Winterberg 23/24

Wij hebben ook een starjack, ideaal.

LoveToSki op 30 nov 2023 13:30

Heb er 1 te weinig, dochter gaat ook mee 😉

evr66 op 30 nov 2023 13:31

Jij in de rij en je dochter maakt alvast wat afdalingen, hahahaha☃️
Zorg gewoon dat je op tijd bent dan is er geen rij😉
Wij starten altijd bij sneeuwwitje maar die zal nog niet open zijn. Welke kassa je ook gaat blijft het advies: zorg dat je op tijd daar bent dan is er geen rij🤘☃️

Piefke op 30 nov 2023 13:46

Vertrekken om een uur of 6 bij Dennis denk ik. Kun je die passen op een Willekeurige plek afhalen? Echt al 35 jaar daar niet geweest haha buiten 1x mtb

*bericht bewerkt door evr66 op 30 nov 2023 13:55

Edwin van Riel

Wij hebben ook een starjack, ideaal.

LoveToSki op 30 nov 2023 13:30

Heb er 1 te weinig, dochter gaat ook mee 😉

evr66 op 30 nov 2023 13:31

Jij in de rij en je dochter maakt alvast wat afdalingen, hahahaha☃️
Zorg gewoon dat je op tijd bent dan is er geen rij😉
Wij starten altijd bij sneeuwwitje maar die zal nog niet open zijn. Welke kassa je ook gaat blijft het advies: zorg dat je op tijd daar bent dan is er geen rij🤘☃️

Piefke op 30 nov 2023 13:46

Vertrekken om een uur of 6 bij Dennis denk ik. Kun je die passen op een Willekeurige plek afhalen? Echt al 35 jaar daar niet geweest haha buiten 1x mtb

evr66 op 30 nov 2023 13:53

Voor de liften die nu als eerste openen sta je goed op P6 bij Remmeswiese. Daar zit een kassa direct naast de lift. Als je op tijd bent (voor half 9 zeker) heb je een goede parkeerplek en zijn er nauwelijks rijen bij de kassa.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Vrijdag gaan 5,6,12 en 10 open en zaterdag ook een kinderland en 7.
Heel veel plezier voor iedereen die dit weekend al gaat

Vrijdag gaan 5,6,12 en 10 open en zaterdag ook een kinderland en 7.
Heel veel plezier voor iedereen die dit weekend al gaat

SuzannaE op 30 nov 2023 15:23

Waar heb je sit gevonden @SuzannaE ?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Vrijdag gaan 5,6,12 en 10 open en zaterdag ook een kinderland en 7.
Heel veel plezier voor iedereen die dit weekend al gaat

SuzannaE op 30 nov 2023 15:23

Waar heb je sit gevonden @SuzannaE ?

Nick_Lobé op 30 nov 2023 15:42

instagram account van winterberg kondigt het net aan

Wij hebben ook een starjack, ideaal.

LoveToSki op 30 nov 2023 13:30

Heb er 1 te weinig, dochter gaat ook mee 😉

evr66 op 30 nov 2023 13:31

Jij in de rij en je dochter maakt alvast wat afdalingen, hahahaha☃️
Zorg gewoon dat je op tijd bent dan is er geen rij😉
Wij starten altijd bij sneeuwwitje maar die zal nog niet open zijn. Welke kassa je ook gaat blijft het advies: zorg dat je op tijd daar bent dan is er geen rij🤘☃️

Piefke op 30 nov 2023 13:46

Vertrekken om een uur of 6 bij Dennis denk ik. Kun je die passen op een Willekeurige plek afhalen? Echt al 35 jaar daar niet geweest haha buiten 1x mtb

evr66 op 30 nov 2023 13:53

Voor de liften die nu als eerste openen sta je goed op P6 bij Remmeswiese. Daar zit een kassa direct naast de lift. Als je op tijd bent (voor half 9 zeker) heb je een goede parkeerplek en zijn er nauwelijks rijen bij de kassa.

Nick_Lobé op 30 nov 2023 14:05

Passen al geactiveerd op een oude Cervinia pas. Komt goed, kunnen zo doorlopen

Edwin van Riel

Vrijdag gaan 5,6,12 en 10 open en zaterdag ook een kinderland en 7.
Heel veel plezier voor iedereen die dit weekend al gaat

SuzannaE op 30 nov 2023 15:23

Waar heb je sit gevonden @SuzannaE ?

