Hoe is je terugreis gegaan dit weekend? 4-5 maart?

Zaterdag om 6.30 uur vertrokken vanuit Seiser Alm en om 8.45 aangekomen bij Zell am Ziller.
Dat ging nog net goed omdat er al veel dagjesmensen onderweg waren naar het Zillertal.
Daar de hele dag geskied en om half vijf naar beneden gegaan. Om kwart voor vijf in de auto gestapt en aangesloten in de file het Zillertal uit (de 169 langs Fugen). Vervolens via de Achensee naar Munchen gereden en daar bij vrienden die we op de piste troffen blijven slapen. Zondag was het moeiteloos doorknallen. 850 km in 8 uur.

It is an amazing world

Zaterdag om 4:45 weggereden uit Neukirchen. Kufstein binnendoor gepakt paralel aan de intall autobahn dus. Daarna voor München bij Bad aibling de 8 en een stuk 99 afgesneden en bij münchen er weer op. Daarna redelijk door kunnen rijden. Onze vrienden die om 4u vertrokken waren hadden we toen al ingehaald. Vanwege een flinke vertraging op de 3 nog een stuk van de 45 gepakt en uiteindelijk via Nijmegen Nederland binnengereden. We waren rond 17:45 thuis. Op de files rond münchen na verder eigenlijk weinig echte files gehad behalve door baustellen de nodige tank en plas stops. De heenweg vond ik op vrijdag en deels zaterdag een stuk vervelender.

🏂

Zaterdag nog geskied en geluncht in Klausberg. Daar om 13:15 vertrokken: Brennerpas > Fernpas > 7 > 8 > 5 > twijfel 3 of 61 > 3 gekozen > 67 > 3 > file tussen Oberhausen Arnhem > via 4 terug naar 61 > A73 > A67 > A58 > A16 > A20 > A13 > A12. 00:25 thuis. Nergens file, had nog halfuurtje sneller gekund als we direct voor de 61 hadden gekozen.

Overigens valt het me op dat de terugreis op zaterdagen meestal wat soepeler is dan de heenreis op vrijdag/zaterdag. Blijkbaar spreid het verkeer zich terug toch wat beter dan heen.

Zondag om 8.30 vertrokken uit Morzine. We waren om18.00 thuis. Lekker door kunnen rijden zonder te blazen. Ik vind de zondag over het algemeen een betere dag om door Duitsland te reizen vanwege het ontbreken van vrachtverkeer. We zijn zonder problemen door Zwitserland gereden. Ook door Duitsland (5 & 61) nagenoeg geen opstoppingen. Het viel mij op dat de toegestane snelheid op de 61 lager was dan voorheen.

61 is al jaren vrijwel overal 100 of 130.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie