Welke prijs vragen voor ski’s?

Hoi iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum, maar ook redelijk nieuw tot wintersport. 2 jaar geleden ben ik voor het eerst gaan skiën en heb ik me door een winkel laten overhalen om ski’s te kopen i.p.v te huren. Zo heb ik mijn eerste paar ski’s ooit gekocht: Rossignol nova 6 (nieuwprijs was iets van een €500+).

Ik vind de ski’s echt heel fijn om mee te cruisen en ook heel vergevingsgezind, maar het is niet voor mij. Vandaar dat ik graag mijn ski’s zou willen verkopen en zelf kijken naar andere ski’s (bij testevents, andere winkels, ski’s huren, tips zijn welkom)!

Het probleem? Ik weet totaal niet wat ik kan vragen voor mijn ski’s… . Zouden jullie me kunnen helpen?

Ze zijn 2 seizoenen (2 weken) gebruikt en mooi onderhouden: ze zijn 1 keer geslepen en 3 keer gewaxt de afgelopen 2 jaar. Ze kunnen zeker nog een nieuwe waxbeurt gebruiken voor het komend seizoen. Ik dacht zelf aan €150-€170, maar weet niet wat ski’s nog waard zijn na 2 weken skiën. Ze hebben wat krasjes op de bovenkant van de ski, maar ik denk dat dat wel normaal is?

Alsook, waar kan ik deze verkopen?

Specificaties:
Rossignol Nova 6 2021
149 cm
Radium van 11 meter
Sidecut 126-74-110mm

Alvast bedankt voor alle hulp!

Ik heb even je ski,s gekopieerd naar marktplaats hier staan ze nieuw voor 350€ en gebruikt voor 250€ dus je vraag bedrag 150€ is redelijk ,als ze zijn zoals je zegt.Paar krasjes bovenop is niet zo erg ,als de kanten en het belag maar goed zijn .En natuurlijk de bindingen.
Alleen uit eigen ervaring weet ik dat gebruikte ski,s niet de beste handel is.En het seizoen is ook afgelopen.

Ik heb even je ski,s gekopieerd naar marktplaats hier staan ze nieuw voor 350€ en gebruikt voor 250€ dus je vraag bedrag 150€ is redelijk ,als ze zijn zoals je zegt.Paar krasjes bovenop is niet zo erg ,als de kanten en het belag maar goed zijn .En natuurlijk de bindingen.
Alleen uit eigen ervaring weet ik dat gebruikte ski,s niet de beste handel is.En het seizoen is ook afgelopen.

ruudsan op 01 apr 2023 15:07

Dankjewel voor de hulp! Laat ik bindingen best nakijken bij een ski-winkel?

Ik denk niet dat er iets mis zal zijn met de bindingen, maar zou toch zeker willen zijn voor de volgende verkoper :)

Ik heb even je ski,s gekopieerd naar marktplaats hier staan ze nieuw voor 350€ en gebruikt voor 250€ dus je vraag bedrag 150€ is redelijk ,als ze zijn zoals je zegt.Paar krasjes bovenop is niet zo erg ,als de kanten en het belag maar goed zijn .En natuurlijk de bindingen.
Alleen uit eigen ervaring weet ik dat gebruikte ski,s niet de beste handel is.En het seizoen is ook afgelopen.

ruudsan op 01 apr 2023 15:07

Dankjewel voor de hulp! Laat ik bindingen best nakijken bij een ski-winkel?

Ik denk niet dat er iets mis zal zijn met de bindingen, maar zou toch zeker willen zijn voor de volgende verkoper :)

Magred1 op 01 apr 2023 20:07

Zou ik niet doen. Zijn geen ski’s voor duidelijk gevorderden, dus een koper gaat er waarschijnlijk toch mee naar een winkel om ze te laten afstellen. Dubbel doen is wat overdreven. Die bindingen mankeren nog niets lijkt me. Iets van 150 is redelijk als ze gewoon netjes zijn.

Edwin van Riel

“Goede” verkoper die jou voor je eerste skivakantie dure nieuwe ski’s laat kopen.
Voordat je ze op mp gooit; Wat is er mis mee?
Je kan je ook afvragen of jouw techniek verbeteren (lessen) wellicht een betere investering is dan nieuwe ski’s. Dit zonder het antwoord op de vraag hierboven te weten natuurlijk 😉

“Goede” verkoper die jou voor je eerste skivakantie dure nieuwe ski’s laat kopen.
Voordat je ze op mp gooit; Wat is er mis mee?
Je kan je ook afvragen of jouw techniek verbeteren (lessen) wellicht een betere investering is dan nieuwe ski’s. Dit zonder het antwoord op de vraag hierboven te weten natuurlijk 😉

Serghino op 02 apr 2023 20:29

Bedankt voor je reactie!

Hoewel ik totaal geen ski’s wou kopen, heb ik me laten overhalen. Het skiën was volledig nieuw voor me en ik durfde geen “nee” te zeggen, omdat ik vertrouwde op zijn kennis en eerlijkheid.

Het probleem is dat de ski 149cm is en ik ben bijna 1m70. Daarnaast is de ski ook heel licht/buigzaam en ik wat zwaarder (75kg). Super makkelijk bochten maken, maar heel moeilijk controle te houden als ik eens wat “sneller” wil gaan. Ik heb ook een dagje ski’s gehuurd, op vraag van de lesgever, en ik merkte een heel groot verschil. Vandaar dat ik denk dat de beste (en veiligste) optie zou zijn om ze te verkopen!

Na 15jaar voltijd in de wintersportbranche, houd ik in de “standaard” het volgende aan bij tweedehands ski’s.

Van nieuw naar gebruikt, 50% afschrijving, tenzij in perfecte staat.

Daarna; goed onderhouden (zéker geslepen na elke week en goed in verse wax weggezet zodat het belag niet uitdroogt) voor hoogwaardige ski’s (Sandwich, hogere segment) €350, voor alle plastic schuimkern ski’s maximaal nog €150 of wat de gek er voor geeft.

Als jij nu al aangeeft dat je ski’s (schuimkern, instapmodel) zeker nog een waxbeurt kunnen gebruiken, dan ga je er niet meer dan 100 meer voor mogen vragen… 3 weken in de kast zonder wax is al funest, eenmaal uitgedroogd is een ski bijna niet te redden…

Na 15jaar voltijd in de wintersportbranche, houd ik in de “standaard” het volgende aan bij tweedehands ski’s.

Van nieuw naar gebruikt, 50% afschrijving, tenzij in perfecte staat.

Daarna; goed onderhouden (zéker geslepen na elke week en goed in verse wax weggezet zodat het belag niet uitdroogt) voor hoogwaardige ski’s (Sandwich, hogere segment) €350, voor alle plastic schuimkern ski’s maximaal nog €150 of wat de gek er voor geeft.

Als jij nu al aangeeft dat je ski’s (schuimkern, instapmodel) zeker nog een waxbeurt kunnen gebruiken, dan ga je er niet meer dan 100 meer voor mogen vragen… 3 weken in de kast zonder wax is al funest, eenmaal uitgedroogd is een ski bijna niet te redden…

drauch89 op 02 apr 2023 23:40

Dankje!

Ik zal mijn ski’s morgen ook laten waxen zodat ze zeker in orde zijn :)! Zou 14-15 dagen een probleem zijn?

Na 15jaar voltijd in de wintersportbranche, houd ik in de “standaard” het volgende aan bij tweedehands ski’s.

Van nieuw naar gebruikt, 50% afschrijving, tenzij in perfecte staat.

Daarna; goed onderhouden (zéker geslepen na elke week en goed in verse wax weggezet zodat het belag niet uitdroogt) voor hoogwaardige ski’s (Sandwich, hogere segment) €350, voor alle plastic schuimkern ski’s maximaal nog €150 of wat de gek er voor geeft.

Als jij nu al aangeeft dat je ski’s (schuimkern, instapmodel) zeker nog een waxbeurt kunnen gebruiken, dan ga je er niet meer dan 100 meer voor mogen vragen… 3 weken in de kast zonder wax is al funest, eenmaal uitgedroogd is een ski bijna niet te redden…

drauch89 op 02 apr 2023 23:40

Dankje!

Ik zal mijn ski’s morgen ook laten waxen zodat ze zeker in orde zijn :)! Zou 14-15 dagen een probleem zijn?

Magred1 op 03 apr 2023 00:00

Geen probleem, laat je niet gek maken. T is echt niet zo dat een ski met een mindere waxlasg na 3 weken in de kast waardeloos is.

Laat hem liefst met de hand waxen, zonder afkrabben. Dan kun je hem gerust zo tot volgend seizoen bewaren mocht je hem niet snel kwijt kunnen.

Edwin van Riel

Na 15jaar voltijd in de wintersportbranche, houd ik in de “standaard” het volgende aan bij tweedehands ski’s.

Van nieuw naar gebruikt, 50% afschrijving, tenzij in perfecte staat.

Daarna; goed onderhouden (zéker geslepen na elke week en goed in verse wax weggezet zodat het belag niet uitdroogt) voor hoogwaardige ski’s (Sandwich, hogere segment) €350, voor alle plastic schuimkern ski’s maximaal nog €150 of wat de gek er voor geeft.

Als jij nu al aangeeft dat je ski’s (schuimkern, instapmodel) zeker nog een waxbeurt kunnen gebruiken, dan ga je er niet meer dan 100 meer voor mogen vragen… 3 weken in de kast zonder wax is al funest, eenmaal uitgedroogd is een ski bijna niet te redden…

drauch89 op 02 apr 2023 23:40

Van de professionals hier hoor ik dat slijpen na iedere week echt niet nodig is. Het aantal keren dat je een ski kan slijpen is niet oneindig.

2 weken is geen enkel probleem. 2 maanden tot een jaar meestal ook niet. Tenzij je zelf waxt, zou ik de ski’s gewoon verkopen zoals ze nu zijn.

*bericht bewerkt door Errant op 03 apr 2023 08:55

Na 15jaar voltijd in de wintersportbranche, houd ik in de “standaard” het volgende aan bij tweedehands ski’s.

Van nieuw naar gebruikt, 50% afschrijving, tenzij in perfecte staat.

Daarna; goed onderhouden (zéker geslepen na elke week en goed in verse wax weggezet zodat het belag niet uitdroogt) voor hoogwaardige ski’s (Sandwich, hogere segment) €350, voor alle plastic schuimkern ski’s maximaal nog €150 of wat de gek er voor geeft.

Als jij nu al aangeeft dat je ski’s (schuimkern, instapmodel) zeker nog een waxbeurt kunnen gebruiken, dan ga je er niet meer dan 100 meer voor mogen vragen… 3 weken in de kast zonder wax is al funest, eenmaal uitgedroogd is een ski bijna niet te redden…

drauch89 op 02 apr 2023 23:40

Dankje!

Ik zal mijn ski’s morgen ook laten waxen zodat ze zeker in orde zijn :)! Zou 14-15 dagen een probleem zijn?

Magred1 op 03 apr 2023 00:00

Ik zou ze verkopen zoals ze zijn.
Beter dat de koper ze onderhoud laat geven en meteen ook netjes laat afstellen.
Dan heb je meer kans dat dat laatste ook gebeurt.

Errant op 03 apr 2023 08:33

*bericht bewerkt door Errant op 03 apr 2023 08:54

En geheel off-topic:
Mocht je ze verkocht hebben, dan zou ik de opbrengst iig eerder investeren in goede skischoenen (als je die nog niet hebt😁) dan weer gelijk nieuwe skies kopen.

*bericht bewerkt door maik100 op 03 apr 2023 08:56

...ski-addict...

Dankjewel iedereen voor alle hulp! Ik zou zonder jullie radeloos zijn geweest!

Ik zal ze verkopen zoals ze zijn.

En geheel off-topic:
Mocht je ze verkocht hebben, dan zou ik de opbrengst iig eerder investeren in goede skischoenen (als je die nog niet hebt😁) dan weer gelijk nieuwe skies kopen.

maik100 op 03 apr 2023 08:55

Bedankt voor de tip! Misschien dat ik eens best binnenspring bij Duijvestein.

Plaats een reactie