Winterberg 23/24

Afgelopen winter heb ik 2 leuke dagen in winterberg gehad met enthousiaste forummers.
Het lijkt me leuk om komende winter weer te gaan al dan niet samen met mijn dochter van 8jr.
Zijn er meer met jongere kinderen hier?

Wie wil er ook er ook en wanneer zou je willen?
vrijdag/zaterdag/zondag in december of januari
Kerstvakantie heb ik er even tussenuit gelaten.
Knip en plak onderstaande weeknummers en zet er maar bij wanneer jij wil.

Week
49 Suzanna
50 Suzanna (+)
51
2
3 Suzanna
4
5 Suzanna

*bericht bewerkt door SuzannaE op 23 aug 2023 14:33

Ik heb ook een dochter van 8!
Als wij gaan is het in december denk ik, misschien februari

49 Suzanna
50 Suzanna (+), LoveToSki (+)
51
2
3 Suzanna
4
5 Suzanna

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik heb een dochter van 24 (géén wintersportster) en een zoon van 22 (snowboarder), geen kleintjes meer dus 😅.
Naar Winterberg ga ik dan ook voornamelijk alleen of soms met mijn vrouw. Inmiddels ken ik wel wat andere wintersporters die ook wel interesse hebben om een keer mee te gaan. Er kunnen altijd mensen (gratis) meerijden, dat vind ik gezellig. Ik hou, buiten de 2 geplande trips naar de Alpen, zoveel mogelijk weekenden vrij komende winter voor het Sauerland, en misschien ook wel een keer voor de Vogezen.

Onderstaand de mogelijke weekenden ingevuld. Ik ben zo vrij geweest week 52 en 1 er ook bij te zetten.

49 Suzanna, Nick_Lobé
50 Suzanna (+), LoveToSki (+), Nick_Lobé
51 Nick_Lobé
52 Nick_Lobé
1 Nick_Lobé
2 Nick_Lobé
3 Suzanna, Nick_Lobé
4
5 Suzanna

Ik heb inmiddels wel ervaren dat lang vooruit een weekend plannen in Winterberg spannend is i.v.m. de onzekerheid omtrent de sneeuwcondities. Paar teleurstellende ervaringen gehad en ook paar keer kunnen/moeten annuleren. Ik opteer dus voornamelijk voor last-minute beslissen. Ik heb nog wel wat vrije dagen overgehouden, zodat een lang weekend Vr-Za-Zo eventueel wel mogelijk is. Dan zijn Willingen, Neu- en Altastenberg ook gelijk opties. Voor 1 dag rij ik ook net zo gemakkelijk heen en weer. Leuk om alweer naar uit te zien. Nu maar hopen op een goede winter!

*bericht bewerkt door Nick_Lobe op 23 aug 2023 20:52

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

T is idd vooral de voorpret.
Als ik met dochter ga dan maak ik er een weekendje met kerstmarkt van denk ik. Maar dat is idd last minute werk

Ik houd het in de gaten. Als de vrije tijd en de omstandigheden samen vallen ben ik wel te vinden voor een Sauerländer meet-up.

T is idd vooral de voorpret.
Als ik met dochter ga dan maak ik er een weekendje met kerstmarkt van denk ik. Maar dat is idd last minute werk

SuzannaE op 23 aug 2023 20:52

Ik zal tzt wel een berichtje hier plaatsen als ik ga. Met daarbij de beschikbare plekken in de auto voor liefhebbers.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Als er ergens in december alvast wat ligt, ga ik sowieso weer ergens een dagje heen. Maar bekijk het tegen die tijd.

Ik houd het in de gaten. Als de vrije tijd en de omstandigheden samen vallen ben ik wel te vinden voor een Sauerländer meet-up.

Bennie op 23 aug 2023 21:05

Same here, al zal het voor mij enkel in december mogelijk zijn.

Bla, bla, bla.

Ik volg wel even, maar heb nog geen idee van de planning ivm mijn spoed diensten.
Denk dat ik vooral last minute voor doordeweeks ga. Ik werk deels als zzp-er, dus kan redelijk makkelijk een dag of midweek vrij plannen.
Maar ik ga het hier wel in de gaten houden :)

Hoi Suzanna en alle andere mensen,

Dat lijkt me heel leuk, vooral om met meer mensen te skiën. Wel ervan uitgaande dat de pistes open zijn en de condities dusdanig zijn dat er lekker geskied kan worden.
Vooralsnog mijn naam bij diverse weken gezet, opties open houden en hopelijk straks veel skiplezier.

49 Suzanna, Nick_Lobé, Alice
50 Suzanna (+), LoveToSki (+), Nick_Lobé, Alice
51 Nick_Lobé, Alice
52 Nick_Lobé .Alice
1 Nick_Lobé, Alice
2 Nick_Lobé, Alice
3 Suzanna, Nick_Lobé
4
5 Suzanna

Groetjes Alice

*bericht bewerkt door AliceB op 23 aug 2023 22:20

Dagje w-berg staat zeker al gepland, maar dan in week 6, 5/2 om precies te zijn. Iets met studiedagen, dus mijn jongste van 7 gaat dan ook mee. Maar misschien meer mensen op die dag?

