Skigebied Allgau gezocht

Goedemiddag iedereen,

Ik ga in de eerste week van december met het gezin naar Centerparcs Allgau. Het leek ons leuk om een dagje skiën mee te pikken als dat mogelijk is. Welke skigebieden zijn er in de eerste week open van december die een beetje in de buurt liggen? Het hoeft geen heel groot of uitdagend gebied te zijn. Alvast bedankt voor de reacties!

*bericht bewerkt door drangasta op 09 nov 2023 12:34

Ohja ik had al gekeken naar:

Zugspitze: ik denk dat het hoog liggend gedeelte dan open is!?

Kleinwassertal: ik vind het niet helemaal duidelijk of dit in de eerste week van december al open is omdat het een verzameling is van verschillende skigebieden.

*bericht bewerkt door drangasta op 09 nov 2023 12:34

Dit lijkt me iets om aan te rijden: https://www.wintersport.nl/skigebieden/oberstaufen

En ongeveer heel europa heeft die week vrij, ik denk niet dat er dan gebieden zijn die dicht willen blijven.

Dit lijkt me iets om aan te rijden: https://www.wintersport.nl/skigebieden/oberstaufen

En ongeveer heel europa heeft die week vrij, ik denk niet dat er dan gebieden zijn die dicht willen blijven.

SuzannaE op 09 nov 2023 12:32

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt het moet december zijn.

In de Allgäu zijn de gebieden van Bolsterlang en Balderschwang een aanrader als je het mij vraagt. Vooral Bolsterlang is nog wel redelijk alpenvoorland en daardoor niet heel sneeuwzeker in december. Balderschwang is een echt ‘Schneeloch’. Daar valt bovengemiddeld veel neerslag voor die regio. Maar ik weet niet of zij al open gaan voor kerst, zal erg afhankelijk zijn van het weer. Grasgehren ligt een stuk hoger (dalstation +/- 1400m) en dat gebied is ook een sneeuwvanger. De liften openen daar snel bij goede omstandigheden. Het is wel een mini gebiedje, maar toch erg leuk voor een dag. En anders is Oberstdorf/Kleinwalsertal wellicht een optie, daar heb je meer mogelijkheden. De Nebelhorn zal vanwege de hoogte vast wel openen begin december.

https://nl.bergfex.com/deutschland/saisonstart/ Hier vind je wat er open gaat en wat de verwachte opening is. Reken erop dat de kleine gebieden alleen in de weekenden open zijn totdat de vakantie begint. Voor details de websites van de liftbedrijven bezoeken.
Oberstdorf/Kleinwalsertal openen pas het tweede weekend van december.

*bericht bewerkt door Bennie op 09 nov 2023 14:09

Ik ben lid van de “skien in de Allgau” fanclub, maar begin december is de kans klein dat er veel open is.
De gebieden liggen wat lager dus je moet geluk hebben met de sneeuw op dat moment en de vooruitzichten moeten ook positief zijn, anders kan het economisch niet uit om alles in gereedheid te brengen en te openen. Daarnaast is er nog de uitdaging met personeel, wat vaak vanaf de kerstvakantie pas beschikbaar is vanwege school/studie of een 2e baan(tje) elders.
Als alles goed valt maak je de grootste kans in het weekend en in de al genoemde gebiedjes Balderschwang/Grasgehren en bij de Nebelhorn.

In ieder geval veel plezier, het is een mooie, sportieve omgeving. Oberstaufen en Immenstadt zijn leuke dorpjes/stadjes. In Oberstaufen en Sonthofen zitten Sportmarkten met prijsvriendelijke wintersportkleding en 2 fraaie subtropische zwemparadijzen. In Kempten zit ook een klimhal en een groot zwembad.

Fun Lovin' Skier

Oberjoch / Bad Hindelang

Iemand nog Tips? Ik zie veel sneeuw vallen op beelden, maar nog weinig nieuws dat er skigebieden vroeger open gaan.

Mijn eerste keus staat nu op Silvretta Montafon, 1,5 uur rijden vanaf Centerparcs Allgau. Het gebied gaat volgens de website aankomend weekend al open en vanaf 1 december is het officiële seizoen begonnen.

*bericht bewerkt door drangasta op 25 nov 2023 12:14

Kleinwassertal: ik vind het niet helemaal duidelijk of dit in de eerste week van december al open is omdat het een verzameling is van verschillende skigebieden.

drangasta op 09 nov 2023 12:29

Het deelgebied Söllereck gaat eerder open vanwege de goede sneeuwcondities. Vanaf 30/11 zal het open zijn.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 28 nov 2023 09:31

Ski you later!

Bolsterlang opent ook zaterdag 2-12.

Bedankt voor de reacties

Plaats een reactie