Waarschuwing voor 'Johnny' van Marktplaats (Goed gekomen)

Iemand die in CAPS ligt te roeptoeteren dat hij 5000 tevreden klanten heeft als reactie op een ontevreden klant …

WEGBLIJVEN :-)

Dat rechters vaker dat idee geven deel ik met je, helaas teveel negatieve ervaringen.
Op politie.nl staat nog steeds het volgende geschreven:”Politie, Openbaar Ministerie, Marktplaats en banken werken samen aan het terugdringen van internetoplichting”.
Aangifte kan zelfs digitaal via politie.nl. Of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede, maar ik zou het zeker proberen.

kesman op 07 mrt 2024 14:16

Je kunt overal aangifte van doen. Dat je buurman een lelijk hoofd heeft. Dat hij voortdurend stinkwinden laat zonder uitstootvergunning. Dat betekent niet dat de politie dat in behandeling neemt.
Als je het zo goed weet, kom dan met jurisprudentie.

DrPhil op 07 mrt 2024 15:32

Volgens mij reageer ik normaal en schrijf ik iets op wat gewoon te lezen is op de site politie.nl. Ik zou fijn vinden wanneer jij ook op een andere manier reageert dan in deze reactie, want dit is niet de eerste keer.
Daarnaast heb ik zelf bijna 20 jaar bij de politie gewerkt waarin heel wat jaren bij de opsporing. Dus ga mij nou niet vertellen hoe het wel of niet zit. Oja, je kan niet van alles aangifte doen, alleen van een strafbaarfeit.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Dat rechters vaker dat idee geven deel ik met je, helaas teveel negatieve ervaringen.
Op politie.nl staat nog steeds het volgende geschreven:”Politie, Openbaar Ministerie, Marktplaats en banken werken samen aan het terugdringen van internetoplichting”.
Aangifte kan zelfs digitaal via politie.nl. Of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede, maar ik zou het zeker proberen.

kesman op 07 mrt 2024 14:16

Je kunt overal aangifte van doen. Dat je buurman een lelijk hoofd heeft. Dat hij voortdurend stinkwinden laat zonder uitstootvergunning. Dat betekent niet dat de politie dat in behandeling neemt.
Als je het zo goed weet, kom dan met jurisprudentie.

DrPhil op 07 mrt 2024 15:32

Volgens mij reageer ik normaal en schrijf ik iets op wat gewoon te lezen is op de site politie.nl. Ik zou fijn vinden wanneer jij ook op een andere manier reageert dan in deze reactie, want dit is niet de eerste keer.
Daarnaast heb ik zelf bijna 20 jaar bij de politie gewerkt waarin heel wat jaren bij de opsporing. Dus ga mij nou niet vertellen hoe het wel of niet zit. Oja, je kan niet van alles aangifte doen, alleen van een strafbaarfeit.

kesman op 07 mrt 2024 17:10

Mmm 🍿

*bericht bewerkt door Sndr op 07 mrt 2024 17:16

🍿🍺🍿🍺

Bla, bla, bla.

Meneer heeft 20 jaar bij de politie gewerkt……

Lees dit maar eens: https://blog.iusmentis.com/2020/11/23/wacht-marktplaatsoplic…

Ik zou alles wat DrPhil zegt echt compleet negeren kesman. Loopt hier alleen maar rond om te trollen.

En de uitspraak van de Hoge Raad waar je het allemaal eens rustig kunt nalezen: https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:HR:2016…

Meneer-de-politie-agent-met-20-jaar-ervaring.
Met de sneeuwkettingen in Oostenrijk zat je ook al voortdurend grote onzin te beweren.

Maar fijn dat we het eens zijn. Het is geen strafbaar feit, dus je kunt er geen aangifte van doen.

🍿🍺🍿🍺

bartvwg op 07 mrt 2024 17:18

Heb je ook Glühwein?

