Seizoensafsluiting Ischgl

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik de seizoensafsluiting gedaan in Ischgl (laatste week van april).
Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer willen.

Echter ben ik 2 weken geleden teruggekomen vanuit Fiss Serfaus Ladiss en was ik geschrokken van het gebrek aan sneeuw zelfs boven de 2000 meter.

Nu ben ik slechts 1 keer naar de seizoensafsluiting in Ischgl geweest dus ben zelf absoluut geen kenner, maar ligt er zoals het er nu uit ziet voldoende om het seizoen door te laten lopen tot eind april?

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik de seizoensafsluiting gedaan in Ischgl (laatste week van april).
Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer willen.

Echter ben ik 2 weken geleden teruggekomen vanuit Fiss Serfaus Ladiss en was ik geschrokken van het gebrek aan sneeuw zelfs boven de 2000 meter.

Nu ben ik slechts 1 keer naar de seizoensafsluiting in Ischgl geweest dus ben zelf absoluut geen kenner, maar ligt er zoals het er nu uit ziet voldoende om het seizoen door te laten lopen tot eind april?

Alex20101990 op 28 feb 2023 15:17

Beste Alex, bijna alles ligt boven de 2000 meter. Meestal zijn bij de afluiting de dalafdalingen papperig of gesloten (Samnaun).
Vaak lekker skien in het zonnetje en genieten van de optredens!

Ergste wat je kan gebeuren is dat je met de lift naar het dal moet ipv skieend. De rest zal gewoon open zijn.
Kijk anders ook even naar het weerbericht van vandaag.

Ik lees even mee… want ik deel wel de zorgen… ook geboekt voor de afsluitweek maar kan tot 30 mrt. annuleren… mijnsinziens moet er echt wel wat vallen voordat het eind april is…

Ik lees even mee… want ik deel wel de zorgen… ook geboekt voor de afsluitweek maar kan tot 30 mrt. annuleren… mijnsinziens moet er echt wel wat vallen voordat het eind april is…

Farid op 05 mrt 2023 10:16

Je kan 30 maart echt nog niet weten wat er eind april ligt. Ik ben er nooit geweest met de afsluiting, maar het feit dat ze heel april volplannen met optredens gekoppeld aan skipassen, lijkt me dat ze er redelijk zeker van zijn dat er geskied kan worden.

Het gebied ligt bijna volledig boven de 2000 mtr. Ik denk dat het echt zo’n vaart niet zal lopen op die hoogte. Misschien valt er in april nog 2 m bij. In ieder geval staat er voor komende week een flink pak voorspeld. Ook in Ischgl. Op de berg dan wel, niet in t dal…

Plaats een reactie