Onduidelijkheid travilski accomodatie

Vrienden van ons via travelski de vraag gesteld over bedlinnen omdat de optie niet word aangeboden bij de reservering en het niet zichtbaar was bij de boeking…
Antwoord via Travelski van de accomodatie zelf was dat de bedlinnen niet inclusief waren maar dat je wegwerp??? Beddengoed kon krijgen?..
Ik ga er vanuit dat mensen hier ook wel eens via travelski hebben geboekt voor een appartement.

Hoe lossen jullie dit op en wat is eigenlijk gebruikelijk?
Zelf mee nemen of moet je daar ter plekke ook gewoon beddengoed kunnen lenen tegen kosten?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 13 nov 2023 11:21

Een lakenzak, daar dan hun dekens over. En mijn T-shirt v/d busreis als kopkussen.
Pfff maar je hebt toch antwoord gekregen.

Travelski huurt zeer waarschijnlijk van derden en moet dus meegaan in het aanbod van de verhuurder. Wij hebben een aantal jaren geleden ook wegwerp beddengoed gekregen. Zat bij de prijs in. Gelukkig had ik zelf beddengoed meegenomen. Er was daar ook geen gewoon beddengoed te huur.

Ik heb in maart ook dat wegwerp beddengoed via Travelski gehad wat ook bij de prijs in zat. Zou de volgende keer ook zelf beddengoed meenemen

Ook weleens gehad. Is een soort papier. Moet je niet al teveel smetvrees bij hebben (tis nogal dun) en ook niet te wild mee doen. Slaapt verder prima.

Echt bi-zar…je betaald 2200 euro voor een week en bedlinnen is niet inclusief!
Lang leve hoogseizoen met belachelijk hoge prijzen voor de helft minder comfort en dubbele drukte op de piste…
Achja iets met zelf voor een kind gekozen, dus dit had ik van tevoren kunnen weten (zo erg had ik het ook niet verwacht…).

Maargoed wat ik er dus uit begrijp is dat op het matras na en het dekbed met kussens moet je dan zelf een hoeslaken en dekbedovertrek mee nemen?
Als dat het geval is nemen we het zelf mee en zorgt het enigszins voor een minimale extra bagage issue…

*bericht bewerkt door Freerider op 08 nov 2023 06:26

Ik vermoed dat het knelpunt het personeel is. Ieder toeristisch dorp heeft wel een aanbod voor verhuur van bed- en badlinnen. Maar ieder dorp heeft ook in het hoogseizoen personeelstekort.
Travelski is gewoon een doorgeefluik, ze hebben geen eigen accomodaties en ze leven van de kortingen die ze kunnen bedingen bij de lokale verhuurders. Als er van iets weinig beschikbaar is geven die lokale aanbieders dat eerst aan de mensen die direct bij hen gehuurd hebben, waar ze dus hun eigen reputatie aan verbinden en waar ze meer aan verdienen. Dan kan het idd zijn dat die doorverhuurorganisaties uit de boot vallen.

Dit is toch gewoon typisch Frans / Franse slag!
Mega appartementencomplexen waarbij er überhaupt voor bed- en badlinnen betaald of iets geregeld moet worden. Ben 15+ keren in dit soort complexen geweest en op een gegeven moment nam ik maar zelf een kussen en slaapzak mee.
In Oostenrijk/Italië nooit een issue in een appartement. 1 omdat de megacomplexen er niet zijn en 2 omdat dit gewoon altijd inclusief (en al opgemaakt) is.
Alsof het een soort verdienmodel is voor de Fransen. Of gewoon activiteiten (en dus kosten) scheelt qua “schoonmaak”. Op zich wel begrijpelijk vanuit financieel oogpunt. Qua service natuurlijk niet.

Dit is toch gewoon typisch Frans / Franse slag!
Mega appartementencomplexen waarbij er überhaupt voor bed- en badlinnen betaald of iets geregeld moet worden. Ben 15+ keren in dit soort complexen geweest en op een gegeven moment nam ik maar zelf een kussen en slaapzak mee.
In Oostenrijk/Italië nooit een issue in een appartement. 1 omdat de megacomplexen er niet zijn en 2 omdat dit gewoon altijd inclusief (en al opgemaakt) is.
Alsof het een soort verdienmodel is voor de Fransen. Of gewoon activiteiten (en dus kosten) scheelt qua “schoonmaak”. Op zich wel begrijpelijk vanuit financieel oogpunt. Qua service natuurlijk niet.

Geraertshoven op 09 nov 2023 11:22

Das wel heel erg Frankrijk-bashing. Je kunt het ook andersom zien en zeggen dat de Fransen hun klanten in ieder geval de keuze geven om te betalen voor bedlinnen of het zelf mee te nemen en wat geld te besparen.

Uiteindelijk kost het aanbieden/hebben/wassen/managen van bedlinnen gewoon geld voor de verhuurder, of dat nu in Oostenrijk is of in Frankrijk, en rechtstreeks of onrechtstreeks betaal je er als klant gewoon voor.

Stamt echt uit de Franse filosofie om skiën voor alle lagen van de bevolking betaalbaar te maken. Eigen beddengoed meenemen en bedden opmaken, zelf schoonmaken, heel veel mensen hebben daar absoluut geen problemen mee, als daarmee de kosten weer wat gedrukt kunnen worden.

Als ik dat zo allemaal lees, personeelsgebrek, hygiënekosten, enz zou ik mijn appartementje toch eerst eens checken op bedwantsen… 😯😱

Bla, bla, bla.

Interessante benadering Paolie, zo had ik het nog niet bekeken.

Die wegwerp dingen zijn nieuw voor me, maar heb zeker ook in Oostenrijk wel moeten betalen voor lakens/ handdoeken. Is niet iets exclusief voor Frankrijk.

Stamt echt uit de Franse filosofie om skiën voor alle lagen van de bevolking betaalbaar te maken. Eigen beddengoed meenemen en bedden opmaken, zelf schoonmaken, heel veel mensen hebben daar absoluut geen problemen mee, als daarmee de kosten weer wat gedrukt kunnen worden.

paolie op 09 nov 2023 17:47

Zo heb ik het eigenlijk ook ervaren, heb daar door voor een heel mooi prijsje een week in Serre Chevallier gezeten

Wij hebben dit jaar bij travelski van de verhuurder ter plekke ene tas vol beddengoed meegehad. Volgens mij ook gewoon normale lakens, maar niet gebruikt. Hadden onze eigen lakens mee, die liggen toch het lekkerst. Viel wel tegen dat er geen dekbedden waren maar alleen ouderwetse dekens… ik vrees dat dit jaar de dekbedden maar mee gaan.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik vind het wel positief dat je de keuze hebt tussen zelf beddengoed meebrengen of huren. Iedereen heeft zijn voorkeur, net zoals sommige mensen graag skis huren en anderen liever hun eigen materiaal gebruiken. Normaal wordt het ook duidelijk gecommuniceerd en kan je idd via de verhuurder beddengoed huren.
Over het wegwerp beddengoed lijkt er wat verwarring te bestaan. Dat is echt niet bedoeld om er de hele week in te slapen. Het ligt er voor de eerste nacht van die verstrooide familie die aankomt in het appartement en tot de conclusie komen dat de tas met beddengoed thuis in de hal is blijven staan. Omwille van hygiene verwacht iedereen van die verstrooide familie dat ze de volgende ochtend op zoek gaan naar een oplossing.

Plaats een reactie