Goedkoop skigebied met nederlandse leraren in de voorjaarsvakantie

Hoi mede ski fanaten,

Voor de voorjaarsvakanties ben ik op zoek naar een leuk klein (+/- 100 km) en betaalbaar skie gebied waar ze ook Nederlandse skileraren hebben tijdens de les voor onze kinderen van 6 en 11 jaar. Kwa land maakt het mij niet zo veel uit maar Oostenrijk vinden wij wel het leukst maar is ook duur. Hoe zit het bijvoorbeeld in Frankrijk en Italië zijn daar nu ook al meer Nederlandstalige leraren? wie heeft er ervaring en een leuke tip

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

Edwin van Riel

Kijk eens naar de Hörnerdorfer. Betaalbaar, met ook wat Oostenrijkse sfeer. Kleinere gebieden, maar 100km valt al in de middelgrote categorie en is navenant geprijsd.

In Oostenrijk goede ervaringen met Fugen en Sankt Jakob in Haus. Nederlandse leraren en betaalbaar. Alleen qua ski km’s een stuk kleiner dan 100km, waarbij je wel uitwijk hebt naar respectievelijk Hochfugen en Fieberbrunn als de kinderen aan het lessen zijn.

Kijk eens hier: https://www.checkyeti.com/nl/winter/oostenrijk/ski-amade-sal…
Daar zijn veel nederlandstalige skileraren aanwezig.

*bericht bewerkt door Rosty op 02 nov 2023 11:32

Je zou ook Kleinwalsertal kunnen checken, ook niet duur vond ik en NLse leraren.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Via sneeuwfun (toeroperator) kan je acco (incl.skipas) huren in Prapoutel, met daarbij een nederlandse skileraar. Leuk nog onbekend skigebied in Frankrijk. 120 km aan skipistes.

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Headmonster op 02 nov 2023 12:25

Tsja, laten we niet weer de leraren qua niveau tegen elkaar gaan afzetten ;) , maar ik heb een voorkeur voor het Franse systeem, ook toen mijn dochter daar echt helemaal niets van verstond kwam ze altijd lachend beneden.

Edwin van Riel

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Headmonster op 02 nov 2023 12:25

Hoe kom je erbij dat Italië een goedkoop land is?
Dat heb ik nog niet echt gemerkt. 😏

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Headmonster op 02 nov 2023 12:25

Hoe kom je erbij dat Italië een goedkoop land is?
Dat heb ik nog niet echt gemerkt. 😏

Noblesse op 02 nov 2023 13:14

Ik heb daar goedkopere skipassen gevonden dan in Oostenrijk vandaar, heb nog niet accomodatie en skiles vergeleken maar dacht dat dat ook iets goedkoper was.

houd bij skipassen in de gaten dat Oostenrijk (en ook CH) voor kinderen erg lage tarieven hanteert of soms zelfs gratis. in Frankrijk is dat verschil meestal (veel) kleiner.

Edwin van Riel

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Headmonster op 02 nov 2023 12:25

Tja het Franse opleidingsniveau is vele malen hoger en daardoor ligt het voor veel Nederlanders buiten hun bereik om de benodigde diploma’s te halen om in Frankrijk les te geven.

Born to Ride

Via sneeuwfun (toeroperator) kan je acco (incl.skipas) huren in Prapoutel, met daarbij een nederlandse skileraar. Leuk nog onbekend skigebied in Frankrijk. 120 km aan skipistes.

deborah op 02 nov 2023 12:30

Hier heb ik ook positieve verhalen over gehoord, zelf geen ervaring mee. Prijs wel heel aantrekkelijk om qua skiles.

*bericht bewerkt door Noordeling op 02 nov 2023 17:33

Je wensen lijken nogal onverenigbaar. Ik heb al naar heel veel skigebieden gekeken mét NLse lessen voor mn kids, maar dit is vrij onvindbaar. Maar ik zou inderdaad Kleinwalsertal overwegen. Skipas voor kids is echt 1 van de goedkoopste. Skilessen zijn verder nooit betaalbaar. Wel wat keuze in bijv. Riezlern waar n school lange halve dagen doet. En dus goedkoper. Anders moet je kijken naar n kleine plaats vlak naast een groot gebied zoals Klosterle of Schlick2000. Maar besef dat verder rijden ook gewoon weer n paar tientjes benzine extra kost. Voor KWT heb je bijv. geen vignet nodig! 1 van dichtstbijzijnde gebieden ook. Maar ja, accommodatie bij de piste is nu wel loei duur. Suc6!

Als je naar een gebied in frankrijk gaat waar veel nederlanders komen zoals het Grand Massif, brabbelen de Franse skileraren meestal wel wat Nederlands hoor. Genoeg voor je kinderen en het blijft toch learning bij doing. Het is niet dat je de verzamelde werken van Proust in het Nederlands met ze wil bespreken toch?

*bericht bewerkt door yoguido op 02 nov 2023 20:03

Ik zou ook zeggen Prapoutel via de reisorganisatie Sneeuwfun. Gegarandeerd Nederlandse skiles en een betaalbare pakketreis. En goed aan te rijden.
Ook heel betaalbaar zijn Aussois en La Norma. Wel een stuk verder rijden. De Franse skileraren spreken daar bijna allemaal een woordje Nederlands. Maar ook gewoon goed Engels (dat lijkt me ook prima voor je 11-jarige). In zowel Aussois als La Norma komen veel Nederlanders waardoor er ook altijd wel Nederlandse kinderen in de les zitten.

In Nauders zijn veel Nederlandse skileraren.

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Headmonster op 02 nov 2023 12:25

Hoe kom je erbij dat Italië een goedkoop land is?
Dat heb ik nog niet echt gemerkt. 😏

Noblesse op 02 nov 2023 13:14

Ik heb daar goedkopere skipassen gevonden dan in Oostenrijk vandaar, heb nog niet accomodatie en skiles vergeleken maar dacht dat dat ook iets goedkoper was.

Headmonster op 02 nov 2023 14:57

Ik ga altijd naar de Dolomieten. Daar zijn de skipassen niet echt goedkoop.
Maar er zijn natuurlijk nog meer skigebieden in Italië en misschien liggen de prijzen daar wat minder hoog.

Kans op nl leraar in Frankrijk is klein, in Italie nihil. Heeft met name te maken met het opleidingssysteem van de skileraren. Het is eigenlijk niet mogelijk voor jonge Nederlandse leraren daar binnen afzienbare tijd aan de bak te kunnen. In Oostenrijk zijn de opleidingseisen minder en er is dus sneller aan te voldoen.

evr66 op 02 nov 2023 09:55

Jeetje dat is dus nog steeds zo, ik dacht dat dit nu wel veranderd zou zijn. Wel jammer want dit zijn wel de goedkopere landen.

Headmonster op 02 nov 2023 12:25

Hoe kom je erbij dat Italië een goedkoop land is?
Dat heb ik nog niet echt gemerkt. 😏

Noblesse op 02 nov 2023 13:14

Ik heb daar goedkopere skipassen gevonden dan in Oostenrijk vandaar, heb nog niet accomodatie en skiles vergeleken maar dacht dat dat ook iets goedkoper was.

Headmonster op 02 nov 2023 14:57

Ik ga altijd naar de Dolomieten. Daar zijn de skipassen niet echt goedkoop.
Maar er zijn natuurlijk nog meer skigebieden in Italië en misschien liggen de prijzen daar wat minder hoog.

Noblesse op 02 nov 2023 21:57

Bardoneccia is bijvoorbeeld een heel schappelijk geprijst skigebied in Italie.

Born to Ride

Ik zou de eis voor nederlandse skileraren los laten.

Mijn ervaring met skileraren in oostenrijk is dat ze zich prima redden met alle kids. En de kids ook wel andersom (na de koudwatervrees).

Totales Vollidiot

Zeker met een kind van 11 lekker loslaten.

Mijn dochter is 8 - vorig jaar 7 toen ze in zowel
frankrijk als oostenrijk omwille van niveau geen Nederlandstalige leraar had. Ze kijkt nog elke dag met heel veel plezier terug op de lessen en eiste nog net niet weer skiles in Frankrijk 😂 en met 6 op haar allereerste skireis ook een Oostenrijkse lerares. Ze wil nog steeds terug naar Kleinwalsertal om eens met juf Emma te skieen!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 03 nov 2023 08:26

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik zou de eis voor nederlandse skileraren los laten.

Mijn ervaring met skileraren in oostenrijk is dat ze zich prima redden met alle kids. En de kids ook wel andersom (na de koudwatervrees).

Kdtl op 03 nov 2023 06:57

Onze dochter (8jr) doet het al een aantal jaar zonder nederlandse skileraar, meestal omdat ze er inderdaad simpelweg niet zijn. Ze kan alleen nederlands, maar komt prima mee, soms ook omdat er een ander kindje bij zit dat wel beide talen kan. Zelf zegt ze dan: ‘ik kijk gewoon naar wat de leraar doet’. Ze moet wel soms even wennen maar uiteindelijk heeft ze het altijd erg naar haar zin

Verder wat de rest zegt, in frankrijk vind je ze niet, in oostenrijk heb je wel eens mazzel.

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 03 nov 2023 08:30

Het is al 100x herhaald.

Geen Nederlands sprekende leraar is echt geen probleem.

