Gezocht ski's voor beginner met gripwalk bindingen.

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een setje 2e hands ski’s met gripwalk bindingen voor mijn vrouw.
Ze is een echte beginner en 1.72 lang.

Als iemand iets heeft liggen voor een mooie prijs hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danny

Misschien heeft @mw83 wel een setje waar ze vanaf wil binnenkort 😉

Edwin van Riel

Wat is je budget?

En hoe erg beginner? Nog nooit les gehad en wiebelen op vlakke stukken of pizzapuntjes op een oefenpiste?

Beginner als in 1x op ski’s gestaan zou ik nog even huren. Dan zijn korte ski’s (-20cm) echt wel fijn.

Maar zodra je een beetje parallel gaat wou ik ze al snel iets langer en zou een kort paar in aanschaf echt zonde geweest zijn.

Ze heeft 1 week les gehad in Oostenrijk en daarna zijn we nog een week in Frankrijk geweest. Maar ze skied nog vrij veel in de pizzapunt en skied erg breed over de piste.

Ze skied wel met mij en de Kids mee van een blauwe piste maar wij staan na een stuk afdalen even te wachten op haar.

Budget is daarom ook maximaal ergens tussen de 75 en 150 euro.

*bericht bewerkt door danny.mara op 04 nov 2023 13:00

Hoe vaak denk je de komende jaren te gaan skiën en/of gaat ze in Nederland nog les nemen?
Als je maar 1 week per jaar gaat, dan zou ik gewoon huren. Dan betaal je voor een weel ook dat bedrag, maar heb je waarschijnlijk wel beter materiaal en kun je ook nog eens wisselen als het toch niet bevalt. Als je veel vaker gaat, zou ik iets meer investeren in een ski waar ze wat langer plezier van kan hebben.
Heeft ze wel al eigen schoenen?

Ik zou ook eerder bij materiaal wat hier wordt aangeboden. Maar er zijn natuurlijk ook sites als topnsport, freeglisse etc waar genoeg te vinden is.
Bijv. bij Freeglisse de Head Easy Joy kwaliteit A in 156 of 163 cm voor € 69,00 of bij Topnsport de Head Pure Joy 158cm voor € 130,00
Daarbij moet je duidelijke gebruikssporen in met name de topsheet voor lief nemen.

Ze heeft wel eigen schoenen inderdaad.
Het huren of kopen rekensommetje heb ik al heel vaak gemaakt. Het doel is om 2x per jaar te gaan, maar we gaan in ieder geval 1x per jaar.
Wij vinden het juist makkelijk om ons eigen spul te hebben en niet in de drukste week van het jaar materialen te gaan huren, vandaar.

Misschien heeft @mw83 wel een setje waar ze vanaf wil binnenkort 😉

evr66 op 04 nov 2023 12:20

Ik heb de Fischer Koa 80, lengte 161.
Zoek zelf wat nieuws, echter nog niets gevonden.

Geloof niet dat dat echt een ski voor beginners is of wel?

https://www.skicentrumheemskerk.nl/nl/elan-w-studio-wildcat-…

Geen aandelen, wel heeeele fijne ski 😇
Kan ze jaren mee vooruit.
158 is prima voor haar.

Skiën is een dure hobby.
Ik snap dat je zegt koop een nieuwe maar dat is gewoon voor ons niet betaalbaar met een heel gezin. Een paar setjes goede 2ehands skis is daarom voor ons een uitkomst, 2 a 3 jaar met een 2e hands set en dan weer andere is goedkoper dan huren.
Als je ski’s van 400 euro koopt dan is huren weer goedkoper afhankelijk van waar je gaat skiën en als je maar 1x gaat. Maar als ik dus 2e hands een mooie set kan vinden is het juist weer goedkoper dan huren.

Dus mijn vraag blijft eigenlijk nog steeds, als er iemand is die van zijn eerste set ski’s af wil waar hij of zij is uit gegroeid dan hoor ik het graag.

Ik zit op fb ook op een groepwintersport marktplaats.
Misschien ook iets leuks om te bekijken

Ik heb geen Facebook 😁
Zal m’n vrouw even vragen, heb je een link ofzo?

Skiën is een dure hobby.
Ik snap dat je zegt koop een nieuwe maar dat is gewoon voor ons niet betaalbaar met een heel gezin. Een paar setjes goede 2ehands skis is daarom voor ons een uitkomst, 2 a 3 jaar met een 2e hands set en dan weer andere is goedkoper dan huren.
Als je ski’s van 400 euro koopt dan is huren weer goedkoper afhankelijk van waar je gaat skiën en als je maar 1x gaat. Maar als ik dus 2e hands een mooie set kan vinden is het juist weer goedkoper dan huren.

Dus mijn vraag blijft eigenlijk nog steeds, als er iemand is die van zijn eerste set ski’s af wil waar hij of zij is uit gegroeid dan hoor ik het graag.

danny.mara op 04 nov 2023 16:39

Begrijp ik helemaal.

Je zou nog naar mountainlab kunnen kijken, daar verkopen ze ex-huurskies voor gereduceerd tarief. https://www.mountainlab.nl/

Wie weet zit daar wat tussen.
Je zou ook decathlon nog kunnen bekijken

En anders mp of facebook idd

Zag wel een rossignol attraxion staan bij decathlon.
Die zijn niet zo duur.

Wij hebben deze week voor onze kinderen tweedehands ski’s en schoenen gekocht bij Oldskool trading in Amersfoort. Goed geholpen daar. Ze hebben ook veel voor volwassenen staan en de eigenaar kan je goed adviseren, meeste tweedehands en ook nieuw maar overjarig. Misschien is dat wat voor jullie?

Wij hebben deze week voor onze kinderen tweedehands ski’s en schoenen gekocht bij Oldskool trading in Amersfoort. Goed geholpen daar. Ze hebben ook veel voor volwassenen staan en de eigenaar kan je goed adviseren, meeste tweedehands en ook nieuw maar overjarig. Misschien is dat wat voor jullie?

Teddie op 04 nov 2023 18:05

Deze tip wilde ik ook geven, goed advies en best veel keuze. Prima prijzen.

Bedankt voor de tip.
Gaan we een keer kijken.

Wat ook nog een optie is, is om de gripwalk zooltjes even van de schoenen af te schroeven en de gewone zooltjes, die je als het goed is ook hebt gekregen erop te schroeven. Dan kun je nu een paar goedkope gebruikte ski’s met standaard Alpine binding kopen en als ze een paar jaar verder is de andere zooltjes er weer op en nieuwe skis kopen die dan bij haar hogere niveau passen.

Overigens Danny, ik snap je overweging over kosten, ik heb ook een gezin en ook eigen materiaal. Koop ook vrij veel gebruikt. En dat kan met goed onderhoud vaak nog jaren vooruit. Nu pas weer een setje mooie Rossignols van een definitief geblesseerde vriend gekregen. Daar kan een van de dochters dadelijk op skiën.

Overweeg ook om zelf te prepareren, waxen en slijpen. Wax- en slijpset heb je in 1 jaar terugverdiend en het gebeurt dan nog beter ook en het is leuker! Voorpret!

*bericht bewerkt door Robert7 op 04 nov 2023 21:32

De skischuur in Ermelo verkoopt materiaal wat ze 1 jaar in de verhuur hebben gehad. Wellicht zit daar wat voor je tussen?

Bedankt voor alle tips.
Ik ga ook nog een keer bij de decathlon kijken naar die rossignol skis. Die zijn ook wel aardig geprijsd.

Welke regio zit je? In Nieuwegein zou je nog bij skishop nieuwegein kunnen kijken, hebben ook veel tweedehands. En volgens mij zitten er nog 1 of 2 winkels met tweedehands in Nieuwegein.

Als ik het zo lees zou een Joy ski goed kunnen passen - ik heb zelf mijn niveau vanaf wat ik zo lees als jouw vrouw opgekrikt tot nu lekker parallel en carven op een set Head Absolut Joy. :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie