Skigebied suggesties

Hoi,

Ik ben Tian en ik ben 22 jaar. Ik ben op het moment Anwärter skileraar en ga in november mijn Landes 1 doen. Ik ski al sinds mijn 6e. Echter kom ik door mijn ouders al sinds ik ben begonnen in hetzelfde regio/skigebied. Ik kom veel in de regio van de Wildkogel Arena en dat is een klein en simpel skigebied.

Ik zoek nu iets wat meer voor mijn niveau beter is en zoek ook om andere skigebieden te zien. Heeft iemand enige tips?

  • Ik hou zelf erg van lange en brede pistes waar ik goed op kan carven.
  • Uitdagende pistes, veel rood en zwart.
  • Land maakt op dit moment niet echt uit.
Tian R

Ga dan eens naar Tignes-Val d’Isere, Serre Chevalier of Sankt Anton.

Gebied om ook les te geven of enkel om zelf te skiën?

SerFaus-Fiss Ladis. Vooral boven Fiss en paar mooie brede steilere rode banen.

1 gebied dat je sowieso prima gaat bevallen is Serre Chevalier: lekker lange pistes die voornamelijk breed en perfect geprepareerd worden. De pistes rond de aiguillette lift zijn perfect om te carven en altijd rustig, de dalafdalingen luc alphand en casse du boeuf zijn echte kuitenbijters en de eychauda is een blauwe piste, maar net stijl genoeg om te gaan hangen in de bochten en op techniek te werken. Elk dorp aan het skigebied heeft een eigen karakter, dus of je nu ski in ski out wilt of de sfeer van een echte stad (briancon) of charme (monetier les bains) voor ieder wat wils.

Arlberg, Les Trois Vallees, daar kan je losgaan

*bericht bewerkt door Robertlovesgreece op 13 okt 2023 09:05

Tignes-Val d’Isere
Les Trois Vallées

Verbier (Les 4 Vallées), maar dan moet je wel overweg kunnen met (zeer) lastige ongeprepareerde skiroutes
Zermatt heeft veel lange pistes, maar die zijn niet allemaal super moeilijk

St. Anton am Arlberg
Serfaus-Fiss-Ladis
Ischgl
Saalbach-Hinterglemm
Sölden
Hintertux
Zillertal Arena

*bericht bewerkt door Skiwi op 13 okt 2023 10:13

Voor Oostenrijkers geldt Ski Arlberg (St.Anton/Lech e.o.) als het summum, juist ook voor skileraren (Bundessportheim van St.Christoph).

Ik zou zeggen: probeer eens een keer buiten Oostenrijk, vooral als je nog niet verder hebt gekeken. En dan zou (naast de genoemde opties) het gebied van Alpe d’huez ook heel interessant kunnen zijn, soms zijn hier ook wat betere prijzen te vinden als de al genoemde opties. Met o.a. Tunnel, Sarenne en tal van andere mooie zwarte en rode pistes niet minder dan bovengenoemde gebieden. Kan er wel wat druk zijn tijdens Franse vakantieperiodes.

*bericht bewerkt door MiyukiJan op 13 okt 2023 10:56

Top heel erg bedankt voor de suggesties!!

Tian R

SerFaus-Fiss Ladis. Vooral boven Fiss en paar mooie brede steilere rode banen.

Suuski op 13 okt 2023 08:55

Boven Serfaus ook hoor: op Obere Scheid, Lazid, Pezid en Masner ligt er een massa geweldige rode en vooral pittig zwarte pistes

De top 2 skigebieden voor echt uitdagend skiën zijn toch wel met afstand Tignes - val d’Isere en Serre Chevallier. Veel pittige rode en zwarte afdalingen, en een heel hoog gemiddelde niveau van de skiers ter plaatse.

Born to Ride

In Frankrijk mag Tian geen les geven, dus als ie een gebied zoekt waar dat wel mag, ben ik bang dat ie voorlopig aan Oostenrijk vast zit.

In Frankrijk mag Tian geen les geven, dus als ie een gebied zoekt waar dat wel mag, ben ik bang dat ie voorlopig aan Oostenrijk vast zit.

Suuski op 13 okt 2023 19:47

Het is puur om zelf te skiën.

Tian R

Plaats een reactie