Waarom krijgt dit skigebied een 5 op deze site?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Hallo! Ik zit er aan te denken om een accomodatie in Chatel te boeken voor de week van 17 februari 2024. Ik zie echter dat dit gebied slechts een 5 krijgt op deze site. Terwijl meerdere recensies heel positief zijn en de beschrijvingen van de site zelf ook. Zeker voor gezin met kinderen, zoals in mijn geval.
Is dat puur omdat er geen après-ski is?

En nog een vraag: kon er vorig seizoen nog geskied worden in het gebied Super Chatel midden februari?

Ik hoor het graag!

Wellicht omdat in het deel Superchatel nog wel oude infrastructuur is. Het la Linga deel is wel modern en goed aangesloten op de rest van het gebied. Echt een leuk gebied! Heeft dan wel weer een 8 op deze site.

Midden februari is middenin het seizoen, echt prima!

*bericht bewerkt door Tiny-M op 14 nov 2023 21:55

La Linga en Superchatel zijn tegenwoordig gewoon met liften met elkaar verbonden. Niks mis met dat gebied, op misschien af en toe een wat oudere lift na. Châtel zelf is trouwens een gezellig dorp, met prachtige oude boerderijen en een gezellig centrum met restaurantjes en barretjes.
Aan de cijfers op deze site zou ik sowieso niet al teveel waarde hechten.

*bericht bewerkt door paolie op 14 nov 2023 22:27

De ervaringen/reviews van de afgelopen 5 jaar zijn wel allemaal positief

Gang is alles

De ervaringen/reviews van de afgelopen 5 jaar zijn wel allemaal positief

Jesper op 14 nov 2023 22:24

Dat viel me ook al op ja! Misschien wordt het dan eens tijd om die (ver)oudere reviews een weg te halen.

Sowieso zijn daar naast de verbinding nog wel wat liften vernieuwd.

Pfff, Chatel was ik voor het laatst in 2000…
Toen moest je nog gewoon met de bus naar Linga of Pre La Joux.
En dan zaten we ook nog een stukje buiten het centrum.
Prima gebied hoor!

De ervaringen/reviews van de afgelopen 5 jaar zijn wel allemaal positief

Jesper op 14 nov 2023 22:24

Dat viel me ook al op ja! Misschien wordt het dan eens tijd om die (ver)oudere reviews een weg te halen.

EvaM op 14 nov 2023 23:00

Misschien is dat sowieso wel een goed idee… veel skigebieden ontwikkelen zich vaak razendsnel… dan zou je zeggen: haal alles van 5-6 jaar en ouder gewoon weg… dan krijg je een reëler beeld van het gebied. @forumbeheer/sitebeheer… is dat een idee?

De ervaringen/reviews van de afgelopen 5 jaar zijn wel allemaal positief

Jesper op 14 nov 2023 22:24

Dat viel me ook al op ja! Misschien wordt het dan eens tijd om die (ver)oudere reviews een weg te halen.

EvaM op 14 nov 2023 23:00

Misschien is dat sowieso wel een goed idee… veel skigebieden ontwikkelen zich vaak razendsnel… dan zou je zeggen: haal alles van 5-6 jaar en ouder gewoon weg… dan krijg je een reëler beeld van het gebied. @forumbeheer/sitebeheer… is dat een idee?

Demtsjenko op 15 nov 2023 08:46

Goed idee! Ik lees ook wel eens reviews die totaal onherkenbaar zijn!

La Linga en Superchatel zijn tegenwoordig gewoon met liften met elkaar verbonden. Niks mis met dat gebied, op misschien af en toe een wat oudere lift na. Châtel zelf is trouwens een gezellig dorp, met prachtige oude boerderijen en een gezellig centrum met restaurantjes en barretjes.
Aan de cijfers op deze site zou ik sowieso niet al teveel waarde hechten.

paolie op 14 nov 2023 22:21

Idd. In hetzelfde gebied krijgt Torgon een score van 7.5
Terwijl de lift en piste die Torgon met het skigebied verbond al een paar jaar niet meer bestaan.

De ervaringen/reviews van de afgelopen 5 jaar zijn wel allemaal positief

Jesper op 14 nov 2023 22:24

Dat viel me ook al op ja! Misschien wordt het dan eens tijd om die (ver)oudere reviews een weg te halen.

