Volkl racetiger gs vs Atomic redster g9 r

Goeie dag voor iedereen die dit leest,

Ik zou het kort en krachtig houden op het moment ben ik op zoek naar nieuwe ski’s waarbij ik uiteindelijk ben uitgekomen op de volkl gs en de atomic g9. Heb op beide ook al geskied alleen voor dat ik een eind oordeel ga maken zou ik graag de meningen horen van mensen die op 1 van de 2 of beide al geskied hebben. alvast dank

Op youtube zijn al de ski reviews te zien van NSKIV / wintersport.nl.

Deze zullen waarschijnlijk komende dagen ook op de website belanden.

''Powder to the people''

Ik heb zelf de G9 geskied, een ok ski maar heeft niets te maken met een consumenten GS. Naar mijn mening is de G9 veel te zacht in de punt. Door de zachte punt gaat de ski over sneeuwhopen heen daar waar een consumenten GS (naar mijn mening) door alles heen moet.
Maar daar tegenover staat dat het een fijne ski is waar je veel mee kan. Lijkt me ideaal om als skileraar aan te klikken je kan er in alle rust ploegbochten mee voor skiën maar even goed de perfecte carve bocht mee voor skiën. Ook erg dankbaar om in alle omstandigheden te skiën. Maar het ontbreekt hem aan de stijfheid en agressie die ik zoek in een ski. Zo’n zachte punt komt tegenwoordig (jammer genoeg) wel vaker voor bij de consumenten GS ski, waardoor iedereen met een beetje techniek uit te voeten kan met zo’n ski maar dat maakt de zoektocht naar een Ski waarvan je het Race DNA voelt moeilijker is geworden.

Beide geskied. Mijn mening is dat de atomic veelzijdiger en toegankelijker is. De Volkl voelde voor mij vrij aggressief en weinig allround voor een gs. Ik weeg (maar) 70 kilo en ski doorgaans niet op gs, dus dat zal ongetwijfeld een rol spelen. Misschien kun je hier wat mee.

Ik heb zelf de G9 geskied, een ok ski maar heeft niets te maken met een consumenten GS. Naar mijn mening is de G9 veel te zacht in de punt. Door de zachte punt gaat de ski over sneeuwhopen heen daar waar een consumenten GS (naar mijn mening) door alles heen moet.
Maar daar tegenover staat dat het een fijne ski is waar je veel mee kan. Lijkt me ideaal om als skileraar aan te klikken je kan er in alle rust ploegbochten mee voor skiën maar even goed de perfecte carve bocht mee voor skiën. Ook erg dankbaar om in alle omstandigheden te skiën. Maar het ontbreekt hem aan de stijfheid en agressie die ik zoek in een ski. Zo’n zachte punt komt tegenwoordig (jammer genoeg) wel vaker voor bij de consumenten GS ski, waardoor iedereen met een beetje techniek uit te voeten kan met zo’n ski maar dat maakt de zoektocht naar een Ski waarvan je het Race DNA voelt moeilijker is geworden.

MMM12 op 24 okt 2023 19:46

bedankt voor de info moet ik er wel bij zeggen dat ik het aankomende seizoen als ski leraar in oostenrijk ga zijn en uiteindelijk aan het eind van het jaar ook de landes ga volgen. Dus in dat opzichte is het niet verkeerd om de ski gedeeltelijk multifunctioneel te hebben.

Ik heb zelf de G9 geskied, een ok ski maar heeft niets te maken met een consumenten GS. Naar mijn mening is de G9 veel te zacht in de punt. Door de zachte punt gaat de ski over sneeuwhopen heen daar waar een consumenten GS (naar mijn mening) door alles heen moet.
Maar daar tegenover staat dat het een fijne ski is waar je veel mee kan. Lijkt me ideaal om als skileraar aan te klikken je kan er in alle rust ploegbochten mee voor skiën maar even goed de perfecte carve bocht mee voor skiën. Ook erg dankbaar om in alle omstandigheden te skiën. Maar het ontbreekt hem aan de stijfheid en agressie die ik zoek in een ski. Zo’n zachte punt komt tegenwoordig (jammer genoeg) wel vaker voor bij de consumenten GS ski, waardoor iedereen met een beetje techniek uit te voeten kan met zo’n ski maar dat maakt de zoektocht naar een Ski waarvan je het Race DNA voelt moeilijker is geworden.

MMM12 op 24 okt 2023 19:46

bedankt voor de info moet ik er wel bij zeggen dat ik het aankomende seizoen als ski leraar in oostenrijk ga zijn en uiteindelijk aan het eind van het jaar ook de landes ga volgen. Dus in dat opzichte is het niet verkeerd om de ski gedeeltelijk multifunctioneel te hebben.

floris024 op 24 okt 2023 20:24

Dat zou dan wel eens een goede ski kunnen zijn, ‘s ochtends even gas geven op de piste en dan gaan voor skiën. Als je elke dag aan kleinere kinderen les moet geven gaan je ski’s wel afzien van de vele kinderski’s die er onvermijdelijk overheen gaan. Je kan nog altijd een overjarig model overwegen. Vaak heeft de skischool opberg mogelijkheden aan de piste.
Je kan de aankoop ook nog even uitstellen, en war feedback vragen aan de Ausbilders van de skischool. Zij kunnen vaak erg goed inschatten welke ski (lengte en model) je nodig hebt om naar het volgende niveau te geraken.

Ik heb ze beide zelf niet geskied, dus kan geen ervaringen delen. Maar… bij mij in de skischool skiën heel veel leraren op de G9 en doen er hun Landes op.

Je zou ook nog kunnen kijken naar iets vergelijkbaars uit de Rossignol Hero Elite lijn of uit de Fischer RC4 lijn. Daar wordt ook wel veel op geskied.

Thank God summer is over!

Ik vind de Völkl toch anders ook een toegankelijke ski eerlijk gezegd.

Is denk ik heel erg afhankelijk van de perceptie.

Als ik zo alle reacties lees zou ik juist denken dat de G9 teveel een ski is die ook diegenen die minder uit de voeten kunnen zal bevallen. Of je dat nu prettig gaat vinden betwijfel ik als het je enige ski is.

Voor mij is de Völkl GS de ski voor de rustige dagen/minder goede piste omstandigheden. De GS Master voor de meeste dagen en een WC SL voor zeer actieve dagen.

Vanuit die gedachte zou ik als leraar met slechts 1 paar echt niet iets willen wat nog minder stijf is. Dat is wel fijn tijdens de lessen, maar als je zelf door het gebied heen wil vliegen ga je dan denk ik wel feedback en uitdaging missen.

Wellicht ook even kijken naar het bouwjaar. De Volkl racetigers zijn per 2023 veranderd. De nieuwe zijn wat minder vergevingsgezind dan de oude.

En mssn niet teveel naar mij luisteren, ik was zelf voor een Nordica of Rossignol gegaan in deze categorie😁

Ik heb ze beide geskied in de versie van 2023. Ik denk dat het instapniveau en het plafond vrijwel gelijk zijn. Ik denk echter dat de Atomic iets veelzijdiger is qua sneeuwcondities waarin ze ‘relatief makkelijk’ te handelen zijn. De Völkl is net iets minder handelbaar dan. Voor vorige versies was dit verschil minder groot. Maar de Racetiger is vorig jaar vernieuwd en de verschillen zijn nu iets anders dan in de jaren daarvoor.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ik zou gaan voor de ski waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

Op youtube zijn al de ski reviews te zien van NSKIV / wintersport.nl.

Deze zullen waarschijnlijk komende dagen ook op de website belanden.

AMONIVES op 24 okt 2023 19:43

Deze bedoel je? https://www.wintersport.nl/materiaal/skis

Plaats een reactie