Skigebied krokusvakantie België

Dag Wintersporters,

Dit jaar zijn we met onze 5-jarige zoon gaan skiën in Brandnertal (kerst) en Serfaus-Fiss-Ladis (begin februari). Vanaf 2024 zijn we echter gebonden aan de Belgische schoolvakanties.

We zoeken een niet al te druk gebied in de week van 10/2/2024 tot 17/2/2024.

  • Onze zoon skiede dit jaar al vlot de ganse week met ons mee over blauwe en rode pistes, dus een kinderland is niet noodzakelijk.
  • Bij voorkeur in Oostenrijk
  • Het hoeft geen groot gebied te zijn zoals SFL.
  • Liefst qua drukte doenbaar in de krokusvakantie, hoewel ik uiteraard besef dat dit een van de drukste weken van het jaar is. We vermijden liefst massadrukte zoals bijv. in SFL.

Ik had zelf al eens rondgekeken en kwam bijvoorbeeld uit bij volgende gebieden: zijn dit aanraders voor bovenstaande wensen?

  • Maria Alm / Hochkoning
  • Nauders
  • Sankt Johann in Tirol
  • Of eventueel Kronplatz in Italie

Andere suggesties zijn ook heel welkom!

Alvast dank!

Vriendelijke groeten,

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 19 mrt 2023 07:51

Ik denk dat Grossarl-Dorfgastein aan jouw wensen voldoet! Prettig gevarieerd gebied dat groter aanvoelt dan het is, maar zich nog goed heeft weten te onttrekken aan de grote massa. Toen onze kinderen in die leeftijd waren zijn we er drie keer in de krokusvakantie heen geweest omdat het er zo goed beviel.

*bericht bewerkt door paolie op 18 mrt 2023 14:20

Dorfgastein is denk ik idd goede tip. St Johann beviel ons ook prima met de krokus, wel ´s ochtend beetje druk bij de gondel uit het dorp maar verder nergens. Nauders kan ook prima, nadeel is dat het skigebied wat buiten het dorp begint.

Andere gebieden die bij ons een goede indruk hebben achtergelaten:

  • Kappl en See
  • Hochzeiger
  • Schoneben
  • Klausberg (iets verder dan Kronplatz, maar een stuk rustiger. En komend jaar een nieuw gondel: de Sonnenbahn)

Damüls-Mellau hebben wij ervaren als erg sneeuwzeker en zeker niet te druk. Ook zeer eenvoudig aan te rijden!

Niet al te druk in de krokusvakantie… Schöneben misschien, Nauders lijkt me drukker. Al denk ik dat het dan overal druk is.

Bla, bla, bla.

Rohrmoos plateau bij Schladming 4 Berge Schaukel.

Born to run. B.S.

SFL inderdaad vermijden. Totaal overlopen in de (Nederlandse) schoolvakanties. Ben een paar keer in Nauders geweest en dat was veel rustiger. Hochzeiger (Jerzens) is inderdaad een goede tip. Eventueel te combineren met de Pitztaler Gletsjer.

*bericht bewerkt door Maar10 op 18 mrt 2023 20:09

Plaats een reactie