Hulp gevraagd! Gebied voor beginnende snowboarders

Hi allemaal!

We willen graag op wintersport met een aantal beginnende snowboarders. We zijn eigenlijk op zoek naar een gebied (met voorkeur in Frankrijk) met brede pistes zonder grote afgronden of bospaden en liever niet te steil.

Nu zitten we zelf al veel rond te kijken maar komen we er niet echt uit. We zagen eerder al als advies Seiser Alm voorbij komen in Italië maar dat vinden we toch te prijzig worden. We willen graag onder de €900 p.p. blijven.

Hebben jullie misschien tips voor een goed gebied?

Lekker budget en helemaal top voor beginners: Le Grand Domaine (St Francois Longchamp)

Ik sluit me bij het bovenstaande aan. Anders Valloire/Valmeinier. Of Kirchberg.

Hier zal ook wel eea bij zitten: https://www.wintersport.nl/forum/topic/530006

Edwin van Riel

Les Gets. Rest van portes du soleil heb je nog niet nodig dan.

In Alpe d’Huez heb je soms ook mooie deals. Rond het dorp heb je vele mooie brede afdalingen welke ruim voldoende zijn voor de beginner. La Plagne heeft ook veel eenvoudige en brede pistes zonder afgronden. Ook daar heb je mooie deals.

Daarnaast het hierboven genoemde st François longchamps.

Born to Ride

Heb ooit mijn eerste snowboard meters gemaakt in Risoul… wel iets verder/langer rijden, maar vooral brede, makkelijke blauwe boulevards zonder afgronden (steek niet over naar het buurgebied Vars, want op de terugweg heb je een paar honderd meter een pad met afgrond). Je kunt je als beginnende boarder een weekje vermaken in Risoul alleen.
Was toen niet zeer prijzig, maar weet niet hoe het nu is.

Bedankt allemaal!
Ik had inderdaad dat andere topic ook al gezien maar sloot nog niet helemaal bij wat ik zocht.

Ik ga de gebieden van het weekend even goed bekijken.

Misschien kun je ook nog kijken naar Flaine (Grand Massif). Het is in Frankrijk, prima voor beginners, paar brede pistes, niet te gek allemaal, redelijk compact. Via iets van Sunweb wellicht wel wat voor te vinden.

Kom van Flaine vind ik juist onhandig. Om ook wat meer bij de buitenste pistes te komen (wat dan juist de blauwe pistes zijn), moet je stukken lopen. De rest van het gebied best veel paden ook.

Ik denk dat je als beginners niet zoveel verschillende pistes en opties nodig hebt, en dat je je daar goed kunt vermaken, Daarnaast vond ik de rode pistes rondom Veran/Lapiaz liften niet zo moeilijk voor rood (wel afhankelijk van de weersomstandigheden uiteraard).

Het voelde voor mij in elk geval als een fijn compact deelgebied, waar je juist niet zoveel hoeft te lopen en je je prima kan vermaken (in de kom van Flaine zelf). Ook de drukte (of gebrek aan) vond ik in Flaine zelf top (zal wel komen doordat er veel wind was en verbindingen dicht waren ;)). Maar wellicht heb je gelijk, ben er maar een weekje geweest, en ook geen beginner.

Je zal overal wel een topweek kunnen hebben.

*bericht bewerkt door Reynouts op 03 nov 2023 17:36

Ik lees bij St. François Longchamp dat sommige groene / blauwe pistes toch ineens halverwege vrij steil kunnen worden. Klopt dit of hoeven we daar ons niet zo druk om te maken?

Plaats een reactie