Wintersport, mrt ’24 met gezellige groep in luxe chalet

Komende winter gaan we weer op pad! We hebben van 9 tot 16 maart een luxe en prachtig chalet gehuurd, op loopafstand van de piste in een groot en hoog wintersportgebied in Zwitserland. We zijn een gezellige en gevarieerde groep enthousiastelingen (rond de 50-65 jaar), skiën/boarden fanatiek en minder fanatiek, houden van lekker eten (koken) en ’s avonds spelletjes, een boek, een film of zomaar een goed gesprek.

Heb je zin om mee te gaan? We hebben nog een paar plekken beschikbaar. We gaan met maximaal 12 mensen (maximaal 2 mensen per slaapkamer).

Meer informatie:
We organiseren dit al jaren, in een wat wisselende samenstelling, en hebben een beproefd concept voor ontbijt en diner: iedereen is één dag, samen met iemand anders, aan de beurt. Samen zorg je voor het diner en voor het ontbijt de volgende dag. Dit betekent boodschappen doen, koken, tafeldekken, opruimen van het diner en het verzorgen van het ontbijt de volgende dag. Voordeel is dat je de rest van de week niets hoeft te doen (mag wel natuurlijk). Met een beetje organiseren hoeft dit niet ten koste te gaan van je wintersportactiviteiten. Geen probleem als je nog nooit eerder voor een groep hebt gekookt: van tevoren koppelen we waar nodig de ‘koks’ aan de ‘keukenhulpen’….
En de overblijvende avond gaan we lekker lui met elkaar uit eten in La Tzoumaz.

Verder ben je de hele week vrij om te doen wat je wilt. In de praktijk trekken we in wisselende groepjes met elkaar op, afhankelijk van wat iedereen die dag wil doen.

In de groep zitten meestal geen uitbundige après-ski fanaten maar wél liefhebbers van een terras.

Het chalet ligt in La Tzoumaz. Het is een 14-persoons huis met een ruime eetkeuken, een grote woonkamer met open haard en we beschikken over een sauna, zonneterras en jacuzzi. Het heeft 6 slaapkamers met elk een eigen badkamer. Eigen parkeerplaatsen bij het huis.
Ligging: op ruim 1500m hoogte in het skigebied Les Quatres Vallées. Vanaf het huis is het 400m tot skilift, 70m naar skibus, 250m tot piste.

Reis:
• Auto: 900 km rijden vanaf Arnhem; we kunnen zien hoe ver we komen met carpoolen.
• Trein: station Riddes ligt op 15 km afstand van het huis.

Kosten:
Alle kosten voor het huis en het eten en drinken ín het huis worden over iedereen verdeeld. Er komen geen ‘organisatiekosten’ of zo bij. Reken voor de huur van het chalet op 350 tot 400 euro pp, afhankelijk van 10 of 12 deelnemers. Wat betreft eten en drinken gaan we er vanuit dat iedereen ‘het goed moet hebben’.

Ben je enthousiast en wil je meer weten? Dan kun je hier reageren of mij een persoonlijk bericht sturen.

null

Babette (skiër)

Hoi Babette
Ik heb mogelijk interesse om mee te gaan.
Ik ben 57 jaar, woon in Venlo en ski volgend jaar 50 jaar🙈 Het fanatieke is er wel ‘n beetje af, dwz ben geen snelheidsduivel meer en ik hoef niet persé van 09.00 tot 16.00 op de ski’s te staan😉
Hou van gezelligheid en jouw verhaal klinkt goed😃
Enige aandachtspunt is dat ik echt op ‘n kamer(tje) alleen moet liggen. Geen idee of dat mogelijk is?
Hartelijke groet,
Yvette

ik stuur je een persoonlijk bericht…

Babette (skiër)

Hai! Wij (3 of 4 skiërs) zijn op zoek naar aansluiting bij een nieuwe groep. We skiën al jarenlang in Italië in dezelfde periode, maar onze groep is uitgedund. Zijn qua leeftijd allemaal tussen 50 en 60. Skiën graag, maar houden ook van lekker eten, kletsen en ontspannen in sauna. Passen 3 of 4 skiërs nog in de groep qua aantal? Hartelijke groet, HJ

Beste HJ, dat kan nog. ik stuur je een persoonlijk bericht…

Babette (skiër)

Klinkt goed Babette, zijn er nog plekken beschikbaar?

Klinkt goed Babette, zijn er nog plekken beschikbaar?

Hi, er zijn nog 3 plekken van de 12. Hiervoor hebben 2 mensen inmiddels belangstellling getoond, maar dat is nog niet definitief. Met hoeveel mensen zou jij eventueel mee willen gaan?

Babette (skiër)

Ik ben alleen😀

Ik ben alleen😀
Ik stuur je een pb!

Babette (skiër)

Dag Babette,
Als er nog plaats is lijkt het mij ook wel wat. Ik ben 64 en ski al jaren met gelegenheidsgroepjes.

Goedemorgen, ik heb de TS ook een berichtje gestuurd. Leuke aansprekende oproep!

Hoi, ik heb interesse en ben alleen … gertjan, jongeman van 64 jaar en snowboarder ( leraar ) . Mocht er 1 plekje vrij zijn dan hoor ik het graag.
Dank en groet gertjan

Hoi is er nog plek? Ik zou misschien willen gaan. Mijn naam is Kris, ben 45 jaren oude. Graag hoor ik het.

hi Kris, ik stuur je een pb

Babette (skiër)

Hi babetteski,
Dit klinkt heel gezellig. Als er nog plek is dan zou ik graag van de partij zijn. Ik ben 66, maar nog in goede gezondheid en conditie, en ik snowboard al heel wat jaren, al is het maar 1 week per jaar. Mijn vriendin trekt het niet meer helaas, dus zoek ik een groep om bij aan te sluiten.
Kan je me laten weten of er nog plek is?
Groet, Peer

Hoi Babetteski, een goed voornemen van een leuk reisgezelschap zo lijkt mij, maar : is er nog plaats in de herberg voor een man van 67 , vlot op de piste en evenzo achter het fornuis of is jullie gezelschap al compleet?
Ik ben in bezit van een ford transit en kan eventueel nog twee medereizigers plus bagage meenemen. Hoor graag!
Met een groet van Tom

Hi, we hebben nog één kamer voor 2 p, dus in principe is er ruimte. Ik stuur jullie een pb

Babette (skiër)

Hi babetteski,
Ik heb inmiddels een andere groep gevonden die al in januari gaat, dus ik zeg af voor deze groep.
Veel plezier straks!
Peer

Plaats een reactie