Skigebieden met de langste openingstijden

In het kader van het meeste waar voor je geld: waar vind je de langste openingstijden in de Alpen? Ik kan het altijd erg waarderen als skigebieden lange openingstijden hanteren dus ben benieuwd!
Degenen die ik zelf weet:

Mayrhofen: Ahornbahn 08:00-17:00 en 1 dag per week vanaf 07:00 9-10 uur
Kaltenbach vanaf maart: 07:30-16:00 8,5 uur
Ischgl: 08:30-16:30, sommige liften tot 17:00 dacht ik gelezen te hebben, kan iemand dit bevestigen? 8-8,5 uur

Dan nog een flinke tegenvaller, Warth-Schröcken 09:00-16:15 7,25 uur

Gang is alles

Maar als je niet weet hoe lang de liften erover doen zegt dat nog niets natuurlijk. Een uur korter, maar met veel snellere liften maak je alsnog meer km. Een uiteraard ook belangrijk om te weten hoe snel je je lunch geserveerd krijgt. Of gewoon onderweg een broodje in je snavel stoppen natuurlijk om geen tijd verloren te laten gaan.

Maar als je niet weet hoe lang de liften erover doen zegt dat nog niets natuurlijk. Een uur korter, maar met veel snellere liften maak je alsnog meer km. Een uiteraard ook belangrijk om te weten hoe snel je je lunch geserveerd krijgt. Of gewoon onderweg een broodje in je snavel stoppen natuurlijk om geen tijd verloren te laten gaan.

Tiny-M op 24 apr 2023 17:09

Zo kun je wel ontelbaar veel variabelen meewegen haha. Openingstijden lijken mij dan een mooie universele maatstaf. Of een lift snel staat, zal ook per dag verschillen in de meeste gebieden.

Gang is alles

Ischgl volgens mij wat ik vorige maand gezien heb de meeste liften om 16.00 dicht, alleen de belangrijkste liften naar Idalp / Pardatschgrat nog wat langer open. Zoals de Höllbodenbahn.

Ehrwalder Alm is standaard open van 08.00 tot 16.30. Dan zijn de Ehrwalder Almbahn en Ganghofer open. De rest om 08.30

*bericht bewerkt door EricH op 24 apr 2023 19:38

Ik blijf verwonderd over de late begintijden in de Franse gebieden. Zit nu in Tignes waar het feest pas om 9:00u begint, en als je naar de gletsjer wil om 9:15u. Terwijl je in deze periode van het jaar juist zo vroeg mogelijk zou willen starten. Laatste liften gaan ca 17u.

Ischgl volgens mij wat ik vorige maand gezien heb de meeste liften om 16.00 dicht, alleen de belangrijkste liften naar Idalp / Pardatschgrat nog wat langer open. Zoals de Höllbodenbahn.

Ehrwalder Alm is standaard open van 08.00 tot 16.30. Dan zijn de Ehrwalder Almbahn en Ganghofer open. De rest om 08.30

EricH op 24 apr 2023 19:33

Nouja zolang er degelijke pistes mee bediend worden, vind ik het geen probleem dat het enkel de belangrijke liften zijn.

Ik blijf verwonderd over de late begintijden in de Franse gebieden. Zit nu in Tignes waar het feest pas om 9:00u begint, en als je naar de gletsjer wil om 9:15u. Terwijl je in deze periode van het jaar juist zo vroeg mogelijk zou willen starten. Laatste liften gaan ca 17u.

-JPS- op 24 apr 2023 23:10

Heel frappant… al las ik gisteren wel een bericht uit maart van een Amerikaans skiresort die vanwege het voorjaar juist een half uur later gingen beginnen. Omdat de sneeuw zo hard is 's ochtends en je dus beter wat later kunt beginnen als de sneeuw al wat zachter is.

Gang is alles

Van 11 maart tot 23 april:

Zermatt - Furi: 8u30 tot 17u40 => 9u10
Zermatt - Sunnega: 8u30 tot 17u30 => 9u

Bron: https://www.matterhornparadise.ch/PDF-Dokumente/iSite/Fahrpl…

*bericht bewerkt door Skiwi op 25 apr 2023 08:44

Ik blijf verwonderd over de late begintijden in de Franse gebieden. Zit nu in Tignes waar het feest pas om 9:00u begint, en als je naar de gletsjer wil om 9:15u. Terwijl je in deze periode van het jaar juist zo vroeg mogelijk zou willen starten. Laatste liften gaan ca 17u.

-JPS- op 24 apr 2023 23:10

Het is in de Westelijke Alpen 's ochtends ook pas een stuk later licht dan in de Oostelijke Alpen, dat speelt zeker mee. Al zou men in het voorjaar de begintijden natuurlijk best wat kunnen vervroegen.

In Saalbach Hinterglemm beginnen de meeste liften om 08.30u en draaien er de nodige tot 16.30u
3x per week blijft de U-bahn open tot 21.30u
Na januari starten veel gondels al om 08u.

Ik blijf verwonderd over de late begintijden in de Franse gebieden. Zit nu in Tignes waar het feest pas om 9:00u begint, en als je naar de gletsjer wil om 9:15u. Terwijl je in deze periode van het jaar juist zo vroeg mogelijk zou willen starten. Laatste liften gaan ca 17u.

-JPS- op 24 apr 2023 23:10

Ik was er 3 weken terug - ik geef toe een winterse koude week - maar ik vond het heerlijk! Lekker uitslapen, rustig ontbijten en op je dooie gemakje richting de lift waar je dan nog 1 van de eersten bent. En bovendien: de liften sluiten pas om 17:00 uur, dus alle tijd voor een lange skidag incl. lunch zonder tijdstress!

*bericht bewerkt door RuudvW op 25 apr 2023 17:18

Is dat niet ongeveer overal hetzelfde?
Belangrijkste liften vanuit het dal 8.30u tot rond 17.00u.
Hoe afgelegener hoe later ze beginnen en hoe vroeger ze eindigen.
Ook kwestie van iedereen aan het eind van de dag stilaan richting van het dal te sturen.

Good morning skiing in maart:
Quote:
Het skiplezier begint elke donderdag en zondag in maart om 6.55 uur bij de geselecteerde liften:
Karspitzbahn I+II in Zell
Isskogelbahn in Gerlos
Dorfbahn I+II in Königsleiten

It is an amazing world

Jaren terug nog in Avoriaz tot 17:30 geskied. Dus voor lange dagen kun je ook eens iets anders zoeken dan de Alpen.

Avoriaz ligt toch ook gewoon in de Alpen?

*bericht bewerkt door paolie op 03 mei 2023 12:15

Jaren terug nog niet 😁

Jaren terug nog niet 😁

77steve op 03 mei 2023 14:57

Platentektoniek heet dat, ze kennen dat goed in Turkije en Syrië.

Plaats een reactie