Seizoenspas deals winter 2023/2024

Schijnbaar zijn er gebieden met gereduceerde prijzen wanneer je een seizoenspas vroeg aanschaft.
Ik ben wel benieuwd welke dat zijn en wanneer je deze kan aanschaffen. Lijkt me voor meer gebruikers van dit forum interessant!

Bij voorbaat dank!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 25 mei 2023 21:12

Bijna overal waar je online kunt bestellen, kun je voor november een pas met 5 tot 10% korting bestellen. Dan ben je in de regel met zo’n 13-15 skidagen voordeliger uit dan weekpassen.

In Zwitserland stunten ze met de Magic pass. Als je die vóór half mei bestelt betaal je de helft. Moet je dus wel binnen 2 weken na beschikbaar komen bestellen. Zitten heel veel kleinere gebieden in, eventueel uit te breiden met Crans Montana en de gletsjer van Les Diablerets tegen meerprijzen.

De superskipas, kun je bijna overal in Oostenrijk mee skien. Met drie weken haal je het er al uit.
https://www.superskicard.com/de/superskicard-premium.html…

De superskipas, kun je bijna overal in Oostenrijk mee skien. Met drie weken haal je het er al uit.
https://www.superskicard.com/de/superskicard-premium.html…

Jaspervds op 23 mei 2023 17:07

In ieder geval in 21 skigebieden. “Bijna overal in Oostenrijk”? Nee dus. Jammer, de gebieden waar ik het meeste kom, zitten er niet in.

Edwin van Riel

Daarvoor is er de Snowcard Tirol @evr66
Maar daar heb ik nog geen nieuwe prijzen van gezien (ook nog niet naar gezocht ook)

Punt waarom gevraagd wordt is in ieder geval dat zo’n (gebieds)seizoenspas vóór opening van het skigebied met een kleine korting in de voorverkoop te bestellen is.

Portes du soleil heeft ook een aanbieding, inclusief extra dagen in 4V en Aletsch arena: https://www.skipass-pds-ch.ch/venteflash

Moet je wel meer dan 2 weken gaan, anders haal je het er niet uit. Voor onder 26 jaar oud ook nog een interessant laag tarief.

In de Maurienne vallei heb je in de voorverkoop ook flink korting op de jaarpas.

Als jullie zeggen dat zo’n seizoenspas vanaf 13-15 dagen voordeliger is dan weekpassen, nemen jullie dan de prijs van weekpassen aan de kassa? Of de (sterk) gereduceerde prijzen wanneer je in een pakket boekt?

Dirk - LIVE unITed

Persoonlijk zou ik het vooral interessant vinden als ik onder de 3 weken al voordeel heb anders haal ik het er waarschijnlijk niet uit. Hoe dan ook sowieso interessante informatie voor de fanatieke wintersportliefhebbers lijkt me, bedankt!
Blijf ze vooral delen zou ik zeggen :)

Zelf heb ik contact gezocht met Semval van Valmenier, even afwachten…

Portes du soleil heeft ook een aanbieding, inclusief extra dagen in 4V en Aletsch arena: https://www.skipass-pds-ch.ch/venteflash

Moet je wel meer dan 2 weken gaan, anders haal je het er niet uit. Voor onder 26 jaar oud ook nog een interessant laag tarief.

In de Maurienne vallei heb je in de voorverkoop ook flink korting op de jaarpas.

Tiny-M op 23 mei 2023 21:04

Met name die verkoop op 6 april was erg interessant! Onder de 26 ziet er ook goed uit maar zelfs met een vals paspoort wordt dat lastig voor mij ;)

Met black friday hebben ze meestal ook nog een goede aanbieding. Paar jaar terug kreeg je de 2e dagpas gratis (wel alleen in januari geldig). Hebben toen 6 dagpassen gekocht en 2e persoon dus gratis. Scheelde flink vergeleken een gewone weekpas.

@DirkG Zo’n seizoenspas zou je los kopen in eigen beheer. Dus reken je met de skipasprijzen als je die aan de kassa zou afrekenen. Om appels met appels te vergelijken.
Daarin loont het ook om te kijken of er van te voren korting valt te krijgen of niet, en of de groepssamenstelling nog iets kan doen. Zo konden we afgelopen winter precies nog een familiekorting krijgen (familie niet vereist, wel 2 of meer kinderen op 2 volwassenen). Met voorverkoopkorting daar weer bovenop 4x een volwassenskipas hoogseizoen voor het best grote Evasion Mont Blanc voor 223 euro per pas voor 6 dagen kunnen scoren.

Grand Massif heeft early booking, vorige jaar was dat voor 1 december.
Dan koop je een 6 daagse pas voor het hele gebied met behoorlijke korting. Ze hebben dan ook aantrekkelijke familiekorting: combi van 2 volwassenen met kinderen.

Lees nu pas dat de vraag over seizoenspas gaat. Excuses…

*bericht bewerkt door Eliza op 23 mei 2023 23:59

@DirkG Zo’n seizoenspas zou je los kopen in eigen beheer. Dus reken je met de skipasprijzen als je die aan de kassa zou afrekenen. Om appels met appels te vergelijken.
Daarin loont het ook om te kijken of er van te voren korting valt te krijgen of niet, en of de groepssamenstelling nog iets kan doen. Zo konden we afgelopen winter precies nog een familiekorting krijgen (familie niet vereist, wel 2 of meer kinderen op 2 volwassenen). Met voorverkoopkorting daar weer bovenop 4x een volwassenskipas hoogseizoen voor het best grote Evasion Mont Blanc voor 223 euro per pas voor 6 dagen kunnen scoren.

Bennie op 23 mei 2023 22:14

Vermits ik altijd pakketreizen neem (bus+appartement+skipas), waarbij de skipas veel goedkoper is dan aan de kassa, zal een seizoenspas dus pas goedkoper zijn bij veel meer dan 13-15 dagen. Dus toch maar geen seizoenspas voor mij. En ik kan dan in verschillende gebieden gaan en het risico is kleiner (omdat de skipas deel uit maakt van een pakketreis).

Weet iemand wanneer je de seizoenspas in Solden het beste kan aanschaffen? Zij hebben dynamische prijzen.

Skicircus SHLF kan je online voor begin december met korting kopen. Optie om seizoenspas op te sturen of afhalen ter plekke. Met 2 weken skiën heb je het er al uit.

Weet iemand wanneer je de seizoenspas in Solden het beste kan aanschaffen? Zij hebben dynamische prijzen.

Sneeuwpopje_ op 25 mei 2023 18:38

Hoe vroeger hoe beter, maar volgens mij valt de seizoenspas er niet onder. Overigens kun je overwegen om er een klein beetje meer aan uit te geven en een Tirol Snowcard te nemen. Is geloof ik zelfs een heel jaar geldig, dus ook 's zomers te gebruiken.

Semval (Valmenier/Valloire) wist me te vertellen dat er in september skipassen met korting te bestellen zijn.

Voorheen schijnt er ook een pas geweest te zijn voor de Maurienne vallei maar het lijkt erop dat die er niet meer is?

Voorheen schijnt er ook een pas geweest te zijn voor de Maurienne vallei maar het lijkt erop dat die er niet meer is?

pod.events op 25 mei 2023 19:44

Dat was de Eskimo pas geloof ik. Die is er inderdaad niet meer. In de Haute Maurienne is het nog wel zo dat als je in een van die gebieden een 6-daagse pas koopt, dat die dan (binnen die 6 dagen) ook 1 dag geldig is in elk van de vier andere gebieden van de Haute Maurienne. Die gebieden zijn La Norma, Valfréjus, Val Cenis, Aussois en Bonneval-sur-Arc. Die 6-daagse pas is sowieso niet zo duur overigens. In het hoogseizoen betaal je rond € 225 voor een 6-daagse pas voor een volwassene.

Maar ja, dat is geen seizoenspas uiteraard. Die bestaat ongetwijfeld vor die gebieden, maar ik heb niet uitgezocht of die dan oko in de andere gebieden in die regio geldig is.

