Handschoenen

Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport maar ben nog op zoek naar een goed paar warme handschoenen. Ik ben zelf namelijk een koukleum , welke handschoenen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf al zitten kijken naar handschoenen van dope.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Bij bergfreunde verkopen ze het merk Stoic, veel korting nu. Ken het merk van hun shirt en die bevallen prima. Een want is meestal warmer dan een handschoen.

Black Diamond, toerhandschoenen allicht?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Als je snel koude handen hebt zou ik je wanten aanraden, Reusch heeft goede warme wanten tegen een redelijke prijs. Wil je er meer aan uitgeven dan Hestra.

Dienten Die Alte schule

Mijn vriendin heeft van Dakine wanten met losse binnen handschoen. En als ze het echt koud vind doet ze daar nog thermohandschoenen in.

Dat werkt goed want als er iemand is die koude handen en vingers kan hebben is zij het wel en ik hoor haar nooit klagen.

🏂

https://www.decathlon.nl/p/leren-handschoenen-waterdicht-ler…

Ik heb ook snel koude handen (raynaud) en ik heb deze.

Hestra wanten kopen

Wat andere vaak niet waar kunnen maken.
Hestra kopen 100 procent warm ook bij -25 C

Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport maar ben nog op zoek naar een goed paar warme handschoenen. Ik ben zelf namelijk een koukleum , welke handschoenen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf al zitten kijken naar handschoenen van dope.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Kyra op 09 nov 2023 19:45

Niet voor Dope gaan, dat is enkel voor wanneer je er in de optiek van sommigen leuk uit wilt zien.

Koop Hestra wanten. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

*bericht bewerkt door VBas op 09 nov 2023 22:05

Herkenbare zoektocht, mijn snowboardende zoon heeft het syndroom van Raynaud en dat gaf wel wat problemen.
Wanten zijn over het algemeen wel warmer dan handschoenen, maar hij moest iedere keer er één uittrekken om zijn snowboardbinding vast te maken als hij uit een lift stapte. Gevolg: nog koudere handen.
Onze oplossing was van die lobsterhandschoenen. Daarmee kan hij met de handschoen aan toch de binding vastmaken.
Hij heeft een paar van Reusch, gaat al twee jaar prima met zijn handen.

De Hestra Fall Line wanten zijn heel warm! Heb er zelf ook last van en kon nooit een oplossing vinden. Toen dus die hestra’s gekocht. Heb er ook nog dunne liners bij gekocht van merino wol (als onderhandschoen zeg maar) voor echt koude dagen. Deze wanten hebben wel het nadeel dat ze soms weer te warm zijn, dus beter heb je iets voor warmere dagen erbij mocht je dat fijn vinden.

Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport maar ben nog op zoek naar een goed paar warme handschoenen. Ik ben zelf namelijk een koukleum , welke handschoenen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf al zitten kijken naar handschoenen van dope.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Kyra op 09 nov 2023 19:45

Wanneer ga je? En waarheen?
Goede handschoenen zijn zeker belangrijk.
Maar in maart kan t soms nog behoorlijk warm zijn

Je hebt al genoeg te kopen voor je eerste wintersport. Ik zou een setje van de Decathlon halen. Top dingen (en waterdichter dan menig hestra).
Wanten zijn warmer. Lobster modellen net praktischer

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 10 nov 2023 08:36

sowieso zou ik een paar liners (merino…) onder goede handschoenen gaan dragen.
Laagjes zijn echt de oplossing voor veel problemen. Behalve het meezeulen van een boel zooi…

Totales Vollidiot

Zoiets: https://www.bergfreunde.nl/black-diamond-guide-handschoenen/… leer en tot -29 warm?

Ik heb zelf leren lobsters met fleece voering (vast) van Black Diamond en echt nooit koude vingers.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 10 nov 2023 08:36

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport maar ben nog op zoek naar een goed paar warme handschoenen. Ik ben zelf namelijk een koukleum , welke handschoenen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf al zitten kijken naar handschoenen van dope.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Kyra op 09 nov 2023 19:45

Wanneer ga je? En waarheen?
Goede handschoenen zijn zeker belangrijk.
Maar in maart kan t soms nog behoorlijk warm zijn

Je hebt al genoeg te kopen voor je eerste wintersport. Ik zou een setje van de Decathlon halen. Top dingen (en waterdichter dan menig hestra).
Wanten zijn warmer. Lobster modellen net praktischer

kjiratsiekoedel op 10 nov 2023 08:34

Ik ga 1 januari naar feldberg, zuid duitsland

Heb zelf de Black Diamond Guide 3 finger en die zijn echt ontzettend warm. Kan ze van harte aanraden. Misschien dat je voor een eerste wintersport alleen iets minder wil uitgeven. Kies in ieder geval voor wanten of een lobster model. Die zijn veel warmer. Zorg ook dat ze voldoende groot zijn. Een te kleine handschoen is minder warm. Daarnaast kan je in een iets ruimer handschoen nog een binnenhandschoen doen voor extra warmte

*bericht bewerkt door struijlaartmarijn op 10 nov 2023 23:21

https://www.decathlon.nl/p/leren-handschoenen-waterdicht-ler…

Ik heb ook snel koude handen (raynaud) en ik heb deze.

SuzannaE op 09 nov 2023 21:26

Alles is wel gezegd
Je vraagt om prijs kwaliteit
Dan is dit advies hierboven gewoon heel goed (warm, waterdicht, niet te duur)
En dan inderdaad niet te krap

Ik heb ze zelf ook trouwens (en ook hestra’s). En mijn vriendin met koude vingers ook

Daarnaast: Feldberg is niet bepaald t koudste gebied van de wereld.
Wees niet verrast als wintersport ook soms warm kan zijn.

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 11 nov 2023 05:58

Jaar of 5 terug naar hestra lobsters gegaan. Best veel geld, maar ze blijven gewoon goed, uiteindelijk niets duurder daardoor waar ik anders om het seizoen een setje sloopte. Eronder een paar hele dunne Marino liners van Decathlon, lekker als je de wanten even uit doet voor camera of bij het touren.

Edwin van Riel

Voorkom in ieder geval dat je té warme handschoenen hebt, en ze na een dag druipend van het zweert uittrekt… word je ook zeker niet vrolijk van

Plaats een reactie