Meneer heeft 20 jaar bij de politie gewerkt……

Lees dit maar eens: https://blog.iusmentis.com/2020/11/23/wacht-marktplaatsoplic…

DrPhil op 07 mrt 2024 17:29

Kijk even welk jaar 2020….het is nu 2024

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Maar fijn dat we het eens zijn. Het is geen strafbaar feit, dus je kunt er geen aangifte van doen.

DrPhil op 07 mrt 2024 18:05

Haha, geen strafbaarfeit, dat is wel een hele goeie. Ik zie al meerdere mensen die wel betaald hebben, maar geen goederen hebben ontvangen. Oftewel deze meneer maakt er zijn gewoonte van. Zoek dat maar eens op….fijne avond of zoals Dinictus zegt….totaal negeren

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Speciaal voor @DrPhil

Rechtbank Oost-Brabant 23-02-2022, 01/056281-21 ECLI NL RBOBR 2022 565

*bericht bewerkt door Hessel op 07 mrt 2024 19:13

Kom je nou serieus met een rechtbank-uitspraak aanzetten? 😜

Ik weet ook niet wat je met die rechtbank uitspraak willen laten zien, @hessel? Uiteraard kan er wel sprake zijn van oplichting. Maar in het geval van Johnny alhier niet.
Edit; tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheden (maar die zijn er niet).

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 mrt 2024 21:07

Je vroeg om jurisprudentie @DrPhil
Die heb ik geleverd.
Overigens valt me aan het arrest van de HR die je zelf post op dat ook daar de veroordeling voor oplichting middels marktplaatshandel door de HR in stand wordt gelaten.
Of er in de specifieke zaak van Johnny en de Stöckli’s (zou wellicht een leuke bandnaam zijn) ook sprake is van oplichting kan ik hier niet beoordelen. Te weinig informatie.

*bericht bewerkt door Hessel op 07 mrt 2024 21:22

Beetje flauw @hessel.

Heren, kunnen jullie even stoppen met deze reacties… anders vergeet Johnny te reageren! Dat zou zonde zijn😉

Misschien kan Johnny wel niet reageren om andere redenen niet reageren… 😭

Heren, kunnen jullie even stoppen met deze reacties… anders vergeet Johnny te reageren! Dat zou zonde zijn😉

Misschien kan Johnny wel niet reageren om andere redenen niet reageren… 😭

Bruuuno op 08 mrt 2024 02:23

Je bedoelt dat ie van de centen van de niet-geleverde stöcklis even op vakantie is? 😂😂😂

Edwin van Riel

Ik heb ook wel eens contact gehad met Johnny. Het feit dat hij soms dagen deed over reageren, in combinatie met de in mijn ogen wat hoge prijzen, hebben mij doen besluiten geen zaken te doen. Achteraf slim, denk ik.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Overigens is het ook weer geen onzin wat @DrPhil zegt.
Wanneer iemand een leverancier betaalt, maar het product niet geleverd krijgt, is dat juridisch gezien in de eerste plaats een wanprestatie. Er is door de verkoper simpelweg niet datgene gepresteerd wat overeen is gekomen.
Het wordt pas oplichting wanneer bewezen kan worden dat de verkoper bewust van plan was iemand te laten betalen voor iets wat hij nooit van plan is daadwerkelijk te leveren.
Het woord oplichting wordt in de volksmond vaak veel te makkelijk gebruikt. Overigens blijf je als consument ook bij wanprestatie met een rotgevoel achter, zeker als de gevolgen maar moeilijk te repareren zijn.

Enkel het feit dat niet geleverd kan worden is onvoldoende voor oplichting.
Voorbeeld: Het komt in de praktijk regelmatig voor dat een verkoper de goederen al wel verkoopt maar zelf nog niet bezit. Als vervolgens de inkoop niet lukt, kan de verkoop ook niet door gaan. Zelfs wanneer diezelfde verkoper de inkoop niet rond kon krijgen vanwege bijvoorbeeld eigen gebrek aan geld en daarmee de verkoper al kon weten dat hij zijn verkoopverplichtingen niet na zal kunnen komen, dan is dat nog geen oplichting. Het doel van de verkoper is dan niet puur het geld innen van een ander en niks meer laten horen, maar in beginsel gewoon een normale verkoop rond proberen te krijgen.