*bericht bewerkt door Biggie op 25 mei 2023 19:59

Een amateur is gewoon een liefhebber

snowcard Tirol was dit jaar geldig t/m 15 mei, dus niet in de zomer.

Galaxy skipas in puy is iets meer dan 400 euro voor een seizoen als je deze voor 1 november koopt. Hierbij krijg je drie dagen in elk van de volgende gebieden alpe d huez, les deux alpes, serre Chevalier, Montgenèvre / claviere en via lattea.

Click. Click. Peace

En voor ongeveer 80 euro meer heb je PELVOUX er ook bij.

Click. Click. Peace

Ik heb eens rond gekeken bij skigebieden die me interessant lijken maar daar lijkt de skipasverkoop nog niet begonnen zijn. Iemand anders nog wat leuks tegen gekomen?

De ski Amade passen zowel weekpassen als seizoenspassen zijn ws vanaf oktober online te koop met korting meestal tot 6 dec. De weekpassen hebben een variabele korting, hoe sneller je besteld hoe goedkoper het kan zijn, worden er voor een drukkere periode veel passen besteld is de prijs ook weer wat hoger. Op dit moment zijn de details en prijzen nog niet vrij gegeven.

Dienten Die Alte schule

Voor de Maurienne valei kan je in oktober jaarpassen bestellen aan 50%. Daar wij altijd naar val cenis gaan is het verschil voor ons 48 € per persoon goedkoper dan 2 maal een 6 daagse pas te bestellen. Dus mijn rekening is vlug gemaakt.

Voor de Maurienne valei kan je in oktober jaarpassen bestellen aan 50%. Daar wij altijd naar val cenis gaan is het verschil voor ons 48 € per persoon goedkoper dan 2 maal een 6 daagse pas te bestellen. Dus mijn rekening is vlug gemaakt.

Ils123 op 02 okt 2023 20:26

Vergeet je gratis dagen in Crans-Montana niet!

Ik heb de afgelopen 3 seizoenen telkens begin september alle skidagen vh seizoen uiteengezet en losse skipassen vergeleken met aankoop van een seizoenspas. Belangrijkste info;

Volgende skigebieden/-verbonden hebben interessante vroegboektarieven (meer dan enkele procenten verschil) van de seizoenspas;

  • Ski Amadé (ca. 6-7% korting), 770 euro
  • Skiwelt (10% korting), 730 euro
  • Super Ski Card (10% korting), 940 euro = voor heel Salzburgerland + heel wat skigebieden net over de grens met andere deelstaten
  • Alpin Card (15% korting), 760 euro
  • Silvretta Montafon (+20% korting!!), 665 euro

Die zijn allemaal online te verkrijgen via de ticketshop, de SuperSkiCard heb ik zelf 2 seizoenen geleden gehad, werd mooi per post opgestuurd (zonder meerprijs) naar België.
Voordeeltarief loopt meestal tot eind november à begin december (ergens 1e week dec gaat het over in normale prijs).

Er zijn nog wel andere seizoenspassen in Oostenrijk met goeie korting, maar die kun je enkel ter plaatse aankopen OF moet je lid zijn van een andere organisatie (sociale partners in Oostenrijk) of inwoner vd regio.

De andere grote spelers (Tirol Snow Card, Ski Arlberg, Silvretta Card, SFL, Zillertal, Ötztaler Supercard, …) hebben geen voordeeltarief, dus maakt niet uit wanneer je die aankoopt. Sommige daarvan kan je overigens alleen ter plaatse aankopen.
Ik ga dit jaar bvb. voor de seizoenskaart v Sölden (Ötztaler Supercard, ook geldig in Obergurgl-Hochgurgl) en heb via contact met de Bergbahnen al te horen gekregen dat die enkel in het dalstation vd Gaislachkogel aan te kopen is. De dynamic pricing die je hebt voor de dagkaarten en meerdaagse skipassen in Sölden, is ook niet van toepassing op de seizoenskaart, die is aan een flat rate van 810 euro te krijgen.

Plaats een reactie