Hintertuxer Gletscher augustus 2023?

Ik overweeg sterk om begin augustus nog even de latten op te gaan in Hintertux. Waarschijnlijk met de nightjet naar Innsbruck. Is er iemand die ook graag die kant uit wil? Of die het uit mijn hoofd kan praten :)?

Augustus? Dat is de reis niet waard.
Als je toch in de buurt bent of die kant op gaat voor andere activiteiten, dan is het leuk om een ochtendje mee te pakken als de omstandigheden goed genoeg zijn (of vaker bij echt goede condities, maar dat is zeldzaam in augustus) . Of als ze niet zo goed zijn gewoon om het een keer gedaan te hebben.
Maar om die reis te maken speciaal om een paar dagen te gaan skiën is echt de moeite niet. Dan kun je beter een lang weekend naar Landgraaf.

Augustus is meestal de slechtste maand. Tot en met begin juli was het dit jaar door de late sneeuwval op veel dagen, zelfs perfect te noemen, maar nu gaat het snel achteruit en in Augustus zul je redelijk wat blank ijs hebben, wat toch wel een aangepaste techniek vergt.

Ik zou ook niet snel in augustus die kant in rijden voor paar dagen hintertux. Ik ben er een paar jaar geleden in September geweest. Condities waren toen opzich wel goed alleen ook maar geopend tot tuxer fernerhaus.

Ik ben een jaar of 3 geleden in Augustus een ochtend wezen skiën op de Hintertux omdat we toch in de buurt waren. Wat al gezegd wordt; condities waren matig, vanaf een uur of 11.30 was het meer waterskiën, maar leuk om eens gedaan te hebben. Ik zou er absoluut niet speciaal voor heen rijden. Sterker nog, als ik in Augustus in de buurt zou zijn, zou ik het niet eens weer overwegen, tenzij de condities zeldzaam goed zijn :-)

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Dank allemaal voor de reacties! Ik moet nog even geduld hebben geloof ik🙃, en binnenkort dan maar een rondje Landgraaf of Zoetermeer.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, hier nog een mooi filmpje van de condities vorige zomer.
https://twitter.com/FranzJo24682644/status/15500112253749575…

*bericht bewerkt door Rutger3 op 08 jul 2023 09:56

Plaats een reactie