EvaM op 14 nov 2023 23:00

Misschien is dat sowieso wel een goed idee… veel skigebieden ontwikkelen zich vaak razendsnel… dan zou je zeggen: haal alles van 5-6 jaar en ouder gewoon weg… dan krijg je een reëler beeld van het gebied. @forumbeheer/sitebeheer… is dat een idee?

Demtsjenko op 15 nov 2023 08:46

Leest de redactie van wintersport.nl alle reviews mee?

Ik kom de laatste 18 jaar in Chatel. Jaarlijks wordt zichtbaar geïnvesteerd. Zo worden oude liften vervangen door snellere liften. Vorig jaar is een lift in super chatel vervangen. Dit jaar de lift in Morgins. Ook heb ik gelezen dat in Avoriaz ook een lift wordt vervangen. In super chatel zijn wel veel sleepjes liften maar het gebied is ook goed verbonden met het Linga gebied (door de laatste een lift)
Over je vraag over skiën in super chatel medio februari; ik heb nog nooit meegemaakt dat super chatel gesloten was. Het ene jaar is beter dan het andere jaar qua sneeuw. Alleen afgelopen jaar was het heel slecht met veel slechte kwaliteit pistes en een paar gesloten liften. Daar hadden alle lagere gebieden binnen Portes du Soleil last van. Daardoor wel heel druk in de hogere delen (mn Avoriaz). Maar ik heb altijd kunnen skiën in Chatel.

*bericht bewerkt door Yvonne_72 op 15 nov 2023 12:50

Ik kom de laatste 18 jaar in Chatel. Jaarlijks wordt zichtbaar geïnvesteerd. Zo worden oude liften vervangen door snellere liften. Vorig jaar is een lift in super chatel vervangen. Dit jaar de lift in Morgins. Ook heb ik gelezen dat in Avoriaz ook een lift wordt vervangen. In super chatel zijn wel veel sleepjes liften maar het gebied is ook goed verbonden met het Linga gebied (door de laatste een lift)
Over je vraag over skiën in super chatel medio februari; ik heb nog nooit meegemaakt dat super chatel gesloten was. Het ene jaar is beter dan het andere jaar qua sneeuw. Alleen afgelopen jaar was het heel slecht met veel slechte kwaliteit pistes en een paar gesloten liften. Daar hadden alle lagere gebieden binnen Portes du Soleil last van. Daardoor wel heel druk in de hogere delen (mn Avoriaz). Maar ik heb altijd kunnen skiën in Chatel.

Yvonne_72 op 15 nov 2023 12:48

Dank! Nu maar hopen dat er dit jaar meer sneeuw valt dan vorig jaar en het geen trend is die doorzet…

Leest de redactie van wintersport.nl alle reviews mee?

EvaM op 15 nov 2023 09:44

Wel als we @rogier taggen?

Ben ook wel benieuwd naar een ranglijst van de populairste/best beoordeelde skiresorts van de afgelopen 5 jaar volgens wintersport.nl’ers!

Wij lezen zeker mee.

We gaan kijken hoe we dit ‘probleem’ kunnen aanpassen. Echter zal dit pas na dit seizoen gerepareerd kunnen worden.

Enne, persoonlijke noot: Châtel is heel veel meer dan een 5. Een heel fijn dorpje!

Click. Click. Peace

Wee lezen in principe ook alle gebiedsreviews trouwens, dat was natuurlijk de vraag.

Click. Click. Peace

Als het goed is (voldoende sneeuw?, gratis annuleren tot 11 december) ben ik vanaf 2e Kerstdag t/m Nieuwjaarsdag in Chatel. Ik zal een review geven zodra ik weer thuis ben. Ken alleen maar goede verhalen van een goede vriend, die er jaren achtereen is geweest.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Als het goed is (voldoende sneeuw?, gratis annuleren tot 11 december) ben ik vanaf 2e Kerstdag t/m Nieuwjaarsdag in Chatel. Ik zal een review geven zodra ik weer thuis ben. Ken alleen maar goede verhalen van een goede vriend, die er jaren achtereen is geweest.

Nick_Lobé op 15 nov 2023 22:57

Kunnen we zwaaien. Wij vanaf 30 dec.

