Skigebied voor kind dat op les gaat

Hoi allemaal,
Wellicht kunnen jullie helpen met het volgende. Ik ben op zoek naar een skigebied waar mijn zoon deze winter kan gaan leren skiën. Hij is dan 3,5 en hij kan niet wachten om te beginnen. Is ook sterk en energievol genoeg om het te gaan leren.
Ik zoek dus een skigebied met redelijk betaalbare appartementen, in de week van 6-13 januari, waar Nederlandse les wordt gegeven, en waar zijn moeder en tante zich overdag ook kunnen vermaken. Die skiën niet. Voor mezelf is het niet erg als het een deze keer een klein gebied is, maar liever uiteraard iets meer kilometers.

Samengevat:
Appartement van 6-13 januari met minimaal 2 slaapkamers
Nederlandse skileraren
Kinderweitje lopend te bereiken vanuit het dorp
Leuk dorpje
Redelijk skigebied, maar hoeft niet heel groot te zijn.
Niet te ver weg

*bericht bewerkt door Rebell op 08 aug 2023 19:54

Aftellen maar!

Check wel eerst bij de plaatselijke skischool of ze kinderen onder 4 jaar wel les geven. Dat is niet overal het geval. Soms is zo’n cursus ook maar voor twee uurtjes per dag.
Wij zijn met kinderen van die leeftijd in Serfaus en Fiss geweest, maar dat zijn niet de goedkoopste gebieden.

In Kirchdorf kunnen 3 jarigen wel les krijgen in het dorp, maar de skiërs in de groep moeten dan uitwijken naar andere gebieden in de buurt.

Gevoelsmatig (kom er zelf soms een dagje, dus geen uitgebreide ervaring) tikt Westendorf best wat punten aan:

Appartement van 6-13 januari met minimaal 2 slaapkamers - dat wordt zoeken maar er zijn er zat
Nederlandse skileraren - check
Kinderweitje lopend te bereiken vanuit het dorp - check
Leuk dorpje - smaakgebonden, maar er is wat te doen en geen grote doorgaande weg o.i.d.
Redelijk skigebied, maar hoeft niet heel groot te zijn. - is wel groot maar dat vind je vast niet erg
Niet te ver weg - alles is relatief… Maar de meeste skigebieden zijn verder vanaf NL.

Wat fijn aan Westendorf voor zo’n kleintje is, is dat het babyweitje in het dorp ligt. Dat scheelt voor die kleintjes ontzettend veel kou. Wat ik ook geweldig vond daar, was de magneetschijven op de rug. De kinderen kunnen daar niet uit de lift vallen, die zitten muurvast. Scheelt weer een zorg.

Voor de rest tikt t idd alle vinkjes aan. De niet skiesters kunnen naar Kitzbühl om jou arm te shoppen.

In riederalp kan je vanaf 3 jaar terecht voor skiles. 2 uur per dag, skiweide ligt midden in het dorp. Met een beetje geluk gaan ze einde week van de echte oefenhelling af en met sleepliftje omhoog. Verder gewoon wat glijden op een weide met lopende banden etc. En veel spelletjes. Prachtig wandelgebied ook en naast de oefenweide wat restaurants.

Maar…goedkoop is het niet, wel heel sneeuwzeker en prachtige uitstapjes voor niet-skiers mogelijk naar boven om de Aletsch gletsjer te zien.

Kirchberg.
Enige nadeel is dat jij als skier ergens anders skiet dan je kleine.

Voor de rest tikt het alles wel aan.

Totales Vollidiot

Onze kleinkinderen en die van mijn zus zijn allemaal al vroeg begonnen, kleinzoon van nu 11 was zelfs al met drie jaar gestart. Komende winter gaat er weer een van 3.5j beginnen net zoals vorig jaar. Ze hebben allen in het begin les gehad van Nederlandse juf. ze heeft ze allemaal gehad de oudste zijn nu 14 ;) Skischool Dienten, in Dienten am Hochkönig. Ze hebben hun eigen skischool met beginners weide en sleeplift. Je kunt ze een halve dag of hele dag (mit mittagessen/oppas) Bij slecht weer gaan ze vaak even tussendoor naar binnen wat opwarmen met de allerkleinste. Vanuit het dorp makkelijk naar toe te lopen. Van uit daar kun je ook met de ski’s naar de liften skien die verder het gebied in gaan 120 km piste. Je kunt er ook met de skibus heen als je de kleintjes moet brengen.
Wij hebben ons app wel vrij maar ligt vijf min rijden buiten het dorp.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie