Sneeuwkettingen 225/45 r17 gezocht

Nieuwe auto, dus nieuwe sneeuwkettingen nodig. Heeft er iemand misschien nog een setje te koop? Onze bandenmaat is 225/45 r17. Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Ik heb een setje gloednieuwe ongebruikte Carpoint Sneeuwkettingen 9mm KNS-120 die nog in originele verpakking zitten beschikbaar.
Heb je daar interesse in?

Dankjewel voor het aanbod TomV, maar ik hoor net dat mijn vriend graag zelfspannende kettingen wil en vlg mij zijn die van Carpoint dat niet. Evengoed bedankt voor je reactie!

Voor €50 pik je een setje Snox 550 op via MP. No brainer.

Nieuwe auto, dus nieuwe sneeuwkettingen nodig. Heeft er iemand misschien nog een setje te koop? Onze bandenmaat is 225/45 r17. Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Leentje85 op 21 okt 2023 18:24

Kijk wel even in je onderhoudsboekje na of gewone kettingen tot achter de band wel mogen. Tegenwoordig is dit redelijk beperkt aan het worden en moet je voor duurdere opties (loopvlak ketting) gaan wil je geen schade aan je sensors of wielkasten.

*bericht bewerkt door Joy85 op 25 okt 2023 08:32

Mocht je inderdaad loopvlakkettingen nodig hebben, dan heb ik nog Maggi Trak Sport 211 liggen die op 225/45-17 banden passen. Deze zijn inderdaad een stuk duurder, dus als normale kettingen passen zou ik daar voor gaan.

Leentje85 ik heb al een aantal jaren een ongebruikte set van de ANWB liggen verzegeld en wel zonder de zelfspanner.
De Pewag Brenta 9. 1 van onze auto’s was exact jullie maat (veel voorkomende maat overigens). Deze is vervangen voor de 225/40/18 en laat die er ook opstaan. Dus mijn ongebruikte set hoef ik niet weg te gooien of te verkopen maar schuift door naar deze bolide.

Gaan al jaren 2x per jaar richting de sneeuw, de grote hoge gebieden in Frankrijk maar nog nooit hoeven gebruiken.
Dus wat mij betreft als je ze eens wilt lenen in een week dat wij niet gaan mag je ze van mij komen ophalen en dan leen je ze maar. Ze staan hier het hele jaar door op zolder te verstoffen en gaan alleen mee in de auto als wij gaan.

null

null

Nieuwe auto, dus nieuwe sneeuwkettingen nodig. Heeft er iemand misschien nog een setje te koop? Onze bandenmaat is 225/45 r17. Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Leentje85 op 21 okt 2023 18:24

Kijk wel even in je onderhoudsboekje na of gewone kettingen tot achter de band wel mogen. Tegenwoordig is dit redelijk beperkt aan het worden en moet je voor duurdere opties (loopvlak ketting) gaan wil je geen schade aan je sensors of wielkasten.

Joy85 op 25 okt 2023 08:28

Let hier inderdaad op, eerder regel dan uitzondering tegenwoordig.

Click. Click. Peace

Vandaag gekeken, maar er stond niks specifiek over loopvlakkettingen oid… Alleen dat ze op de voorwielen moesten, maar dat wist ik al. Waar moet ik precies opletten?

Het gaat overigens om een tweedehandse (voor ons nieuw ;-) auto (Skoda Octavia combi 2018) dus mss is die nog ‘ouderwets’ in de sneeuwkettingen opties?!

Nieuwe auto, dus nieuwe sneeuwkettingen nodig. Heeft er iemand misschien nog een setje te koop? Onze bandenmaat is 225/45 r17. Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Leentje85 op 21 okt 2023 18:24

Kijk wel even in je onderhoudsboekje na of gewone kettingen tot achter de band wel mogen. Tegenwoordig is dit redelijk beperkt aan het worden en moet je voor duurdere opties (loopvlak ketting) gaan wil je geen schade aan je sensors of wielkasten.

Joy85 op 25 okt 2023 08:28

Voor €50 pik je een setje Snox 550 op via MP. No brainer.

V700 op 22 okt 2023 11:33

€30. https://link.marktplaats.nl/m2039297255?utm_source=ios_socia…

Zoals eerder aangegeven even goed opletten met de beschikbare binnenspeling. Op de meeste bandenmaten van de Octavia III geldt dat er maximaal 7mm aan ruimte is, uitzonderingen zijn 195/65 R15, 205/55 R16 (=6J) en 205/50 R17. Op de bandenmaat 225/45 R17 is helaas maximaal 7mm aan ruimte beschikbaar. De 9mm kettingen van Carpoint en de Brenta 9 mogen er dus niet op.

Hier kunnen wél loopvlaksneeuwkettingen op, zoals de Maggi Trak Sport 211 genoemd door Ruth. Maar er zijn ook speciale sneeuwkettingen die iets dunner zijn (7mm), zoals de König K-Slim of Reflex Edge. Deze laatste zijn zelfspannend maar wel iets duurder dan normale sneeuwkettingen.

Ik heb evt ook nog een setje trak pkw 210 liggen. Loopvlak kettingen die zelfspannend zijn.

null
null
null
null

Plaats een reactie