Familiehuis nabij skigebied in Oostenrijk

Goedenavond,

Wij zijn op zoek naar een gezellig wintersport verblijf voor de hele familie, nabij een skigebied in Oostenrijk(>100km pist). Reisperiode kerstweek 2023 of week 2/3 januari 2024. De familie bestaat uit 8 volwassenen en 2 baby’s. We zoeken het lieftst één huis/appartement waar we met z’n allen kunnen verblijven ,met minimaal 4 slaapkamers. Een alternatief zou verschillende appartementen zijn, maar wel met de mogelijkheid om in een gezamenlijke ruimte/keuken (groot genoeg) te zitten.
Idealiter zouden we dicht bij een skigebied zitten (loopafstand of met goede busverbinding), zodat we de niet skiërs (oppas) kunnen treffen met de lunch. En uiteraard nog enigszins betaalbaar (< 5000,- voor de week).
Het klinkt een beetje als de ‘Heilige Graal’, maar ik dacht ik waag een poging.

Heeft er iemand een gouden tip?

Groeten Pieter
(Mijn eerste deelname aan een wintersport topic, ik ben benieuwd)

@Elly3 Heeft een prachtig huis nabij Dienten.

EDIT Na beter lezen zie ik dat je nabij de piste bedoelt, niet nabij skigebied.

Er zijn in Miraniga en Misanenga in Obersaxen wel diverse huizen die aan de wensen voldoen en begin januari een leuke optie zijn. Te boeken via de VVV van Obersaxen-Mundaun.

*bericht bewerkt door Bennie op 27 mrt 2023 21:56

In Zell am See zijn er ook wat grotere appartementen te boeken in Wildbachhof. Chalet Edelweiss ligt op loopafstand van de City Express. Via chalet.nl of Home Office & Service te boeken.

@Bennie wij hebben al gasten voor de Kerstweken. Maar @Pieter_D. probeer het eens bij de vlgd link https://www.facebook.com/groups/NederlandsTaligeVakantieverb…
Succes

*bericht bewerkt door Elly3 op 27 mrt 2023 22:11

Dienten Die Alte schule

Ik ben een paar keer in Finkenberg, bij Mayrhofen geweest. Bij https://www.zellerhof.at/ kun je een behoorlijk groot appartement boeken. Daar hebben wij twee keer gezeten met 10 personen. En nog een klein groepje in een tweede appartement in dat huis.

Nadeel is alleen dat het wel op loopafstand van de lift is, maar dat daar geen dalafdaling zit. Degene die niet skiet, moet dan dus met de lift omhoog. Geen idee of daar ook wandelpassen te koop zijn.

Peter Pos

Goedenavond,

Het vinden van de perfecte wintersportaccommodatie kan inderdaad een uitdaging zijn, maar het is zeker mogelijk. Zelf boek ik altijd op Booking.com of Airbnb.

Als ik een feestje had, maakte ik gebruik van een reisbureau. Overigens heb ik ideeën voor mijn feest uit dit artikel gehaald: https://www.esmeelifestyle.nl/vrijgezellenfeest-ideeen-manne…

Hier vind je minstens 60 ideeën voor een onvergetelijk vrijgezellenfeest!

Goedenavond,

Het vinden van de perfecte wintersportaccommodatie kan inderdaad een uitdaging zijn, maar het is zeker mogelijk. Zelf boek ik altijd op Booking.com of Airbnb.

Als ik een feestje had, maakte ik gebruik van een reisbureau. Overigens heb ik ideeën voor mijn feest uit dit artikel gehaald: https://www.esmeelifestyle.nl/vrijgezellenfeest-ideeen-manne…

Vlgs mij is het een familie vakantie en geen Vrijgezellenfeest ;)
Beetje reclame voor feesten in Amsterdam?

*bericht bewerkt door Elly3 op 28 mrt 2023 21:25

Dienten Die Alte schule

Afgelopen jaar in het Beerenhaus in Brixen i. Thale geweest, naast de Campingwelt. Camping heeft een eigen sleper het gebied in en de skibus (stopt voor de deur) rijdt tot aan de gondels naar Westendorf en Hochbrixen.

Appartement Preiselbeer ging over t algemeen prima als huiskamer, hoewel het met 18 volwassenen en 2 baby’s tijdens het ontbijt wel wat te druk was ;).
8 Personen past daar wel aan tafel, als je er een ander appartement bijhuurt om te slapen ben je er al.

Klein stukje skieen naar de gondel staat zelfs op Youtube zie ik:

.

*bericht bewerkt door KartorNL op 30 mrt 2023 16:36

Pieter_D.
Wij waren de week voor Kerst in het appartement Chalet An Der Schmittenhohe zell am see
4 slaapkamers, 3 badkamer, sauna. Uitgebreide keuken. Genoeg ruimte.
Je loopt de parkeerplaats over en je stapt in de gondel naar boven.

Dankjulliewel voor alle tips.
Er zitten interessant tips tussen die we zeker gaan proberen. Daarnaast zien we ook dat veel huizen nog geen beschikbaarheid hebben. Wellicht dat er na de zomer 2023 weer meer vrij gegeven wordt voor het nieuwe seizoen of dat een directe mail een idee is. En wellicht gaan we toch nog overwegen om niet in de kerstweek, maar een weekje later te gaan. Dat scheelt toch erg veel, bijvoorbeeld bij chalet an der Schmittenhohe!

Plaats een reactie