Keuze skigebied voor volgende week - tips gevraagd

Dag mede-skiërs,

Wij vertekken zaterdag op skireis, maar moeten nog bepalen naar waar op basis van sneeuwcondities en zon. Wij kijken zowel naar Italië/ Frankrijk & Oosterijk.

Voorlpig vooral grote gebieden aan het bekijken zoals Saalbach/ Arlberg/ Kitsbuhel/ Les trois vallée/ Alta Badia/ Serre-Chevalier. Echter zie ik weinig zon in deze gebieden. Hebben jullie nog tips hoe te beoordelen waar te gaan/ hoe te zien of sneeuwcondities goed zijn? Tips voor gebieden voor volgende week.

Ik zou eventjes de weerberichten van @Roel afwachten. In deze tijd kan je prima de dag ervoor boeken. Zelfs dezelfde dag nog.

Ca. 2 dagen vooraf heb je een betrouwbaar weerbeeld.

*bericht bewerkt door havana op 08 mrt 2023 19:31

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Kijk waar veel sneeuw ligt, dan kan je in ieder geval skien. Voldoende sneeuw is in mijn optiek het belangrijkste, mooi weer is bijzaak. Daarnaast is het weer altijd koffiedik kijken.
Als het mooi weer is dan is dat mooi meegenomen.
Momenteel ligt de meeste sneeuw in de Alpen in Tignes/Val d’Isere.
Dit ligt ook hoog dus als het wat warmer wordt, is het daar ook nog relatief koud en blijft de sneeuw goed.
Volgende week is het overigens nergens echt mooi weer.

Dag mede-skiërs,

Wij vertekken zaterdag op skireis, maar moeten nog bepalen naar waar op basis van sneeuwcondities en zon. Wij kijken zowel naar Italië/ Frankrijk & Oosterijk.

Voorlpig vooral grote gebieden aan het bekijken zoals Saalbach/ Arlberg/ Kitsbuhel/ Les trois vallée/ Alta Badia/ Serre-Chevalier. Echter zie ik weinig zon in deze gebieden. Hebben jullie nog tips hoe te beoordelen waar te gaan/ hoe te zien of sneeuwcondities goed zijn? Tips voor gebieden voor volgende week.

Eline_D op 08 mrt 2023 18:57

Qua sneeuwkwaliteit zou ik voor L3V of Espace Killy gaan.

In Tartiflette We Trust

Plaats een reactie