Tips, welk gebied?

Ik kan niet kiezen:
-Sankt gallenkirch, Silvretta-Montafon,
-Hopfgarten, brixem in thale
-Wald im pinzgau, wildkogel/koningsleiten.

Welke gebied wel of niet rond Nieuwjaar?
We zijn gevorderden skiërs met 2 freeride kids maar die vermaken zich overal ;) apres ski vinden wij niet belangrijk.

O ja waidring is ook een optie maar vrees dat die met kerst niet sneeuwzeker is…

Qua sneeuwzekerheid en hoogte gebied zou ik Hopfgarten laten afvallen. Zeker als het een herhaling van vorig jaar Kerstvakantie wordt…

Montafon zeker een goede optie. Ondanks dat de dalen relatief laag zijn, ligt het grootste deel van de pistes hoog genoeg. En altijd nog Gargellen als een sneeuwzekerheidje.

Konigsleiten natuurlijk ook prima. Alleen nog nooit met Kerst daar geweest, dus hoe de lagere pistes er dan erbij liggen weet ik niet. Persoonlijk vind ik de verbindingen tussen Zell-Gerlos-Konigsl wel erg windgevoelig. Vorig jaar lang weekend geweest waarbij ze alle vier de dagen dicht zijn gebleven.

...ski-addict...

En Montafon veel opties, lees skiroutes, voor semi-freeriden.

...ski-addict...

Nogal verschillende mogelijkheden :-)
Hopfgarten sowieso vergeten: als je naar de Wilder Kaiser wil gaan, kies dan voor Soll, Scheffau of Ellmau. Dan heb je kans een dalafdaling te maken, dat is in Hopfgarten (laag en in de volle zon) niet zo vaak mogelijk. Daarnaast wat leukere dorpjes.
Wald im Pinzgau: vorig jaar geweest. Beetje slaperig dorpje, maar je vindt er wel mooie, betaalbare chalets. Het ritje naar Konigsleiten viel ons erg mee, we waren er sneller dan gedacht. Een dagje Neukirchen skien is leuk, maar zoals gezegd…een dagje is prima, langer niet. Je kan ook naar de lift in Hollersbach rijden en dan naar Pas Thurn/Kitzbuhel. Prima te doen. Als je die kant op gaat dus een skipas kopen die in zowel Konigsleiten als Kitzbuhel geldig is: https://www.superskicard.com/
Dan de Montafon: lekker dichtbij, prima sneeuwzeker. De dalafdalingen zijn echter niet zo interessant. Ook de horeca boven stelt niet veel voor. Daarentegen kun je je hier prima op en buiten de piste een weekje vermaken ! Ik zou wel een acco kiezen in de buurt van de Grasjoch & Valsega bahn zodat je in de ochtend kan kiezen welke kant je op gaat…

Paulr

Super bedankt. Mijn voorkeur lag al bij montafon en dat is het nu geworden. Wij gaan een weekje met de camper en was afhankelijk van plaatsen die nog te vinden waren, niet veel dus.campings zijn echt al vol :( vandaar dus de verschillende opties.
Nu zitten we op waldcamping batmund.
In februari weer alle luxe met een leuk groepje in chalet in mayrhofen. Dus… we klagen niet. Alles wat we kunnen mee pakken is een plus.

Onthoud wel dat je met de kerst vakantie te maken hebt met ski routes die nog niet open zijn. Wel is de hoek van de grasjoch sneeuwzeker en biedt jeugdige skiërs een leuk buiten aanbod. Je kunt ze vrij laten en toch in de gaten. Vonden mijn ouders altijd fijn 😉

Hopfgarten heeft een leuke dalafdaling, weinig mis mee in Kerstvakantie denk ik. Maar Skiwelt en freeriden is niet echt een goeie combi gok ik

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Wald im pinzgau, wildkogel/koningsleiten.

Wildkogel, zou ik zelf niet aanraden als jullie allemaal al gevorderd zijn. Ik noem dit een familie gebied. Relatief klein maar leuk om te oefenen. Wat wel leuk is om tijdens de kerstvakantie in die regio te zitten, omdat je wat meer kan genieten van de sfeer. Anders zit je alleen maar in een wintersport dorp. Rodelbaan is uiteraard een leuk uitstapje!!

Koningsleiten is leuk, je hebt veel mogelijkheden om ook andere richtingen op te kunnen! Redelijk lange pistes.

Tian R

Plaats een reactie