In het geval van Johnny kun je, zonder nader onderzoek, op dit moment nog geen conclusies trekken over strafbare feiten. Desalniettemin is het vrij zuur als je € 800 euro betaalt voor ski’s die niet geleverd worden. Wat de juridische kwalificatie daarvan ook is.

null

Ik ben vrijdagavond 16 februari nog bij hem langsgegaan om Kästle ski’s te kopen. Had net een week les gegeven in Winterberg dus was er pas tegen 22 u. Hij was zijn auto zelf aan het inpakken omdat hij zelf ook op vakantie ging.
Hij heeft achter zijn woonhuis een grote schuur staan waar heel veel ski’s staan.
Terwijl ik ging pinnen heeft hij de ski’s afgesteld en gewaxt. Het is inderdaad een Pool, man van weinig woorden, maar de ski’s die ik heb gekocht voor € 250,00 zijn prima, worden elders voor rond de € 289,00 verkocht tweedehands.
Ski’s afgerekend en weer naar huis.
Volgende ochtend naar Frankrijk vertrokken en ze daar uitgeprobeerd; zijn prima ski’s.
Heb in het verleden ook wel eens meegemaakt dat iemand de boel opgelicht had met PlayStations op marktplaats, maar die verkoper werd direct door marktplaats van de site verwijderd….
Johnny verkoopt nog steeds ski’s…zijn communicatie is niet echt optimaal, maar bij mij ging het dus wel goed.
Hoop dat “Julia_Hummel” haar Stöckli’s krijgt of haar geld terug krijgt.

Vandaag heeft hij eindelijk de ski’s verzonden. Hij zei dat hij ziek was geweest. Hij moet beter communiceren. Anders kun je niet anders dan denken dat hij niet eerlijk is, vooral als niet al zijn recensies goed zijn.

uiteindelijk kan iedereen hier van alles roepen zonder dat dit te controleren is. Als je ski’s bij Johnny koopt zou ik ze zelf gewoon ophalen. Dan kun je zien wat je koopt en weet je dat je ze krijgt

Zoals ik al zei dus, gewoon goed gekomen…

Misschien wel zo correct om zijn gegevens i.c.m. de woorden complete boef hier te verwijderen @rogier

I can stick uphill ice, on my saucer...

uiteindelijk kan iedereen hier van alles roepen zonder dat dit te controleren is. Als je ski’s bij Johnny koopt zou ik ze zelf gewoon ophalen. Dan kun je zien wat je koopt en weet je dat je ze krijgt

yoguido op 08 mrt 2024 10:12

sws met gebruikte spullen van enige waarde

Edwin van Riel

Zoals ik al zei dus, gewoon goed gekomen…

Misschien wel zo correct om zijn gegevens i.c.m. de woorden complete boef hier te verwijderen @rogier

Shane op 08 mrt 2024 10:32

ff afwachten tot ze geleverd zijn. Ze zijn verstuurd volgens zeggen, nog niet in fatsoenlijke staat ontvangen ;)

ook als het goed komt heeft @julie_hummnel toch een paar dagen flink zitten balen waarschijnlijk ;(

*bericht bewerkt door evr66 op 08 mrt 2024 10:51

Edwin van Riel

Tja @Evr66 , de man heeft veel te langzaam gereageerd, maar uit enkele reacties hier en daarnaast op Marktplaats (ik heb zelf geen ervaring, maar zo te lezen klopt het niet wat Phil zegt over het review systeem, er is slechts sprake van 14 dagen vertraging als maar 1 van de 2 reageert) is het mij allang duidelijk dat meneer geen complete boef is. Een beetje een koekenbakker allicht…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Naam is onzichtbaar gemaakt. Het is dus helemaal goed gekomen. Topic gaat op slot.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie