Verbinding saslong-ciampinoi

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Christina (Santa Cristina)

Vraagje, weet iemand hoe het voor komend seizoen is besloten bij de verbinding vanuit de saslong-gondel naar ciampinoi-stoeltjeslift? Afgelopen seizoen is er een hekwerk geplaatst door een meningsverschil tussen een aantal partijen, waardoor er een kleine omweg gemaakt moest worden.

Ik heb er voor komend seizoen nog niks over gevonden, ik zit met dezelfde vraag gezien wij onderaan de Saslong verblijven.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Van wat ik begrepen heb zal het niet anders zijn dan afgelopen seizoen.

Ik hoor het vanzelf wel.

Gelukkig! Dan is er in iedergeval een gespreksonderwerp!

Er zijn in ieder geval concrete plannen om de gondel te vervangen door een nieuwer exemplaar met een middenstation net onder het huidige eindpunt. De nieuwe lift zou doorgetrokken worden naar het punt waar nu de rechtse stoeltjeslift staat.
Door het lagere middenstation zou je niet meer meteen naar de Ciampinoi-stoeltjeslift kunnen en moet je ook de tweede sectie ondergaan.

Die stoeltjeslift Sochers - Ciampinoi zou trouwens ook worden vervangen door een 6-persoonsstoeltjeslift.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 13 okt 2023 22:53

Ik heb er voor komend seizoen nog niks over gevonden, ik zit met dezelfde vraag gezien wij onderaan de Saslong verblijven.

LoveToSki op 13 okt 2023 21:44

Als je onderaan de Sasslong zit is het nauwelijks een probleem. Het is echt maar een klein stukje naar de stoeltjes lift en dan ski je zo naar de volgende lift. Ja klein stukje om maar afgelopen seizoen weinig last van gehad.

Als je onderaan de Sasslong zit is het nauwelijks een probleem. Het is echt maar een klein stukje naar de stoeltjes lift en dan ski je zo naar de volgende lift. Ja klein stukje om maar afgelopen seizoen weinig last van gehad.

Arjen1 op 14 okt 2023 09:26

Behalve dan dat je bergop moet lopen om er te komen…

Dat er een omweg geskied moet worden is nog niet het probleem. Maar dat dit gebeurd om andere partijen tevreden te krijgen, om hier hun voordeel uit te kunnen geven.
De nieuwe gondel zal er op deze manier nooit komen…

Als je onderaan de Sasslong zit is het nauwelijks een probleem. Het is echt maar een klein stukje naar de stoeltjes lift en dan ski je zo naar de volgende lift. Ja klein stukje om maar afgelopen seizoen weinig last van gehad.

Arjen1 op 14 okt 2023 09:26

Behalve dan dat je bergop moet lopen om er te komen…

DSvier op 14 okt 2023 10:58

mmm ik ervaarde dat als die keer langlaufen/aanzetten en ik was er. echt omhoog vond ik het niet gaan.

Ik vond het vooral een heel bevreemdende situatie met driedubbele hekken en beveiligers.
Ook een beetje lachwekkend.

Als je van boven komt en je wilt door naar beneden is het vreemd omdat je op een smal deel van de piste gedwongen wordt (waar dus iedereen moet skiën, met slechte piste als gevolg) en vervolgens heel voorzichtig door het overstekende publiek verder naar beneden moet skiën.

Overigens was een deel van de piste ook helemaal niet geprepareerd, wat ook best irritant was.

Voor de mensen die het zich nog afvroegen: de versperring staat er niet meer 👍🏼

Plaats een reactie