Skigebied waar niet skieers kunnen lunchen zonder in de lift te stappen

Hallo allemaal,

Al heel lang gaan wij naar Altenmarkt omdat het goed bevalt en sinds er kleine kinderen zijn is het fijn dat degenen die oppassen tussen de middag met de kleintjes naar de piste kunnen komen om te lunchen.
Voor de verandering zijn we op zoek naar een ander gebied, waarbij ook de ‘thuisblijvers’ tussen de middag langs kunnen komen zonder in een lift te hoeven stappen. Het liefst dus met een restaurant of speelplaatsje onderaan de piste.
Wie heeft een goede suggestie in Oostenrijk of Italië? Grootte van het skigebied maakt niet uit, maar het liefst wel 1 aaneengesloten gebied.

Dank en groet,

Jolanda

In Hinterglemm kun je goed eten bij de Goasstall. Voor voetgangers goed te bereiken via een tunnel onder de piste door.
Ook bij Der Schwarzalder kun je als voetganger makkelijk komen.

In Westendorf kun je in het dal eten bij Gerry’s inn en een kleine kaart hebben ze bij het dalstation van de gondel in Brixen.
In Elmau zitten ook diverse tentjes onder aan de berg. Weet alleen niet of ze daar eten serveren; maar denk t wel.

In Gerlos zit een Pizzeria (boven de Turbobar) bij de gondel en je kan met de skibus naar de Umbrellabar. Ook in hochkrimml zitten diverse tenten in t dal.

In Ischgl zitten diverse tenten rondom de gondels in t dal en in Solden ook.
In Wagrain zit de Kuhstall en in Flachau zitten ook overal tentjes rondom de dalstations.

Eigenlijk denk ik dat de meeste grote Oostenrijkse gebieden wel restaurantjes in het dal hebben.

Ik wilde ook Hinterglemm noemen, bij Leogang heb je ook mogelijkheden geloof ik, maar ook met een gondeltje een stukje naar boven kan prima!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Gewoon naar het mooie Altenmarkt blijven gaan. En gebieden in de buurt gebruiken die met skibus en/of auto goed bereikbaar zijn en lunch plekken beneden. Flachau, Flachauwinkl, Filzmoos en probeer Forstau eens.

Filzmoos zou dan ook goed kunnen bevallen. Dienten zou ook een prima stek zijn. St. Johann in Tirol. Kleinwalsertal. Seefeld. Gargellen. Warth.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. De lijst waarheen niet is korter dan waarheen wel.

Wij komen al jaren in Brandnertal. Aan de kant vd Burserberg heb je onderaan bij de liften een restaurant (Unicorn) met zonnig terras en speelmogelijkheid/-tuin vh Landalpark. Er lopen ook wandelroutes naar de hoger gelegen restaurants.

null

*bericht bewerkt door Gerben.t.Z op 13 apr 2023 18:50

Sölden is wel heel ander type gebied. Maar het is er groot, complete touren, alles. En in Innerwald/Ausserwald waar je vanuit het dorp direct naartoe kan zijn meerdere restaurants. En daarnaast een aantal restaurants hogen in het gebied waar je met de auto naartoe kan.

Ellmau (en Söll, Wilder kaiser gebied) heeft ook meerdere restaurants met zicht op de piste.

Livigno. Heel veel restaurants onder aan de pistes.

Als je naar Hochkonig gaat en in Dienten gaat zitten. Dan kunnen niet skiërs met de gratis skibus (die de hele dag rijdt) naar de Dachegglift rijden. Daar zitten twee restaurants onder aan de piste en is het vaak best rustig.
Terug kun je dan of met de bus, of heuvel af lopend. Dat laatste doen wij wel eens met de hond.

Peter Pos

@HJ2015 wat Peter Pos aan geeft, dan zijn er nog een paar op een klein stukje lopen net boven het skicentrum en een bij het ski centrum zelf. Een dagje de lift omhoog dan kom je bij een groot restaurant uit met mooi weer kunnen kids daar ook in de sneeuw spelen.

Dienten Die Alte schule

Kunnen niet-skiers daar gratis gebruik maken van de bus? Mijn ervaring in andere gebieden is dt de skibus alleen gratis is voor skiers.
(soms controle op liftpas en soms op basis van skikleding/spullen).

@Suuski, heb nog nooit iemand zien betalen op de skibus, iedereen stapt gewoon in ;) wordt niet gevraagd naar skipas.

Dienten Die Alte schule

Kunnen niet-skiers daar gratis gebruik maken van de bus? Mijn ervaring in andere gebieden is dt de skibus alleen gratis is voor skiers.
(soms controle op liftpas en soms op basis van skikleding/spullen).

Suuski op 24 apr 2023 15:16

De skibus in Dienten is gratis voor iedereen. Ik heb dat een keer gevraagd. Het is een service voor de wintergasten.

Peter Pos

Kunnen niet-skiers daar gratis gebruik maken van de bus? Mijn ervaring in andere gebieden is dt de skibus alleen gratis is voor skiers.
(soms controle op liftpas en soms op basis van skikleding/spullen).

Suuski op 24 apr 2023 15:16

Dat is op meer plaatsen in Oostenrijk wel zo. Kleinwalstertal, maar ook o.a. in Kirchberg kun je als gewone (wandel)toerist de bus en zelfs de regionale trein nemen met je gastenkaart. Ik stond net op het punt 3 weekpassen te nemen voor bus en trein voor de niet-skiers. Gelukkig las ik nog even de voordelen van de gastenkaart door alvorens te betalen. :p

*bericht bewerkt door Joy85 op 25 apr 2023 12:05

In Fieberbrunn zitten een aantal zaakjes bij het dalstation van de Doischberg gondel, bereikbaar vanaf het dal zonder een lift te pakken.

Als je naar Hochkonig gaat en in Dienten gaat zitten. Dan kunnen niet skiërs met de gratis skibus (die de hele dag rijdt) naar de Dachegglift rijden. Daar zitten twee restaurants onder aan de piste en is het vaak best rustig.
Terug kun je dan of met de bus, of heuvel af lopend. Dat laatste doen wij wel eens met de hond.

peterpos op 23 apr 2023 10:22

Perfecte terrassen daar. Mooi uitzicht op de afdaling vanaf de kant vanuit Maria Alm, alwaar heel wat beginnende skiërs in de buckels en slush puppy tot ontdekking komen dat ze nog niet goed genoeg zijn ;-)

Plaats een reactie