Nederlandse skiles voor kinderen

In welk skigebied in Frankrijk of Italië kan ik Nederlands sprekende skileraren vinden in de schoolvakanties?

*bericht bewerkt door Essie1981 op 31 mrt 2023 22:18

In de skigebieden.

Vooral in Oostenrijk, maar waarom wil je dat? Ik zou zeggen dat het in Oostenrijk vaak wel erg gezellig is maar je krijgt zeker niet altijd de beste leraar. Als ouder ga je niet mee met de les toch en voor de kinderen hoeft het echt niet.

De kinderen zijn 5 en 7 en hebben 2x week les gehad in Oostenrijk in het Nederlands. Vooral de jongste is erg verlegen en dan is Nederlands wel nodig

Je kunt ze waarschijnlijk op verschillende plekken vinden, maar je wilt het zeker weten… dan is het advies Oostenrijk! Daar zijn er veel meer…

Ook als je er eentje of nog een aantal gevonden hebt, is het maar de vraag of je kinderen deze dan ook krijgen…

*bericht bewerkt door Bruuuno op 01 apr 2023 00:06

Afgelopen voorjaarsvakantie voor het eerst in de vakantie geweest, (in Maria alm) anders altijd buiten de vakantieperiodes kunnen gaan. En we vonden het zo druk…dus vandaar dat we uit willen wijken naar Frankrijk of Italië maar wel met Nederlandse les.
Of weet iemand een rustig Oostenrijks gebied?

In Frankrijk ga je er geen garantie op hebben. Skileraar wordt je daar ook niet zomaar, is een veel uitgebreidere opleiding dan de anwarter cursussen in Oostenrijk die voor Nederlanders veel toegankelijker zijn om te volgen. Is Engels eventueel ook te begrijpen voor jouw kinderen? Zijn aardig wat Franse gebieden waar echt prima Engels wordt gesproken.

Weet trouwens niet welke week van de voorjaarsvakantie gaat, maar in de 1e is het waarschijnlijk in Frankrijk rustiger in de 2e week zou ik juist voor Oostenrijk kiezen komend jaar: https://www.wintersport.nl/weblog/14/02/2023/drukke-weken-wi…

Daarnaast hangt het er ook maar net vanaf naar welke gebieden je gaat. Sommige gebieden zijn altijd vrij druk en als je gewend bent buiten de vakanties te gaan, zal alles al snel druk aanvoelen.

Ik was afgelopen voorjaarsweek in Grossarl en daar was het echt niet druk en er zijn veel Nederlandse skileraren.

Wij hebben elk jaar bij prosneige in val thorens en les menuires Nederlands sprekende leraren gehad . Sommige niet perfect , maar prima om met kinderen te communiceren.

Wij waren afgelopen kerstvakantie voor het eerst in Frankrijk (La Norma) en ik moet zeggen dat het ons enorm is meegevallen met de niet Nederlandstalige skileraren. De meesten spraken wel de nodige woordjes Nederlands, pizzapunt, goed zo etc
En de leraar die mijn oudste (8jr) een dag had, die geen Nederlands sprak, gebruikte Google translate. En mochten ze er echt niet uit komen, dan was er altijd wel een ouder in de buurt die kon vertalen.

Denk dat als je naar de gebieden gaat waar traditioneel veel Nederlanders komen, je wel Nederlands sprekende leraren vindt.

Plaats een reactie