Stelling: wintersport is voor iedereen goed te betalen.

Gelukkig niet zeg! Sterker nog, ik heb er nu al flink de balen in dat het Neerlandse plebs steeds meer skigebieden tot de habitat begint te rekenen, waardoor ik nauwelijks tafeltjes meer kan reserveren voor de lunch en ik in de ochtenden in de rij sta voor de gondel.

Shane op 21 mrt 2023 19:29

Dan ga je naar de verkeerde gebieden 😉

Gelukkig niet zeg! Sterker nog, ik heb er nu al flink de balen in dat het Neerlandse plebs steeds meer skigebieden tot de habitat begint te rekenen, waardoor ik nauwelijks tafeltjes meer kan reserveren voor de lunch en ik in de ochtenden in de rij sta voor de gondel.

Shane op 21 mrt 2023 19:29

Hotel Riffelalp in Zermatt. Nog nooit een Nederlander gezien in de helikopter ernaar toe.

Gelukkig niet zeg! Sterker nog, ik heb er nu al flink de balen in dat het Neerlandse plebs steeds meer skigebieden tot de habitat begint te rekenen, waardoor ik nauwelijks tafeltjes meer kan reserveren voor de lunch en ik in de ochtenden in de rij sta voor de gondel.

Shane op 21 mrt 2023 19:29

Dan ga je naar de verkeerde gebieden 😉

Tiny-M op 21 mrt 2023 20:05

Uiteindelijk komen ze overal @Tiny-M … Je kunt er niet aan ontsnappen, kleine Oostenrijkse gebiedjes, Italië… Frankrijk en Zwitserland zijn gedoemd… Gedoemd zeg ik je!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gelukkig niet zeg! Sterker nog, ik heb er nu al flink de balen in dat het Neerlandse plebs steeds meer skigebieden tot de habitat begint te rekenen, waardoor ik nauwelijks tafeltjes meer kan reserveren voor de lunch en ik in de ochtenden in de rij sta voor de gondel.

Shane op 21 mrt 2023 19:29

Hotel Riffelalp in Zermatt. Nog nooit een Nederlander gezien in de helikopter ernaar toe.

DrPhil op 21 mrt 2023 20:13

Maarja, dan sta ik nog steeds met ze op de piste he. Hoewel, jouw gezelschap in het hotel 's avonds dat vrijwel zeker volledig goed zou maken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gelukkig niet zeg! Sterker nog, ik heb er nu al flink de balen in dat het Neerlandse plebs steeds meer skigebieden tot de habitat begint te rekenen, waardoor ik nauwelijks tafeltjes meer kan reserveren voor de lunch en ik in de ochtenden in de rij sta voor de gondel.

Shane op 21 mrt 2023 19:29

Hotel Riffelalp in Zermatt. Nog nooit een Nederlander gezien in de helikopter ernaar toe.

DrPhil op 21 mrt 2023 20:13

Maarja, dan sta ik nog steeds met ze op de piste he. Hoewel, jouw gezelschap in het hotel 's avonds dat vrijwel zeker volledig goed zou maken.

Shane op 21 mrt 2023 21:01

Je zal als een der puissant rijken der aarde maar een godsvermogen neergeteld hebben voor dat hotel en dan vervolgens ‘s avonds met Shane en DrPhil opgescheept blijken te zitten, zonder een kant uit te kunnen 😉

Gelukkig niet zeg! Sterker nog, ik heb er nu al flink de balen in dat het Neerlandse plebs steeds meer skigebieden tot de habitat begint te rekenen, waardoor ik nauwelijks tafeltjes meer kan reserveren voor de lunch en ik in de ochtenden in de rij sta voor de gondel.

Shane op 21 mrt 2023 19:29

Hotel Riffelalp in Zermatt. Nog nooit een Nederlander gezien in de helikopter ernaar toe.

DrPhil op 21 mrt 2023 20:13

Maarja, dan sta ik nog steeds met ze op de piste he. Hoewel, jouw gezelschap in het hotel 's avonds dat vrijwel zeker volledig goed zou maken.