49 Suzanna, Nick_Lobé, Alice
50 Suzanna (+), LoveToSki (+), Nick_Lobé, Alice
51 Nick_Lobé, Alice
52 Nick_Lobé .Alice
1 Nick_Lobé, Alice
2 Nick_Lobé, Alice
3 Suzanna, Nick_Lobé
4
5 Suzanna
6 Tetris (op 5 februari)

Groetjes, en misschien tot dan!

Leuk om met een groepje vanuit dit forum te gaan. Ik zou willen wachten met het kiezen van de datum tot er goede condities zijn.

T is meer een inventarisatie en ‘met potlood in de agenda’
Al moet ik zeggen dat ik afgelopen jaar op in vrijdag in februari heerlijk geskied heb. Het was alleen jammer dat mn skijas na half 2 smiddags de regen niet meer buiten hield.
Maar alle complimenten voor de preparatie in winterberg. Vanaf begin dec tot begin april er een aantal prima dagen gehad.

Dat lijkt me gezellig. Ik heb zelf geen rijbewijs dus als iemand een plekje in de auto overheeft… Kom uit Haarlem.

49 Suzanna, Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
50 Suzanna (+), LoveToSki (+), Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
51 Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
52 Nick_Lobé .Alice
1 Nick_Lobé, Alice
2 Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
3 Suzanna, Nick_Lobé, KrisWeer
4
5 Suzanna
6 Tetris (op 5 februari)
7 KrisWeer
8 KrisWeer

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Dat lijkt me gezellig. Ik heb zelf geen rijbewijs dus als iemand een plekje in de auto overheeft… Kom uit Haarlem.

49 Suzanna, Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
50 Suzanna (+), LoveToSki (+), Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
51 Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
52 Nick_Lobé .Alice
1 Nick_Lobé, Alice
2 Nick_Lobé, Alice, KrisWeer
3 Suzanna, Nick_Lobé, KrisWeer
4
5 Suzanna
6 Tetris (op 5 februari)
7 KrisWeer
8 KrisWeer

KrisWeer op 25 aug 2023 16:19 [@KrisWeer](/profiel/krisweer) een plek in de auto heb ik wel, maar ik woon in Woerden dus dan is Haarlem niet op de route om op te halen. Wel leuk als je mee gaat. Kun je weer opnames maken met je GoPro. Volgens mij ben ik abonnee op je YouTube kanaal 🤔. Kan dat kloppen?
Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

@Nick_Lobé Dank je wel! Ik kan wel met de trein naar Woerden komen eventueel of me daar laten afzetten. Ja ik neem dan zeker de GoPro mee. Leuk als je abonnee bent, je bent 1 van de maarliefst 38 ;-) (Weerchris op YT).

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

@Nick_Lobé Dank je wel! Ik kan wel met de trein naar Woerden komen eventueel of me daar laten afzetten. Ja ik neem dan zeker de GoPro mee. Leuk als je abonnee bent, je bent 1 van de maarliefst 38 ;-) (Weerchris op YT).

KrisWeer op 30 aug 2023 10:37

Exclusief lidmaatschap dus op jouw kanaal. Het heeft me al een bospad in Winterberg laten zien wat ik nog niet kende. Dat wil ik zelf ook wel graag gaan ontdekken dus. We houden hier contact over de plannen komende winter. Leuk als we Winterberg logistiek goed afgestemd krijgen met een groepje.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

@Nick_Lobé Dank je wel! Ik kan wel met de trein naar Woerden komen eventueel of me daar laten afzetten. Ja ik neem dan zeker de GoPro mee. Leuk als je abonnee bent, je bent 1 van de maarliefst 38 ;-) (Weerchris op YT).

KrisWeer op 30 aug 2023 10:37

Exclusief lidmaatschap dus op jouw kanaal. Het heeft me al een bospad in Winterberg laten zien wat ik nog niet kende. Dat wil ik zelf ook wel graag gaan ontdekken dus. We houden hier contact over de plannen komende winter. Leuk als we Winterberg logistiek goed afgestemd krijgen met een groepje.

Nick_Lobé op 30 aug 2023 18:03

Dat paadje met die kombochten? De black mamba heette het volgens het spandoek bovenaan. Leuk stukje om te crossen is dat. Is in de zomer meen ik een mountainbike pad.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

@Nick_Lobé Dank je wel! Ik kan wel met de trein naar Woerden komen eventueel of me daar laten afzetten. Ja ik neem dan zeker de GoPro mee. Leuk als je abonnee bent, je bent 1 van de maarliefst 38 ;-) (Weerchris op YT).