Nick_Lobé op 30 nov 2023 15:42

Op Facebook van Winterberg:

Wir sind gut vorbereitet. Unser ersten Wintersport-Wochenende steht bevor:⛷🏂
☝Am Freitag öffnen die Sessellifte Rauher Busch (12), Büre-Herrloh (6), Poppenberg (5) und das Förderband Poppenberg (10a)
☝Am Samstag kommen der Sessellift Kleine Büre (7) und das Kinderland in der Remmeswiese hinzu.
👉In der kommenden Woche werden nach und nach weitere Lifte hinzukommen. Welche Lifte am nächsten Tag laufen, wird abends in der Liftübersicht eingetragen. Vorher können wir leider keine Aussage über den Liftbetrieb machen.
👉Verleihe und Hütten an den geöffneten Pisten werden ebenfalls geöffnet sein.
Flutlicht wird es vorerst noch nicht geben.
👉Tickets sind im Onlineshop und an der Kasse erhältlich. Saisonkarten gibt es nur online.
👉Das Skigebiet ist täglich geöffnet, auch an den Feiertagen.
❗️Alle wichtigen Infos findet ihr unter www.skiliftkarussell.de
Wir wünschen euch einen guten Start in den Winter 23/24💙
##skiliftkarussell #winterberg #wintersportarena #sauerland #saisonstart #winter #skifahren #snowboard #losgehts #ersterschnee #wirfreuenuns

*bericht bewerkt door SuzannaE op 30 nov 2023 15:53

Het is magertjes, maar als je Neuastenberg erbij pakt, moet je je zeker een dagje kunnen vermaken;)

Let it snow

Wij zijn van plan om spontaan morgen naar Winterberg te gaan. Kunnen we ons een dagje vermaken met de liften/pistes die morgen open gaan?

Vraagje, zouden de bussen tussen Neuastenberg en Winterberg zaterdag al rijden?
Zo ja waar stopt die dan?
Eventueel ook savonds voor het avondskiën?
Zijn in Winterberg zonder auto en zouden graag combineren
.

Vraagje, zouden de bussen tussen Neuastenberg en Winterberg zaterdag al rijden?
Zo ja waar stopt die dan?
Eventueel ook savonds voor het avondskiën?
Zijn in Winterberg zonder auto en zouden graag combineren
.

Milomartens op 30 nov 2023 18:38

https://www.skiliftkarussell.de/nl/skipas/skilift-carrousel/…
Hier vind je info omtrent de busdienst. Er staat alleen geen datum bij vanaf wanneer ze rijden. Misschien dat ze het vanavond gelijk met de liftstatus aanpassen.

*bericht bewerkt door Snowball op 30 nov 2023 18:57

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Wij zijn van plan om spontaan morgen naar Winterberg te gaan. Kunnen we ons een dagje vermaken met de liften/pistes die morgen open gaan?

jochem5159 op 30 nov 2023 17:09

Dat is persoonlijk. Sommige mensen kunnen zich niet eens een dag vermaken in Winterberg als alles open is. Op paar afdalingen die morgen open zijn kan ik me prima een dag of twee vermaken. Je doet dan wel simpelweg heel vaak dezelfde korte afdaling.

Vraagje, zouden de bussen tussen Neuastenberg en Winterberg zaterdag al rijden?
Zo ja waar stopt die dan?
Eventueel ook savonds voor het avondskiën?
Zijn in Winterberg zonder auto en zouden graag combineren
.

Milomartens op 30 nov 2023 18:38

Liftstatus is vanmorgen bijgewerkt maar bij de bussen blijft het rood.

null

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Die black mamba heb ik maar 2 keer open gezien, dat was na een dump van 35/40cm in 2 dagen. Dat heb je op die bospaadjes ook wel nodig, zoveel valt er niet door de bomen heen.
Overigens raad ik het af om deze met nieuwe skies te doen.

Snowball op 25 sep 2023 07:48

De black mamba toendertijd is het mtb pad poppiestrail. Doordat er zoveel bomen om zijn gegaan de laatste jaren is het nu iets langer gemaakt en kun je ook weer gelijk de piste op. Zonder onderaan nog een stuk te moeten schaatsen/prikken. Overigens stonden er gisteren ook 2 kanonnen op het pad gericht.
Heb ik mijn oude winterberg skies nog een goede laatste dag gegeven, na 11/12 jaar zijn ze aan vervanging toe.
Op naar een nieuw 2e setje voor indoor en in Winterberg.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Skipassen voor zaterdag weer geboekt. De regen zou pas in de avond moeten komen. De meeste weersites zijn het daar wel over eens. Zondag wel geskipt daarom. Zonder overnachting nu dus. Bijna alles open zaterdag, dus het belooft een prima dag te worden! Niet alleen deze keer, maar met een volle auto. Gezellig! Volgend weekend wordt een twijfelgeval met de huidige weersvoorspellingen. Vriend Dirk gaat filmen, dus dat zal op YouTube komen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Tot morgen dan maar!
Ik had al wel een overnachting geboekt, kijk wel of het nog wat is uit te houden zondag. Anders bijtijds weer naar huis.

Tot morgen dan maar!
Ik had al wel een overnachting geboekt, kijk wel of het nog wat is uit te houden zondag. Anders bijtijds weer naar huis.

Tiny-M op 07 dec 2023 21:42

Het lijkt voor zondag nu nog best mee te vallen zie ik net en pas maandag echt kletsnat te worden. Hopelijk heb je nog een mooie bonusdag dan!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Hoop het ook. En bedoelde natuurlijk overmorgen…

Hoop het ook. En bedoelde natuurlijk overmorgen…

Tiny-M op 07 dec 2023 22:01

Ik zal goed opletten of ik een bekende goede snowboardster uit Zoetermeer herken!
Tot overmorgen dan. 👍

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie