met de TREIN

Heeft iemand info, of is er ergens een lijstje met skidorpen in (voorkeur) Oostenrijk, die makkelijk met een trein te bereiken zijn ? Of redelijk in de buurt komen van een skidorp.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 13 nov 2023 07:26

kijk eens hier: kun je rechtstreeks van NL naartoe :-) https://www.tui.nl/wintersport/trein/#:~:text=Je%20vertrekt%….
beetje naar beneden scrollen en je vindt het kaartje… zowel losse treintickets als reizen met accommodatie

Paulr

Dank, had zelf nog niet echt verder gezocht.
Maar deze prijzen zijn behoorlijk hoog vind ik.

Trein is ook niet goedkoop
Je kan ook via de site van de Deutsche Bahn zoeken
Als je niet vast zit aan bepaalde dag dan kan je er goedkoop uitkomen
Treinreiswinkel.nl hoor ik ook goede verhalen over.

Via de ÖBB zoeken kan ook helpen. Alles op de lijn Wörgl - Landeck is goed te doen. Brixental, Kitzbühel en dan via Saalfelden naar Zell am See gaat best goed. Richting St. Johann im Pongau en Gastein kost al iets meer tijd. En via Zwitserland is Vorarlberg ook best te doen.

Fieberbrunn.of bv alle andere skidorpen op dit traject vanaf wörgl: bv Westendorf,brixen,Kirchberg, Kitzbühel,st.johann in tirol.

Zillertal bijvoorbeeld.

Mr. Slow

De skigebieden rondom Innsbruck. https://www.wintersport.nl/vliegvelden/innsbruck. Of https://www.innsbruck.info/nl/skien/ski-en-snowboard/skigebi…

En dit is ook een handig overzicht met skigebieden die per trein te bereiken zijn: https://www.nsinternational.com/nl/oostenrijk/nachttrein-bes…

Zelf ga ik in januari met de trein naar Folgaria. In Innsbruck stap ik dan over op de trein naar Rovereto. En ik vind het niet duur. Ik betaal 188 euro voor een retour. En tijdens het traject Utrecht-Innsbruck (nightjet) hebben we zelfs een 4 persoons ruimte met slaapbanken en in de ochtend een ontbijtje. Een prima en chill alternatief tov de auto 👍 Geboekt via Deutsche Bahn.

*bericht bewerkt door sterHEster op 12 nov 2023 23:05

Soms is het handiger een interrail kaart te kopen.

4 dagen onbeperkt treinen binnen een maand voor 194.–

Totales Vollidiot

Met de dagtrein is stukken goedkoper! Naar Oberstdorf voor 175e voor 2 volwassenen en 2 kids. Wel wat risico met 3 overstappen.

Trein is ook niet goedkoop
Je kan ook via de site van de Deutsche Bahn zoeken
Als je niet vast zit aan bepaalde dag dan kan je er goedkoop uitkomen
Treinreiswinkel.nl hoor ik ook goede verhalen over.

SuzannaE op 12 nov 2023 21:30

Treinreiswinkel is erg goed inderdaad.

In Tartiflette We Trust

Boeken via oebb.at

Belangrijke knooppunten voor verbindingen met de Alpen: München, Innsbruck, landeck, Basel, Zürich, Bourg Saint Maurice, Genève
Vanuit daar gaat heel veel lokaal verkeer, bus of trein door. Zoek via daar dan kom je redelijk rap ergens uit.

St Anton
Zell am See
Bad Gastein
Alles in de buurt van Innsbruck
Mayrhofen
Italië vanuit Innsbruck over de Brenner gaat ook prima, bijvoorbeeld kronplatz oid in dat dal
La plagne met de tgv
Zermatt via Basel
Davos
St Moritz

Allemaal prima te reizen niet teveel bagage mee in 1 of 2 overstappen te doen.

Mijn advies zou zijn :
oebb.at
bahn.de
ns.nl

En tijdens je reis : de DeutscheBahn app gebruiken voor als er eens een trein vertraagd is. Neem ook niet de laatste ICE vanuit Frankfurt naar Nederland. Als die uitvalt moet je het maar uitzoeken hoe je terug komt.
Mijn laatste terugreis verliep dramatisch en ik moest via Venlo->Eindhoven het nachtnet in via Rotterdam naar Amsterdam.

Maar meestal gaat het goed en is het heel relaxed en kan het goedkoper zijn.
Ik ga in februari naar Fieberbrunn, al vaker met de trein geweest en een aanrader inderdaad.

Boeken via oebb.at

Belangrijke knooppunten voor verbindingen met de Alpen: München, Innsbruck, landeck, Basel, Zürich, Bourg Saint Maurice, Genève
Vanuit daar gaat heel veel lokaal verkeer, bus of trein door. Zoek via daar dan kom je redelijk rap ergens uit.

St Anton
Zell am See
Bad Gastein
Alles in de buurt van Innsbruck
Mayrhofen
Italië vanuit Innsbruck over de Brenner gaat ook prima, bijvoorbeeld kronplatz oid in dat dal
La plagne met de tgv
Zermatt via Basel
Davos
St Moritz

Allemaal prima te reizen niet teveel bagage mee in 1 of 2 overstappen te doen.

Skitiim op 13 nov 2023 12:18

Espace san Bernardo (La Rosière) en Les Arcs zijn ook erg makkelijk vanaf Bourg St Maurice

In Tartiflette We Trust

Top !!
Nu weet ik waar ik wat kan gaan puzzelen.
Alle dank voor de vele en diverse reacties.

Plaats een reactie