Short-ski 3-4 dagen week na Pasen: waar?

Rond 10 april zouden we nog een short-ski willen doen. Gezin met 2 tieners.
We gaan ieder jaar naar een groot en hoog gebied, bijna altijd in Frankrijk vanwege de sneeuwzekerheid ski-in en ski-out. Ook meestal in april, maar dan net een week eerder.

Maar omdat dit een extra is (we zijn met nieuwjaar al geweest maar dat viel met de sneeuw behoorlijk tegen), zijn onze eisen wat minder. Het hoeft geen supergroot >200km gebied te zijn. Ski-in-ski-out is ook niet nodig. Ergens in het dal verblijven en 10 minuten rijden naar de lift is prima.
En omdat het een extra en een short-ski is zou ook fijn zijn als het iets dichterbij is. En dat het niet de hoofdprijs kost.

Welke gebieden denken jullie dan aan, gegeven de sneeuwomstandigheden van dit jaar? Een gebied met veel noordhellingen denk ik dan…

Ik had Damüls- Mellau gevonden. Dat lijkt wel sneeuwzeker?
Silvretta Montafon kwam ik ook tegen. Is dan nog open. Zou ik anders nooit kiezen omdat het te laag ligt. Maar dit jaar zijn we minder veeleisend…totdat ik de webcams bekeek. Dat is nu wel heel al erg groen daar…
Ischl en dan ergens in het dal verblijven, ook een optie…maar wellicht duur

Wellicht in Zwitserland ook nog opties, maar dat ken ik niet zo goed en is wellicht duurder…

Sölden icm. hochgurgl-obergurgl zou kunnen. Serfaus Fiss Ladis ligt vrij hoog. Nauders kan ook. En je hebt uiteraard de gletsjers Pitztal, Kaunertal, Hintertux, Stubai. En daar rondom liggen vaak ook nog leuke gebieden. Het lijkt er sowieso op dat er komende week nog lekker wat sneeuw gaat vallen.

Zwitserlans zal denk ik wel meteen duur worden.

Sölden of Ischgl zou kunnen, voor de rest is de basis simpelweg wat mager dit jaar. Val d’Aniviers ligt er ook redelijk bij en voor in het dal is nog goed aan te rijden. Kost ook de kop niet rond die tijd.

Kunt ook tussen Warth Schröcken / Damüls Mellau in gaan zitten qua accomodatie en deze gebieden combineren met de 3taeler pas. Heb beide skigebieden laat in het seizoen aangedaan en allebei een goede ervaring; niet de hoofdprijs, goed aan te rijden en vaak prima sneeuwcondities.
Warth Schröcken ligt voor 80% op t noorden dus pisted blijven lang(er) goed + het ziet er nog enigszins winters uit vaak

*bericht bewerkt door Jesper op 26 mrt 2023 22:08

Gang is alles

Nergens zo goed als in Ischgl. Sneeuwzeker en niet al te ver! Prijs is relatief! Beste verbindingen en de meest moderne liften!

Obertauern is ook erg sneeuwzeker samen met Kapun

Kunt ook tussen Warth Schröcken / Damüls Mellau in gaan zitten qua accomodatie en deze gebieden combineren met de 3taeler pas. Heb beide skigebieden laat in het seizoen aangedaan en allebei een goede ervaring; niet de hoofdprijs, goed aan te rijden en vaak prima sneeuwcondities.
Warth Schröcken ligt voor 80% op t noorden dus pisted blijven lang(er) goed + het ziet er nog enigszins winters uit vaak

Jesper op 26 mrt 2023 22:07

Beter niet de drietaler pas nemen alle kleine skigebieden zitten zonder sneeuw. Vorige week nog geweest. Uiteraard kan skiën in warth schröcken en skiarlberg wel.
Ik zou zelf voor Serfaus Fiss Ladis kiezen.
Prijstechnisch wat gunstiger

Ik zou persoonlijk voor een van deze opties kiezen: Obertauern / Hochzeiger (open tot zaterdag 15/04) / Gurgl / Ischgl / Stubai. Met de huidige winterinval en de kaarten na komend weekend zou het zo maar eens gewoon top kunnen worden de komende 2-3 weken overal.

*bericht bewerkt door Joy85 op 27 mrt 2023 10:21

Voor 3-4 dagen zijn twee gebieden toch voldoende. Ski Arlberg skipas is de duurste van heel Oostenrijk…

In alle bovengenoemde gebieden zal het goed vertoeven zijn maar het is toch allemaal net weer wat verder rijden dan het Bregenzerwald

Gang is alles

Dank tot zo ver.
Ik had natuurlijk een flinke voorzet gegeven, maar Oostenrijk lijkt me favoriet?

Obertauern lijkt me te ver weg.
Ischl, Gurgl, Sölden lijken me zekerheidjes. Maar ik was wat op zoek naar een “Geheimtipp” :-)

SFL zijn we al geweest. Dat was die een keer dat we in april eens niet naar Frankrijk gingen. En eerlijk gezegd: dat viel tegen. Mooi gebied, slecht weer (maar daar kan SFL niets aan doen). Maar vooral: enorm veel slush op enkele lage cruciale pistes. . veel meer dan we gewend zijn. Kan toeval zijn voor dat jaar, maar ik heb me laten vertellen dat het ook komt omdat SFL nogal zuid-geörienteerd ligt…
Wart valt af, want een van de reisgenoten is daar net een week geweest.

Val d’Anivers vind ik een interessant idee. Ken ik eigenlijk niet, ga ik eens onderzoeken.
Hochzeiger/Pitzal wellicht. Ik ben niet zo’n fan van die zuivere gletcherskigebieden, maar een combi van 2 wat kleinere gebieden had ik nog niet aan gedacht. Dat is wel een optie.

Zwitserland zijn ook tal van opties uiteraard maar eigenlijk altijd wel een slag duurder vanwege het eten, drinken en de skipas.

Schlick 2000 (voornamelijk noordhellingen) i.c. met de Stubaier Gletscher is wellicht ook nog wat.
Ga die combinatie aankomend weekend zelf (waarschijnlijk) uittesten dus kan laten weten hoe het daar is

Gang is alles

Plaats een reactie