bergsport.nl

Hallo, @Rogier @Roel
is het normaal dat men niet kan reageren op berichten gepost op bergsport.nl ?
Hierjuist lees ik een bericht dat nu ook een berg is ingestort in Galtür.

Laatst en dit is ook op het journaal geweest is er een evacuatie doorgegaan voor een Zwitser bergdorpje dat hetzelfde lot staat te wachten. ( Ik ben de naam vergeten van dit dorpje). De instorting ging zogezegd binnen de drie weken gebeuren echter hoor ik hier niets meer van.

PS: is het hier ook te wijten owv klimaatwijziging?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 jun 2023 09:14

Hallo, @Rogier @Roel
is het normaal dat men niet kan reageren op berichten gepost op bergsport.nl ?
Hierjuist lees ik een bericht dat nu ook een berg is ingestort in Galtür.

Laatst en dit is ook op het journaal geweest is er een evacuatie doorgegaan voor een Zwitser bergdorpje dat hetzelfde lot staat te wachten. ( Ik ben de naam vergeten van dit dorpje). De instorting ging zogezegd binnen de drie weken gebeuren echter hoor ik hier niets meer van.

Gerrit op 12 jun 2023 16:01

Voor nu klopt dit nog. We zijn bezig met een reactiesysteem op bergsport.nl (dit is een wens van de gehele redactie) maar dit heeft wel wat voeten in de aarde om het in een keer goed neer te zetten.

Click. Click. Peace

@Gerrit De situatie in Brienz is nog steeds gespannen. Er vallen dagelijks kleinere rotsblokken en wandelwegen zijn afgesloten. Via het twitteraccount van de gemeente Albula (waar Brienz toe behoort) kun je de ontwikkelingen volgen: https://twitter.com/AlbulaAlvra

Voor het eerdere artikel zie: https://www.bergsport.nl/weblog/2023/05/10/zwitsers-bergdorp…

*bericht bewerkt door Roel op 12 jun 2023 16:11

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Heeft dit impact op het volgend skiseizoen aldaar (Galtür) of is dit nog niet geweten?

*bericht bewerkt door Gerrit op 12 jun 2023 16:54

Als de juiste bergtop genoemd wordt is het ver buiten het skigebied.

Indrukwekkende video. Zelfs de bergmarmot (li-onder naast het stalen bouwerk) gaat er voor staan. :-).

Kunnen jullie dat artikel niet posten op wintersport dan kunnen we reageren

De lawine bij Galtur is gevallen in het Jammtal.
Dat is een zijdal, zonder skipistes en liften.
Het Jammtal is zeer gevoelig voor lawines door de steilte van de hellingen.
Vooral in de winter is de weg naar de hut (skitouren) vaak gesloten door lawine gevaar.
De Jammtal hutte is al een keer verwoest door een lawine.
Nu is de hut niet geraakt.

Ik snap sowieso niet waarom hier al die artikelen van een andere site moeten komen. Als ik daar ook maar enige interesse in had volgde ik die site wel lijkt me…

Plaats een reactie