bestemming en appartement gezocht - donderdag/donderdag

Hallo allen,

Door omstandigheden zeer beperkt in datum dit jaar ( 2024 )
we kunnen dus vertrekken op 8 februari ( donderdag) maar we moeten terug thuis zijn op vrijdagavond 16 februari.
Dus we zouden nu donderdag / donderdag gaan skieen.

zijn er tips voor een goed skigebied & appartement(en) voor 10 personen
skigebied: groot +150kp piste, geen auto nodig tijdens verblijf, voorkeur oostenrijk of italie.
appartement: iets betaalbaar graag

tips trics om een keuze te maken / uberhaupt iets te vinden?

Zoek een appartement voor zaterdag tot donderdag en boek dan iets in de buurt voor donderdag tot zaterdag. Qua skigebieden weet je zelf waarschijnlijk wel wat goed en minder past. Bedenk dat busvervoer in Italië er wel is, maar iets minder strak geregeld als in Oostenrijk en Zwitserland. Daar is gunstig tov de lift dus belangrijker dan in Oostenrijk. Kijk eens of er wat in bijvoorbeeld Kirchberg of Mayrhofen te vinden is. Zell am See ook prima, net als Flachau, Schladming of Schruns/St. Gallenkirch. Mellau icm Diedamskopf en Warth - Schrocken is ook betaalbaar.

Zet je vraag eens bij de vlgd FB pagina https://www.facebook.com/groups/NederlandsTaligeVakantieverb…
Het is precies in de carnavals/ Faschungswoche, dus veel zit al vol, zeker 10 personen en een betaalbare acco met >150 km piste. succes

Dienten Die Alte schule

Zoek een appartement voor zaterdag tot donderdag en boek dan iets in de buurt voor donderdag tot zaterdag. Qua skigebieden weet je zelf waarschijnlijk wel wat goed en minder past. Bedenk dat busvervoer in Italië er wel is, maar iets minder strak geregeld als in Oostenrijk en Zwitserland. Daar is gunstig tov de lift dus belangrijker dan in Oostenrijk. Kijk eens of er wat in bijvoorbeeld Kirchberg of Mayrhofen te vinden is. Zell am See ook prima, net als Flachau, Schladming of Schruns/St. Gallenkirch. Mellau icm Diedamskopf en Warth - Schrocken is ook betaalbaar.

Bennie op 16 jul 2023 17:42

Aardig idee, maar ook een appartement van zaterdag tot donderdag gaat in de Carnavalsweek tamelijk onmogelijk worden, zeker gezien de aanvullende eisen.
Ik zou toch echt gaan overwegen die twee nachten maar op de koop toe te nemen, want anders maak je je zelf het wel erg lastig.
Dus: die volle week een acco vinden en boeken, en de twee nachten ervoor er last minute bij te zoeken, waarbij je erop moet rekenen dat je dan misschien niet alle tien bij elkaar zit

Rondom Samoens, st. Jean de Sixt en Saint Gervais zag ik wel wat mogelijkheden. Prima skigebieden, goed sfeertje en aardige dorpen. In Samoens en Saint Gervais is ook nog wat te beleven ook, dat bijna voor après-ski door kan gaan.

Ik zou vrijdagochtend vertrekken en dan een losse nacht boeken in een hotel in de buurt van het skigebied (bijvoorbeeld in een stad op een uur rijden). Zaterdagochtend vroeg naar het skigebied, dagje skiën. Dan inchecken bij je za-za appartement. Vrijdagochtend (zeer) vroeg vertrekken om op vrijdagavond op tijd thuis te zijn.

Dan betaal je maar 1 nacht voor niets (laatste vr op za) en heb je de gebruikelijke 6 skidagen.

Ik zou vrijdagochtend vertrekken en dan een losse nacht boeken in een hotel in de buurt van het skigebied (bijvoorbeeld in een stad op een uur rijden). Zaterdagochtend vroeg naar het skigebied, dagje skiën. Dan inchecken bij je za-za appartement. Vrijdagochtend (zeer) vroeg vertrekken om op vrijdagavond op tijd thuis te zijn.

Dan betaal je maar 1 nacht voor niets (laatste vr op za) en heb je de gebruikelijke 6 skidagen.

KarelJansma op 17 jul 2023 14:34

Er zit iets in dit plan, het zal wat extra voorbereiding vergen. En het zal wel donderdagavond/ nacht naar huis rijden zijn ipv de vrijdag, anders is dit te krap voor een onmogelijk te missen afspraak.

Ondertussen heb ik iets gevonden wat aan onze wensen voldoet, maar het is wel in Andorra, Pas de la Casa.
Zijn er mensen met ervaringen in Andorra?

Andorra is een aanrader! Ik ben er inmiddels zo’n 5x geweest, afgelopen januari was ik er ook. Rustig op de pistes, vriendelijk publiek en vriendelijke mensen bij de piste-restaurants. Bijna altijd zon en prima geprepareerde pistes. Daarnaast heel betaalbaar eten en drinken! De dorpjes vind ik alleen niet charmant of mooi. Maar dat vind ik persoonlijk niet storend.

In Pas de la Casa zit eigenlijk alles op loopafstand, dus dat is heel handig. Wij gingen vaak in maart, met prima condities. Je hebt hier niet de après ski zoals in Oostenrijk en het dorp bestaat uit appartementen en hotels, maar dat vonden wij geen probleem

Plaats een reactie