Shane op 21 mrt 2023 21:01

Je zal als een der puissant rijken der aarde maar een godsvermogen neergeteld hebben voor dat hotel en dan vervolgens ‘s avonds met Shane en DrPhil opgescheept blijken te zitten, zonder een kant uit te kunnen 😉

paolie op 21 mrt 2023 22:44

🤣🤣🤣

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dan pak je toch gewoon de helikopter.

als je op een koopje jaagt en niet te kieskeurig bent (genoegen neemt met een klein hok in een goedkoop skigebied buiten de vakanties) is het goed te betalen

yoguido op 18 mrt 2023 17:04

Maar ‘goed te betalen’ is niet hetzelfde als ‘voor iedereen te betalen’.
Immers, niet iedereen heeft een ‘modaal’ inkomen . Of ze hebben nog dat wel, maar ook veel andere uitgaven (bijvoorbeeld door en ziekte o.i.d)

Ik kan mij niet voorstellen dat het voor gewone mensen nog goed te betalen is en zeker niet voor gezinnen. Afgelopen week terug gekomen uit Konigsleiten en de prijsstijgingen zijn enorm opgevallen. Twee cappuccino’s voor negen euro bijvoorbeeld. Het viel ook heel erg op dat ik veel gezinnen maaltijden zag delen. De prijzen voor appartementen zijn ook enorm gestegen (en stijgen nog meer). Een appartement waar wij vaker hebben verbleven was twee jaar geleden 900 euro, dit jaar 1200 euro en is volgend jaar 1800 euro en dat voor een week in maart buiten het hoogseizoen.

*bericht bewerkt door Chantal81 op 29 mrt 2023 14:08

Deze stelling is nogal grijs-wit, arme mensen kunnen amper rondkomen en denken niet eens aan vakantie in het algemeen…de mensen die financieel wel gezond zijn ligt het er ook aan hoe financieel gezond ze zijn.
Ook hangt het ervan af hoe groot het gezin is en of men vast zit aan de vakantie periodes…

Ikzelf sta er nu behoorlijk goed voor ondanks mijn midden inkomen, ik heb geïnvesteerd met mijn spaargeld om de maandelijkse lasten te drukken (hypotheek aflossing), en ik ben er alleen maar op vooruit gegaan afgelopen jaren.
Ik heb ook bewust maar 1 kind genomen om gewoon vrije tijd over te houden en om te kunnen genieten van het leven.
Van de hele inflatie merk ik eigenlijk voornamelijk dat de energie prijzen ronduit belachelijk hoog zijn nog steeds en de boodschappen vooral…krijg ook STERK het gevoel dat deze inflatie onwijs hard als excuus word gebruikt om de prijzen op te drijven…Graaiflatie dus!

Maar ik heb ondanks dat ik het makkelijk kan missen het nooit echt betaalbaar gevonden als je nagaat wat je in 7 dagen aan bedrag kwijt bent!
Als je ziet wat je daar van kunt halen waar je maanden of jaren plezier van kunt hebben dan draait mijn maag altijd om…maar wintersport is voor mij helaas geen luxe ik kan echt niet zonder :P zomervakantie daarentegen…kan thuis ook prima! :D

Nee joh! Hoe kom je erbij. Het is hooguit goed te betalen voor zo’n 5% van de wereldbevolking. Omdat je in een welvarend land woont en dan nog eens in een welvarende bubbel kun je dat idee misschien krijgen. https://howrichami.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i…
Kijk hier eens en vergelijk jezelf en dan nog een keer nadenken voor je de vraag stelt.

Wintersport betaalbaar? Das war einmal, ergens eind jaren zeventig , begin jaren tachtig. De Hema verkocht skikleding, V&D ski’s, je stapte in de bus, de sneeuwtelefoon zie dat er 50cm in het dal lag en 80cm op de pistes, meer hoefde je ook niet te weten. Logeren bij een boer die een paar kamertjes had geknutseld, ‘s avonds eten wat de pot schaft. Ski’s huren kostte een paar tientjes, les nog geen (omgerekend) 50 euro per week. En dan had je gewoon elke dag les. De liften waren simpel, de hutten waren ook simpel. En we hadden er geen draad minder lol om, organiseerden zelf rodelavonden, skiën met fakkels en hüttenabenden.
En nu? Het wordt ieder jaar duurder, 11 euro voor een eenvoudig bordje soep en skipassen die richting de 400 euro gaan. Ja, je kunt inleveren, naar een kleiner gebied etc. Weet ik. Maar in het algemeen is wintersport gewoon duur. Vraag het maar eens aan een gezin met kinderen, zelfs in Oostenrijk haken ze af, ondanks de gratis skipassen voor onder twaalf.

Life is what happens while you were checking your phone

''Een wintersport vakantie is tegenwoordig voor iedereen goed te betalen, mede door websites als booking.com, Vrbo en Airbnb.

Eens of oneens?‘’

Oneens.

*bericht bewerkt door CY325i op 31 mrt 2023 15:22

Plaats een reactie