KrisWeer op 30 aug 2023 10:37

Exclusief lidmaatschap dus op jouw kanaal. Het heeft me al een bospad in Winterberg laten zien wat ik nog niet kende. Dat wil ik zelf ook wel graag gaan ontdekken dus. We houden hier contact over de plannen komende winter. Leuk als we Winterberg logistiek goed afgestemd krijgen met een groepje.

Nick_Lobé op 30 aug 2023 18:03

Dat paadje met die kombochten? De black mamba heette het volgens het spandoek bovenaan. Leuk stukje om te crossen is dat. Is in de zomer meen ik een mountainbike pad.

Snowball op 31 aug 2023 16:19

Nee, die bedoelde ik niet. Juist een beetje vlak en sloom bospad van de Büre Herloh naar de oude lift onderaan de St Georg schanz.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wat leuk, hier 2 kids van 9 en 12, fanatieke freestyle skiërs… dus als er ergens sneeuw te vangen is dan zijn we erbij, zelfs in winterberg ;) ik hou het in de gaten hierzo, altijd leuk.

Hello,

If an English speaking guy of 38 years old can also join you for a few days in Winterberg, please let me know when you have a concrete plan.

Cheers,
Ash (from Eindhoven)

Ashi op 22 sep 2023 13:50

I reckon speaking english shouldn’t be a problem as most dutch people I know speak it more or less so don’t let that stop you ;)

The more the merrier!

I will we there along w/ lovetoski

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 24 sep 2023 11:59

Zit na aanleiding van die Black Mamba wat te zoeken…. Maar al die bike-paden, zijn die te skiën?!

null

Dat zijn toch de afdalingen van de Kappe?
Onder de lift de zwarte. Rechts de bob en links de rode en de blauwe.

De biketrails slingeren zo te zien grotendeels door t bos tussen de pistes.

Die black mamba heb ik maar 2 keer open gezien, dat was na een dump van 35/40cm in 2 dagen. Dat heb je op die bospaadjes ook wel nodig, zoveel valt er niet door de bomen heen.
Overigens raad ik het af om deze met nieuwe skies te doen.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Zit na aanleiding van die Black Mamba wat te zoeken…. Maar al die bike-paden, zijn die te skiën?!

null

Jochemgerrits op 24 sep 2023 20:31

Gedeeltelijk. bij de Sneeuwwitjelift zijn ze zeer geliefd bij kinderen (leuk en makkelijk) en onder de Panoramabahn zijn goed te doen. Bij de grote Kappelift is het mogelijk om grotendeels de nummer 6 te doen, welke ook meteen bijzonder spectaculair is met een reeks aan kuipbochtem. De onderste helft van nr 11 is dé blauwe piste in de winter, de bovenste helft is te vlak.

De andere zijn feitelijk onbegaanbaar, hoewel er altijd figuren op huurski’s zijn die daar anders over denken

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 25 sep 2023 07:54

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hoi allen, wat een leuke reacties allemaal.
Ik zou ook erg graag naar Winterberg willen gaan voor enkele dagen.
Ik zou kunnen in week 5-6-7-8 en pas me aan bij elke gezelschap.
Ik heb lang geleden een paar jaar geskied, en zou dit erg graag weer een keer doen, wel voorzichtig en ik ga van tevoren op skiles.

Groetjes Maria

Wat leuk!
Toevallig vandaag een beetje aan het kijken geweest naar mogelijkheden voor een weekendje winterberg. (Gaan de tweede week van de kerstvakantie naar Val Cenis, maar één zo’n week smaakt altijd naar meer, helemaal nu onze kinderen van 8 en 11 zichzelf ook goed redden op de ski’s)
Is het te doen om nog een beetje last minute te boeken voor een schappelijke prijs? Zat te denken aan de eerste of tweede week van februari.
Of beter dan nu al iets regelen? En misschien iemand nog tips qua locaties?

Hallo allen, ik vraag me af of als er lang gewacht wordt om te gaan skiën, en dat je op het laatste moment wilt gaan of er dan nog overnachtings mogelijkheden zijn?
Het lukt mij niet om te knippen en plakken om datums in te vullen?
Hoe doe je dat?

Ik hoor graag van jullie,
Groet Maria

Vorig jaar ben ik in een dag op een neer geweest, dat hebben meerdere hier zo gedaan.

Als ik 1 nacht wil overnachten kijk ik op booking.com. Maar dan maakt luxe enz me ook niet veel uit.

Als je langer wil zou ik wel reserveren.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 19 okt 2023 15:30

Periode maakt natuurlijk ook uit. Een willekeurige dag in januari zal je makkelijker een overnachting vinden dan in kerst of voorjaarsvakantie.
Ik rij meestal ook voor 1 dag heen en weer trouwens.

Wat tiny ook zegt, buiten de vakanties om altijd de dag ervoor wel iets kunnen vinden voor 1 nacht.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar op 1 dag op en neer. Vanuit midden Limburg is dat ook goed te doen.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Plaats een reactie