Skivakantie met kids 8 jaar

Hallo iedereen, eind januari zouden we 6 dagen voor de eerste keer met kinderen ( 7j en 8j) naar Oostenrijk gaan. Ik ben op zoek naar een skigebied rond de 50km die sneeuwzeker is met een gezellige dorpskern waar alles niet te ver uit mekaar ligt. Heeft iemand hier ervaring mee naar welk gebied we best gaan die betaalbaar is?
Alvast bedankt!

Lofer heeft ook wat je zoekt. Of Schoppernau. Of Neukirchen. Of Grossarl. Of Werfenweng. En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Vorig jaar in Neukirchen am grossvenediger geweest. Daar zijn alle lessen altijd boven en kom je via alle pistes eigenlijk altijd wel op dezelfde plek uit omdat alles zich in een soort kom bovenop de berg bevind. Veel blauwe pistes en daarom ideaal met kind vond ik. In de voorjaarsvakantie zaten de restaurants wel stampvol maar dat zal in januari wel wat minder zijn.

Aantal km zal wel iets hoger liggen dan 50 maar het is een prima compact skigebied vind ik.

🏂

Wij deden kleinwalsertal met ons dochtertje (toen 6). Is relatief dichtbij, niet te moeilijk voor beginners en nederlandstalige skileraren

Wij deden kleinwalsertal met ons dochtertje (toen 6). Is relatief dichtbij, niet te moeilijk voor beginners en nederlandstalige skileraren

LoveToBoard op 03 nov 2023 21:16

In welke deel verblijf je dan het best? Ik vermoed hirschegg?

Wij deden kleinwalsertal met ons dochtertje (toen 6). Is relatief dichtbij, niet te moeilijk voor beginners en nederlandstalige skileraren

LoveToBoard op 03 nov 2023 21:16

In welke deel verblijf je dan het best? Ik vermoed hirschegg?

Jensius op 03 nov 2023 22:07

Hirschegg is lekker centraal! Wij zaten in Mittelberg (Aparthotel) en vanaf daar rijdt er een busje / treintje voor de kids.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Kijk eens naar Nauders.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Kijk eens naar Nauders.

Snowball op 04 nov 2023 12:32

Lijkt me idd een leuk skigebied. Review zijn ook top! Nu nog een accomodatie vinden…

Nauders is prima, enige nadeel is dat de gondel een kilometertje buiten het dorp begint.

Alles dicht bij elkaar, gezellig en relatief betaalbaar: St Johann in Tirol.

Iets minder gezellig, wel heel praktisch en goed bereikbaar: See.

Kijk eens naar Nauders.

Snowball op 04 nov 2023 12:32

Lijkt me idd een leuk skigebied. Review zijn ook top! Nu nog een accomodatie vinden…

Jensius op 04 nov 2023 13:00

Eind januarie lijkt mij dat geen probleem.
Schrijf anders de plaatselijke vvv aan met je wensen dan kunnen ze je een aanbod doen.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Iemand naar de wildkogel Arena al geweest met verblijf in het wildkogel resort Bramberg?

Heb er niet verbleven, wel gewerkt. Mooi en upmarket resort dicht bij de smaragdbaan. Allemaal nieuwe en ruime appartementen, goed voorzien ook. Parkeren in de kelder en een zwembad/wellness voor algemeen gebruik.
Dat moois komt wel met een prijskaartje. Nadeel van Bramberg is dat het centrum wat langgerekt is. Het is een behoorlijke tippel naar de supermarkt, en veel buiten het resort om zit er niet in de directe omgeving. Niet erg, want ze hebben eigen restaurants, bar/après-ski en broodjesservice. Maar aan dat moois hangt dus een prijskaartje.

Galtür (Paznauntal) is jarenlang enorm populair geweest onder gezinnen met (jonge) kinderen. Een gezinsskipas was altijd aantrekkelijk geprijsd. Skihuur was ook zeer betaalbaar.
Ik schrijf in (voltooid) verleden tijd, omdat ik niet weet hoe het daar de laatste jaren is. Ik weet dus wel dat het tot ongeveer 2008 enorm populair is geweest; elke ochtend weer vele skiklasjes met jonge kinderen en dus ook veel skileraren.

Moet gezegd dat wij altijd in Wirl verbleven (waar zich te liften bevinden) en zodoende vanuit het appartement zo naar de liften konden lopen. Zit je in Galtür, dan moet je dus met bus of eigen auto eerst naar Wirl.

Gaandeweg werd Galtür voor ons te klein (40 km. piste) en gingen we meestal twee dagen naar Ischgl met de bus (vanuit Wirl dus).
Daarna nog twee keer in Valzür verbleven, vanwaar een bus naar Ischgl reed.

Inmiddels gaan we alweer een aantal jaren naar de Franse Alpen.

Als je Wildkogel overweegt zou ik wel voor Bramberg gaan als de kids voor het eerst gaan skieen. Afdalingen vanuit Neukirchen zijn pittig blauw (tegen het rode aan) en de lift bij de oefenweide gaat direct na de skilessen dicht (ervaring van twee jaar geleden). Er is dan eigenlijk geen mogelijkheid om na de les nog vrij te skieen. Vanuit Bramberg kom je op de blauwe 5 uit, dit een prachtige brede piste, perfect voor beginners.

Is Galtür niet redelijk moeilijk voor de kids hun eerste skireis? Er zijn denk niet zo veel blauwe pistes aanwezig?

Is Galtür niet redelijk moeilijk voor de kids hun eerste skireis? Er zijn denk niet zo veel blauwe pistes aanwezig?

Jensius op 07 nov 2023 13:30

wij zijn met onze kinderen altijd bij Zell am Ziller geweest. Prima lokatie en voor ouders eventueel de doorsteek mogelijk naar Gerlos en verder. Mooi centraal op de berg afleveren en weer ophalen, voor ons ideaal!

Ook hier heb je weinig blauw, maar de skiklasjes weten prima hun weg te vinden hierin en zodoende nooit lastig geweest voor de kinderen. Zell is wellicht een mooie plek maar staar je niet blind op veel of weinig blauw. Ik heb liever minder blauw waardoor er minder andere mensen komen die heel graag blauw willen skien… Galtur kan dan ook nog een optie zijn of elk andere skigebied met minder blauw…

See of Kappl, altijd Ischgl achter de hand qua sneeuwzekerheid.
Gargellen ook sneeuwzeker
Inderdaad hierboven ook al het eea benoemd.
Succes met de keuze.

Het is geboekt. Wildkogelresort am Bramberg. Bedankt allemaal voor de goede tips!

Je hebt dus inmiddels geboekt, maar nog even terugkomend op Galtür.
Het klopt wel dat er voor beginners niet zoveel gemakkelijke afdalingen zijn. Maar goed, onze kinderen waren destijds nét 4 en nét 5 toen ze hun eerste lessen kregen en hebben daar prima leren skiën.

Plaats een reactie