skis op dit moment does is natuurlijk nog moeilijker meer mensen tevreden

Nogmaals mij excuses
En ik wens iedereen fijne skivakantie

🍿

Ik heb juist wel goede ervaring met deze verkoper! Daarnaast vind ik het niet netjes om op deze manier je onvrede bekend te maken.
Toen ik ski’s kocht zaten er wat beschadigingen op de ski’s (bovenkant), maar die waren mij vooraf gemeld en daar was de prijs ook naar.
Levering gebeurde binnen een dag via postnl.

🍿

Geraertshoven op 15 feb 2024 15:49

Hahahahahaha

Goed om ook eens de andere kant van het verhaal te horen. Mensen die alleen een account aanmaken om iemand af te branden onder het mom van de ‘community’ te helpen … het zal wel. Iedereen die in particuliere / B2C handel zit, kent dat soort figuren na een tijd vanzelf. Die gaan er vanuit dat je voor niks werkt, dat alles te duur is en dat je je eigen zaak wel op lucht draaiende kan houden. En dan natrappen wanneer ze hun zin niet krijgen. Daar moet je geen seconde van je tijd aan verspillen.

*bericht bewerkt door Hupla op 15 feb 2024 22:33

Marktplaats gaat overigens nu snel stevig veranderen vermoedelijk, voor kopers en verkopers.
De Belastingdienst kijkt immers sinds 1 januari mee op Marktplaats (e.a.)

Wel lollig onderwerp. Iemand die komt natrappen (is niet actief in andere onderwerpen) omdat die zijn zin niet krijgt en dan de helpdesk uit Shenzhen die zijn uiterste beste doet om in het Nederlands te antwoorden.

Inderdaad 🍿🍿🍿

💪Jerry Jerry Jerry💪

Staat tegenover dat deze verkoper ieder seizoen wel voorbijkomt, al jarenlang en meestal niet in positieve zin 😂

Edwin van Riel

Johnny kan achteraf alles beweren. Het is toch niet te controleren. Opmerkelijk dat sommigen hier hem klakkeloos geloven.

Ach, als je weet wat je wil hebben en je kan zelf beoordelen of die 200 euro die je bij hem gaat uitgeven geen weggegooid geld is, dan kan je best bij hem shoppen. Heb ik een aantal keer gedaan naar grote tevredenheid. Ik ben wel zelf langs gegaan om de beoordeling van dat materiaal te kunnen doen.

Voor dat soort aankoopbedragen plus een professionele check van de binding in een shop (je wil wel veilig de berg af) ben je nog steeds goedkoper uit dan twee weken een vergelijkbare ski huren in de Alpen.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Staat tegenover dat deze verkoper ieder seizoen wel voorbijkomt, al jarenlang en meestal niet in positieve zin 😂

evr66 op 16 feb 2024 08:05

Tsja iedereen kan natuurlijk verschillende ervaringen hebben bij bepaalde verkopers. Heb hier ook wel eens iets negatiefs gezegd over een webshop en vervolgens waren er ook een aantal mensen die aangaven nooit problemen te hebben gehad, terwijl ik gewoon structureel genegeerd ben met mijn klachten, maar wel meteen reactie kreeg als ik nieuwe ski’s probeerde te bestellen.

Overigens hier wel eens met de TS. Stokken hadden geleverd moeten worden, en als je daarna dan een nep verzendbewijs krijgt en geen reactie, en vervolgens aggressief gedrag op whatsapp snap ik wel dat je hier mensen voor wil waarschuwen(er vanuit gaande dat dit waar is) .

Enige waar ik Johny gelijk in kan geven is dat hij geen 50 euro wil compenseren voor stokken die hij voor 15 euro verkoopt, maar net doen alsof iets verzonden is en hier klagen dat er afgeboden wordt op vaste prijzen slaat natuurlijk nergens op.

Marktplaats heeft een model die het helaas heel makkelijk maakt voor oneerlijk zaken doen. Tijd dat je daar alleen maar mag kopen of verkopen nadat er KYC is uitgevoerd.

Even los van deze situatie.

Ken je klant of ken je verkoper?

Johny, echte naam ***** ******* , is een complete boef. Ik betaalde hem €800 voor een paar Stockli-ski’s op 2 maart. Zodra hij de betaling ontving, stopte hij met het lezen van mijn berichten en antwoordde niet. Hij promoot nog steeds de ski’s. Ik was erg dom om per bankoverschrijving te betalen, maar ik vertrouw graag mensen. Mijn grote fout. Alsjeblieft, niemand anders maakt dezelfde fout en wees zo dom als ik

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 08 mrt 2024 10:35: naam verwijdert

Nou @johny_no1 , kom er maar in…

Moet toch even aantekenen dat hij gewoon een 5 sterren beoordeling (481 reacties) heeft op marktplaats… Dus lijkt me dat het wel goed komt @Julia_Hummel …

*bericht bewerkt door Shane op 07 mrt 2024 13:14

I can stick uphill ice, on my saucer...