Mijn eigen kinderen hebben nog nooit een Nederlands sprekende leraar gehad. Ze hebben daar nooit een probleem van gemaakt en wisten altijd te communiceren. Vergeet niet dat Nederlandse kinderen bovengemiddeld goede kennis hebben van het Engels, ook al op die leeftijd.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Afgelopen oud en nieuw in La Norna geweest. Mijn twee jongens (9 en 12) hadden samen met een kennis (10) privéles van Christof, een echte Fransman (inclusief alpinopet en sigaret) die geen woord over de grens sprak… Christof vond het in eerste instantie allemaal erg lastig en wilde eigenlijk dat een collega het over zou nemen, maar onze kinderen wilden na de eerste dag alleen Christof. Uiteindelijk hebben zowel onze kinderen als Christof een erg leuke week gehad. Het was met name heel veel voordoen en af en toe met google translate werken… ging eigenlijk prima. De jongens hebben nog nooit zoveel geleerd als afgelopen jaar… (en dat geldt denk ik ook voor Christof)…

Wat ik wil zeggen: Nederlands sprekende leraren kan een voordeel zijn, maar uiteindelijk gaat het om kennis, kunde, didactische vaardigheden en zelfs persoonlijkheid… Als mijn kinderen zouden mogen kiezen, zouden ze zonder aarzelen weer voor Christof kiezen…

*bericht bewerkt door Demtsjenko op 03 nov 2023 09:22

Ik zweer bij Gitschberg Jochtal. Klein skigebied in Italie, net over de grens bij de Brennerpas. Naast de pistes eten is heel betaalbaar en je kind van 6 krijgt een gratis skipas, als je als volwassene ook een skipas neemt. Nederlands sprekende leraren zijn er helaas niet te vinden.

Afgelopen oud en nieuw in La Norna geweest. Mijn twee jongens (9 en 12) hadden samen met een kennis (10) privéles van Christof, een echte Fransman (inclusief alpinopet en sigaret) die geen woord over de grens sprak… Christof vond het in eerste instantie allemaal erg lastig en wilde eigenlijk dat een collega het over zou nemen, maar onze kinderen wilden na de eerste dag alleen Christof. Uiteindelijk hebben zowel onze kinderen als Christof een erg leuke week gehad. Het was met name heel veel voordoen en af en toe met google translate werken… ging eigenlijk prima. De jongens hebben nog nooit zoveel geleerd als afgelopen jaar… (en dat geldt denk ik ook voor Christof)…

Wat ik wil zeggen: Nederlands sprekende leraren kan een voordeel zijn, maar uiteindelijk gaat het om kennis, kunde, didactische vaardigheden en zelfs persoonlijkheid… Als mijn kinderen zouden mogen kiezen, zouden ze zonder aarzelen weer voor Christof kiezen…

Demtsjenko op 03 nov 2023 09:20

Helemaal eens. Ik zou ook veel liever Christof hebben dan een Nederlandse skileraar die net de Anwärtercursus gekocht heeft en amper kan skiën, laat staan lesgeven. Ok, ik chargeer een beetje, maar het punt is duidelijk ;)

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Via sneeuwfun (toeroperator) kan je acco (incl.skipas) huren in Prapoutel, met daarbij een nederlandse skileraar. Leuk nog onbekend skigebied in Frankrijk. 120 km aan skipistes.

deborah op 02 nov 2023 12:30

Hier heb ik ook positieve verhalen over gehoord, zelf geen ervaring mee. Prijs wel heel aantrekkelijk om qua skiles.

Noordeling op 02 nov 2023 17:32

Dat schijnt idd top te zijn…dat kan je wel boeken

Via sneeuwfun (toeroperator) kan je acco (incl.skipas) huren in Prapoutel, met daarbij een nederlandse skileraar. Leuk nog onbekend skigebied in Frankrijk. 120 km aan skipistes.

deborah op 02 nov 2023 12:30

Hier heb ik ook positieve verhalen over gehoord, zelf geen ervaring mee. Prijs wel heel aantrekkelijk om qua skiles.

Noordeling op 02 nov 2023 17:32

Les 7 Laux heet het skigebied, inderdaad flink skigebied, mooie hellingen met veel variatie, onterecht onbekend pareltje. Wel druk op zondag want half uurtje vanaf Grenoble.

The older I get, the better I was

Zouden er eigenlijk Oostenrijkse skigebieden zijn met 100+ km piste zonder Nederlandse leraren?

Italië is soms goedkoper, maar niet in Dolomiti Superski (zeker niet in de SR gebieden, daarbuiten kan met goed zoeken wel) of bijv Cervinia (gemiddeld genomen fors duurder dan Oostenrijk). Gitschberg is leuk, denk dat je in de vakanties ook wel klassen vol Nederlandse kindjes hebt en daar redden ze zich vast mee.

Als t goedkoop moet is de tip van @Bennie goed.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie