weersverwachting Valmeinier/ Valloire

Zoveel verschillende voorspellingen voor de komende twee weken in Valloire/ Valmeinier. Dat er neerslag gaat vallen is duidelijk maar in welke vorm op welke hoogte is een verrassing. Waar het ene weerbericht 9 graden aangeeft in het dal, is dat bij het andere weerbericht 3. Waar gaat de sneeuwgrens liggen? Skiën in de regen is niet zo mijn favoriete bezigheid. Heeft iemand een weersite waar vaak kloppende info op staat of kun jij me uit de brand helpen #Roel?

https://www.wintersport.nl/skigebieden/valloire/weersverwach…

Beter dan dit wordt het natuurlijk niet hier :). Kijk niet al te ver vooruit en lees vooral de berichten van @roel goed door om eea in perspectief te plaatsen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@jwgroeneveld ik snap dat het erg spannend is, maar de wisselende waardes liggen puur aan het feit dat er nog een bepaalde onzekerheid in de verwachting zit. Focus je daarom nog niet teveel op de exacte cijfers, zeker niet als het gaat om het weer voor over 5 dagen of zelfs later. Verschillende weersites gebruiken verschillende weermodellen en er is dus niet een weersite waar de kloppende info staat. Daarom is het goed om Roels weerbericht dagelijks te volgen. Hij bekijkt altijd verschillende weermodellen en neemt de eventuele onzekerheid mee in zijn verwachting.

*bericht bewerkt door Henri op 05 mrt 2023 16:50

Plaats een reactie