Tignes in de meivakantie 2024

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Beste wintersporters,

Al jaren gaan wij met ons gezin naar Val Thorens tijdens de meivakantie. Nu begint het gebied ons een beetje te vervelen. Dat is een luxeprobleem, weet ik, maar je hebt natuurlijk niet de complete 3 Vallees tot je beschikking.

Nu horen we vaker mensen praten over Tignes als alternatief. We willen dat heel graag eens gaan proberen tijdens de laatste week van april (eerste week meivakantie).

Hebben mensen daar ervaringen mee? Hoeveel km pistes zijn er in die tijd nog open vergeleken VT? Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden qua locatie? Waar zit je het centraalst?

Alle (eerlijke) meningen en tips zijn welkom! Dan kunnen we misschien al snel aan een boeking gaan beginnen!

Met groet en alvast bedankt!

Marc

dit jaar 3 vallees geweest vorig jaar tignes.
het aanbod pistes in tignes-val d isere vond ik wat beter omdat 3 vallees enkel meribel, les menuires en val thorens open had.
in tignes sliepen we in val claret wat prima centraal lag.
in 3 vallees in les menuires (bettex) wat iets minder centraal lag.
ik vond tignes wat beter voor de eerste week meivakantie, vraag ik dat de kinderen 13 en 15 maakt het die weinig uit.

Goede ervaringen mee, er is nog veel open, alleen het laagste gelegen deel van Tignes is vaak dicht, maar dat mis je niet echt. Acco in Val Claret of Le Lac is allebei prima. Wel gewoon standaard pap sneeuw vanaf een uur of 11, dat hoort erbij.

Kijk aan, twee reacties die mij al positief stellen. Fijn, bedankt!

Ik ben de afgelopen twee jaar tijdens de FamilyJam afsluitweek in Tignes geweest en het beviel me prima. Je hebt uiteraard de te verwachte strubbelingen zoals papsneeuw in de middag en supermarkten die al voor het einde van de week dichtgaan, maar desondanks is het een fijne (goedkope) week. In Val Thorens is er uiteraard meer feest, maar daardoor ook meer drukte (ook buiten de piste). Tignes biedt iets meer beschutting bij slecht weer (La Daille) en heeft een skigletsjer. Val Claret ligt het handigst als je snel naar de gletsjer wil. Ik ga in ieder geval dit jaar weer terug.

Ik ben dit jaar de laatste week van april naar Tignes geweest. Het was mijn eerste ervaring met zo laat in het seizoen nog skiën, maar ik was erg positief verrast. Het gebied is prachtig en uitgebreid, en quasi alle pisten waren nog open! Een ‘ski de printemps’ is er echt de moeite!

Vanaf 1900m werd het wel beduidend pappiger, dus zoek best een accomodatie in Tignes Val Claret (mijn voorkeur) of Le Lac. Vermijd Tignes 1800 en zeker 1500. De piste naar dit laatste dorp was nog open, maar zag bruiner dan ik comfortabel mee was.

De kant van Val d’Isère was trouwens ook prima te doen, enkel de afdaling naar het dorp zelf lijdt onder het late seizoen.

Dit was afgelopen seizoen op 27 April.

null

Wel even opletten dat Val d’isere vaak op 1 mei al sluit. Tignes is meestal een week langer open.

Hier kan je de archieven van de webcam beelden zien:

Bedankt voor de mooie aanvullingen. We gaan waarschijnlijk naar Tignes Val Claret.

Iemand toevallig ervaring met onderstaande accommodaties in Tignes Val Vlaret? Of vergelijkbaar in dezelfde prijsklasse?

*Les Tommeus
*Le Curling A
*Le Prariond
*Sefcotel

Bedankt weer!

*bericht bewerkt door Marc1983 op 27 aug 2023 10:24

Plaats een reactie