vervoer naar lift?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dienten

Hoi,
Wij hebben voor komend voorjaar een appartement op het oog in de buurt van de Zachhof Babylift en willen liefst met de trein gaan, dus hebben dan geen auto daar. Zou dat te doen zijn? Kun je vanaf daar op ski’s bij de grote liften in Dienten Skizentrum komen, of gaan de blauwe pistes de verkeerde kant op? (ik vrees dat laatste, maar dat is me niet helemaal duidelijk op de pistekaart). Ik heb ook al gezocht naar de skibus maar info daarover komt pas in de herfst online. Komt er regelmatig een skibus langs daar?
Dank!!

Je kunt met de trein tot aan Bischofshofen of Sankt Johann im Pongau reizen. Vanuit daar een taxi of de bus richting Muhlbach (weet niet of deze door rijdt naar Dienten). Andere mogelijkheid is stoppen in Lend en vanuit daar taxi naar Dienten.

Er loopt een skiweg van van het dalstation van de Zachhof babylift naar het skizentrum van Dienten. Terug zou je vanuit het centrum nog een keer de Bürchalmlift moeten pakken en halverwege de piste rechts een skiweg inschieten om bij je appartement uit te komen.

Skibus vertrekt vanuit het skizentrum en er is ook een halte bij de Zachhof lift. Maar deze heb je in principe niet nodig.

Hup Willem II

Je kunt beter met de trein van Salzburg naar St Veit/Schwarzach gaan, internationale, of naar Lend Bahnhof, met de locale trein daar neem je dan een taxi dit is veel korter als dat je over de weg naar Mulbach moet en van daar nog de Dienter Sattel over. Weet niet hoe laat jullie trein rijdt, er gaat vanuit Lend een paar keer de bus naar Dienten. Vanaf Zachhof kun je over blauw naar het skicentrum. En voor het dorp is het over het weggetje een klein stuk wandelen. Skibus gaat regelmatig heen en weer.

Dienten Die Alte schule

Klinkt goed, dank jullie wel!

Plaats een reactie