Johny, echte naam **** ***** ***** ***** , is een complete boef. Ik betaalde hem €800 voor een paar Stockli-ski’s op 2 maart. Zodra hij de betaling ontving, stopte hij met het lezen van mijn berichten en antwoordde niet. Hij promoot nog steeds de ski’s. Ik was erg dom om per bankoverschrijving te betalen, maar ik vertrouw graag mensen. Mijn grote fout. Alsjeblieft, niemand anders maakt dezelfde fout en wees zo dom als ik

Julia_Hummel op 07 mrt 2024 13:05

Marktplaats al in kennis gesteld? Al eventueel aangifte gedaan bij de politie van oplichting? Wanneer niemand dit doet kunnen deze personen in ieder geval gewoon doorgaan

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 08 mrt 2024 10:36

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Nou @johny_no1 , kom er maar in…

Moet toch even aantekenen dat hij gewoon een 5 sterren beoordeling (481 reacties) heeft op marktplaats… Dus lijkt me dat het wel goed komt @Julia_Hummel

Shane op 07 mrt 2024 13:10

Helaas kan dat zeer bedrieglijk zijn. Je krijgt op marktplaats alleen een beoordeling als BEIDE partijen een beoordeling geven. Bij transacties waarbij de verkoper niet levert, kan hij dus eenvoudig een slechte beoordeling voorkomen. Daardoor kunnen er alleen positieve beoordelingen staan.

Johny, echte naam Hr Sebastian R Kraffczyk, of Mw BJ Kraffczyk-Skibinski, is een complete boef. Ik betaalde hem €800 voor een paar Stockli-ski’s op 2 maart. Zodra hij de betaling ontving, stopte hij met het lezen van mijn berichten en antwoordde niet. Hij promoot nog steeds de ski’s. Ik was erg dom om per bankoverschrijving te betalen, maar ik vertrouw graag mensen. Mijn grote fout. Alsjeblieft, niemand anders maakt dezelfde fout en wees zo dom als ik

Julia_Hummel op 07 mrt 2024 13:05

Marktplaats al in kennis gesteld? Al eventueel aangifte gedaan bij de politie van oplichting? Wanneer niemand dit doet kunnen deze personen in ieder geval gewoon doorgaan

kesman op 07 mrt 2024 13:13

Helaas kun je hier geen aangifte van doen. De rechter heeft in al zijn wijsheid besloten dat dit geen oplichting is maar (slechts) niet-nakoming van de overeenkomst. * mompelt iets over rechters die in een ivoren toren leven *

Johny, echte naam **** ***** ***** ***** , is een complete boef. Ik betaalde hem €800 voor een paar Stockli-ski’s op 2 maart. Zodra hij de betaling ontving, stopte hij met het lezen van mijn berichten en antwoordde niet. Hij promoot nog steeds de ski’s. Ik was erg dom om per bankoverschrijving te betalen, maar ik vertrouw graag mensen. Mijn grote fout. Alsjeblieft, niemand anders maakt dezelfde fout en wees zo dom als ik

Julia_Hummel op 07 mrt 2024 13:05

Marktplaats al in kennis gesteld? Al eventueel aangifte gedaan bij de politie van oplichting? Wanneer niemand dit doet kunnen deze personen in ieder geval gewoon doorgaan

kesman op 07 mrt 2024 13:13

Helaas kun je hier geen aangifte van doen. De rechter heeft in al zijn wijsheid besloten dat dit geen oplichting is maar (slechts) niet-nakoming van de overeenkomst. * mompelt iets over rechters die in een ivoren toren leven *

DrPhil op 07 mrt 2024 13:19

Dat rechters vaker dat idee geven deel ik met je, helaas teveel negatieve ervaringen.
Op politie.nl staat nog steeds het volgende geschreven:”Politie, Openbaar Ministerie, Marktplaats en banken werken samen aan het terugdringen van internetoplichting”.
Aangifte kan zelfs digitaal via politie.nl. Of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede, maar ik zou het zeker proberen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 08 mrt 2024 10:37

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Dat rechters vaker dat idee geven deel ik met je, helaas teveel negatieve ervaringen.
Op politie.nl staat nog steeds het volgende geschreven:”Politie, Openbaar Ministerie, Marktplaats en banken werken samen aan het terugdringen van internetoplichting”.
Aangifte kan zelfs digitaal via politie.nl. Of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede, maar ik zou het zeker proberen.

kesman op 07 mrt 2024 14:16

Je kunt overal aangifte van doen. Dat je buurman een lelijk hoofd heeft. Dat hij voortdurend stinkwinden laat zonder uitstootvergunning. Dat betekent niet dat de politie dat in behandeling neemt.
Als je het zo goed weet, kom dan met jurisprudentie.

Plaats een reactie