In mijn ogen is Chatel een sweetspot in de Portes du Soleil. Het is een charmant dorpje, goede horeca, vooral restaurants. Verwacht geen Oostenrijkse apres ski, maar een goede borrel kun je er zeker wel drinken. Wat ik vooral een voordeel vind, is de centrale ligging. Vlak naast Zwitserland (Morgins, met nieuwe lift) en vanuit Linga ben je (via noord pistes), in no time in Avoriaz. Dat geeft de mogelijkheid om het rondje Avoriaz/Zwitserland zowel links- als rechtsom te doen. En dat staat weer garant voor dagenlang verschillende pistes pakken, zeker als de kleur van de piste je niet zoveel uitmaakt. Een 10 lijkt me overdreven, maar een 5 is onzin. Maar dat blijkt ook al uit de recentere reviews en de commentaren in dit topic. Ik zou het een vette 8 geven.

Één horeca locatie viel mij erg tegen:
La Terrasse du Morclan, direct naast het bergstation van de lift Super Chatel.

Welkom in de jaren 70… Wat een aftandse tent. In een ruimte waar 15 tafels passen, er 25 in proppen. Tafels te laag om er fatsoenlijk aan te kunnen zitten. Ruimte verder te vol afgevuld met stoelen. Eten zelf halen bij een chaotisch en rommelig buffet.
Prijs/kwaliteit verhouding van het eten is slecht. Slappe / koude frites.

Hier gaat het duidelijk om zoveel mogelijk cashen bij zo min mogelijk investeren. Ze weten dat de locatie ideaal is en ‘Het volk komt toch wel’.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 28 dec 2023 14:18

Ik heb mijn eerste skivakantie ooit mid januari 2015 in Chatel gedaan en dat was genieten.

Begin maart 2020 vlak voor corona was het dan weer om te huilen, bijna geen sneeuw in superchatel, overal gras op de piste.

Als het goed is (voldoende sneeuw?, gratis annuleren tot 11 december) ben ik vanaf 2e Kerstdag t/m Nieuwjaarsdag in Chatel. Ik zal een review geven zodra ik weer thuis ben. Ken alleen maar goede verhalen van een goede vriend, die er jaren achtereen is geweest.

Nick_Lobe op 15 nov 2023 22:57

@Nick_Lobe, hoe bevalt het in Chatel? De webcams laten een groen dorp zien, zijn de pistes nog te doen? Wij overwegen kerst 2024 hier naartoe te gaan, uitvalsbasis Chapelle d’Abondance.

*bericht bewerkt door Andereja op 29 dec 2023 10:15

Als het goed is (voldoende sneeuw?, gratis annuleren tot 11 december) ben ik vanaf 2e Kerstdag t/m Nieuwjaarsdag in Chatel. Ik zal een review geven zodra ik weer thuis ben. Ken alleen maar goede verhalen van een goede vriend, die er jaren achtereen is geweest.

Nick_Lobe op 15 nov 2023 22:57

@Nick_Lobe, hoe bevalt het in Chatel? De webcams laten een groen dorp zien, zijn de pistes nog te doen? Wij overwegen kerst 2024 hier naartoe te gaan, uitvalsbasis Chapelle d’Abondance.

Andereja op 29 dec 2023 10:13 [@Andereja](/profiel/andereja) wij hebben last-minute, juist vanwege twijfels over de sneeuw, gewisseld naar Montafon.
Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Als het goed is (voldoende sneeuw?, gratis annuleren tot 11 december) ben ik vanaf 2e Kerstdag t/m Nieuwjaarsdag in Chatel. Ik zal een review geven zodra ik weer thuis ben. Ken alleen maar goede verhalen van een goede vriend, die er jaren achtereen is geweest.

Nick_Lobe op 15 nov 2023 22:57

@Nick_Lobe, hoe bevalt het in Chatel? De webcams laten een groen dorp zien, zijn de pistes nog te doen? Wij overwegen kerst 2024 hier naartoe te gaan, uitvalsbasis Chapelle d’Abondance.

Andereja op 29 dec 2023 10:13 [@Andereja](/profiel/andereja) wij hebben last-minute, juist vanwege twijfels over de sneeuw, gewisseld naar Montafon.
Nick_Lobe op 29 dec 2023 13:05

Oké dank voor je reactie!

Ik vertrek a.s. zaterdag naar Châtel.
2 vragen:
Is er een skidepot bij de Super Chatel lift?
En welke skischool raden jullie aan voor een privé lesje?

Wee lezen in principe ook alle gebiedsreviews trouwens, dat was natuurlijk de vraag.

Rogier op 15 nov 2023 19:59

@Rogier
De gebiedsreviews meelezen vraag ik me af. Veel reviews zijn zelfs verdwenen! Oude staan er nog maar nieuwere zijn spoorloos. Ook mijn eigen input.
Paar jaar geleden al geconstateerd en zou liggen aan de overgang naar een nieuwe provider of een nieuwe server ((of allebei?) Maar geen verbetering helaas.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 03 jan 2024 12:14

Ik vertrek a.s. zaterdag naar Châtel.
2 vragen:
Is er een skidepot bij de Super Chatel lift?
En welke skischool raden jullie aan voor een privé lesje?

Bernard88 op 02 jan 2024 19:43

Er is een skidepot: https://www.skipass-chatel.com/en/consignes-a-ski

Ik vertrek a.s. zaterdag naar Châtel.
2 vragen:
Is er een skidepot bij de Super Chatel lift?
En welke skischool raden jullie aan voor een privé lesje?

Bernard88 op 02 jan 2024 19:43

Er is een skidepot: https://www.skipass-chatel.com/en/consignes-a-ski

paolie op 03 jan 2024 12:26

Ja, die had ik intussen gevonden via de site van Châtel. Ik vroeg me alleen af waar die lockers zitten. Het leek er op de website op, dat de lokers bij het bergstation zitten. Dat leek me dan weer enorm onpraktisch. En ik kon het me haast niet voorstellen. Maar het stond zo vreemd in de tekst en de aanduiding op de kaart wees ook op het bergstation.

EDIT: bij de link die jij gaf, staat inderdaad wel gewoon dat de kluisjes bij de ticket office zitten. Dank!

*bericht bewerkt door Bernard88 op 03 jan 2024 13:34

Ik vertrek a.s. zaterdag naar Châtel.
2 vragen:
Is er een skidepot bij de Super Chatel lift?
En welke skischool raden jullie aan voor een privé lesje?

Bernard88 op 02 jan 2024 19:43

Er is een skidepot: https://www.skipass-chatel.com/en/consignes-a-ski

paolie op 03 jan 2024 12:26

Ja, die had ik intussen gevonden via de site van Châtel. Ik vroeg me alleen af waar die lockers zitten. Het leek er op de website op, dat de lokers bij het bergstation zitten. Dat leek me dan weer enorm onpraktisch. En ik kon het me haast niet voorstellen. Maar het stond zo vreemd in de tekst en de aanduiding op de kaart wees ook op het bergstation.

EDIT: bij de link die jij gaf, staat inderdaad wel gewoon dat de kluisjes bij de ticket office zitten. Dank!

Bernard88 op 03 jan 2024 13:26

Als ik zelf kijk, lijkt het er toch op dat die kluisjes inderdaad boven zijn…
Naast het dalstation van de gondel zit een Sport2000, daar is ook een skidepot aanwezig.

Ik vertrek a.s. zaterdag naar Châtel.
2 vragen:
Is er een skidepot bij de Super Chatel lift?
En welke skischool raden jullie aan voor een privé lesje?

Bernard88 op 02 jan 2024 19:43

Er is een skidepot: https://www.skipass-chatel.com/en/consignes-a-ski

paolie op 03 jan 2024 12:26

Ja, die had ik intussen gevonden via de site van Châtel. Ik vroeg me alleen af waar die lockers zitten. Het leek er op de website op, dat de lokers bij het bergstation zitten. Dat leek me dan weer enorm onpraktisch. En ik kon het me haast niet voorstellen. Maar het stond zo vreemd in de tekst en de aanduiding op de kaart wees ook op het bergstation.

EDIT: bij de link die jij gaf, staat inderdaad wel gewoon dat de kluisjes bij de ticket office zitten. Dank!

Bernard88 op 03 jan 2024 13:26

Als ik zelf kijk, lijkt het er toch op dat die kluisjes inderdaad boven zijn…
Naast het dalstation van de gondel zit een Sport2000, daar is ook een skidepot aanwezig.

paolie op 03 jan 2024 13:44

Haha ik ben dus niet gek. 😀
Nou, ik kijk terplekke nog wel.

De gebiedsreviews meelezen vraag ik me af. Veel reviews zijn zelfs verdwenen! Oude staan er nog maar nieuwere zijn spoorloos. Ook mijn eigen input.

QmaartenQ op 03 jan 2024 12:13

@QmaartenQ Ik heb het nagevraagd maar dit issue herkennen we niet. Kun je voorbeelden noemen?

*bericht bewerkt door Roel op 03 jan 2024 15:08

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Plaats een reactie